Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Stikstof tekort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stikstof tekort?

    Korting op 420shop
    Hoi mensen,

    Ik heb 2 Big bang autoflowers sinds 25 maart. Zijn beide ruim 8 weken boven de grond waarvan anderhalve week in bloei.

    Nu constateer ik lichte vergeling van mijn blad onderin de plant. Ook worden ze witachtig. Foto’s heb ik bijgevoegd.

    Ik geef sinds een aantal dagen bloeivoeding ipv groeivoeding (alga). De groei is er de laatste dagen nog niet helemaal uit dus ben waarschijnlijk iets te vroeg geweest met wisselen van voeding.

    Ik vraag me af, is dit iets waar ik me zorgen om moet maken en wat aan moet gaan doen? Vanaf vandaag merk ik dat de groei de lucht in bijna helemaal gestopt is (Miss halve cm in 24 uur)

    Of zal ik gewoon doorgaan met de bloeivoeding en hopen dat het weer goedkomt?
    Attached Files

    #2
    Het is wel zo dat naarmate de bloei vordert, de schutbladeren kunnen vergelen en afstervern, dit merkte ik toch zelf op, zeker bij AF maar het is nog aan de wat vroege kant daarvoor denk ik.

    Ikzelf zou eerder denken aan opgebruikte kalk, welke aarde gebruik je? Ev. hergebruikt?
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Lerrihuana
      Lerrihuana commented
      Editing a comment
      Geeft een kalk tekort dezelfde symptomen? Hoe los ik dat op denk je?

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Ik voeg op voorhand goed gerijpte compost toe aan het medium, wormencompost is ideaal omdat deze bacterieel meteen goed zit voor deze plantjes en dit zorgt meteen ook voor een goede dosis kalk, zo raakt de grond niet uitgeput wat soms voorkomt in de bloei.
      Er zullen wel middeltjes bestaan, met goede compost mulchen zal ook wel wat extta kalk bijdragenlavameel werkt ook als kalk,
      ALS dat het probleem is tenminste
      Moest je het willen proberen kan het geen kwaad, enkel zal je de dosis vj voeding wat moeten aanpassen

    • Lerrihuana
      Lerrihuana commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de info

    #3
    misschien foto van volledige plant ook ?

    Comment


    • Lerrihuana
      Lerrihuana commented
      Editing a comment
      Foto van volledige plant is bijgevoegd, het gaat om de rechter. De linker heeft ook dezelfde symptomen maar veel minder.

    #4
    Ze staan nog steeds in zaai en stekgrond. Dus de enige voeding die ze krijgen is wat ik ze toedien.

    Comment


      #5
      8 Weken in zaai- en stekgrond waar geen of nauwelijks voeding in zit ? Hoe kom je daarbij om dat zo te doen ? Dat is om te zaaien en daarna heel snel om te poten.

      Ze lijken ook erg droog te staan, je hebt ruimte tussen de aarde en de pot.

      Geen idee of je al pruikjes hebt maar tot die tijd geef je enkel groeivoeding.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Jura
        Jura commented
        Editing a comment
        zoals Flip zegt dorst en honger !!!!!!!!!!!!!!

      • Lerrihuana
        Lerrihuana commented
        Editing a comment
        Die foto is niet recent was een foto die ik nog had van week terug ofzo, zaai en stekgrond tja eigenlijk omdat ik dat vorig jaar heb gedaan en prima werkte en omdat ik niet zo goed wist wat ik moest doen. Zaailingen konden niet in potgrond dan zouden ze verbranden en omdat ik Autoflower heb doe ik ze direct in de grootste pot gedaan met die grond.


        Pruikjes? En om nog maar even te benadrukken, ik doe dit niet zo lang en veel verstand heb ik er niet van. Dus dat ik fouten maak is ook niet zo gek.

      #6
      In zaai-en-stekgrond
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #7

        Comment


        • Lerrihuana
          Lerrihuana commented
          Editing a comment
          Nee bedankt, straks ga ik me hetzelfde gedragen lol

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Je scoort punten zo

        • Lerrihuana
          Lerrihuana commented
          Editing a comment
          Een lolletje moet kunnen denk ik zo, maar als het over jezelf gaat is het weer niet grappig, bedankt voor de punten die ga ik dit weekend verzilveren

        #8
        Nog een paar net gemaakte foto’s toegevoegd
        Attached Files

        Comment


          #9
          Volgende x neem je de eind pot waar ze in komen die vul je met potgrond. Dan neem je een kleiner potje dat duw je in de grond zodat er een kuil ontstaat ongeveer ter grootte van het kleine potje.
          Het kuiltje vul je met je zaai/stek grond, daarin zaai je je zaadje et voila.
          sigpic it is just a flower

          Comment


          • Lerrihuana
            Lerrihuana commented
            Editing a comment
            Goeie tip, bedankt
        Bezig...
        X