Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zaailing vreemde bladvorm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaailing vreemde bladvorm

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben 4 planten voor buiten aan het kweken.
    3 x Royal Gorilla
    1 x Critical

    Ze zijn nu 2 weken oud, 3 planten gaan prima, alleen maak ik mij zorgen om 1 plantje.

    Vanaf het begin groeit een zaailing zeer traag, wat mij vooral opvalt is de vreemde bladvorm wat deze zaailing ontwikkeld.

    Ik heb enkele foto's toegevoegd, hier valt duidelijk op te zien welke de "kleine" zaailing is.

    Weet iemand misschien waar dit aan ligt? De nieuwe blaadjes die uit beginnen te komen vind ik ook vreemd en oneven? uitzien.

    Nog een vraag, het valt mij ook op dat naarmate de avond begint, de blaadjes beginnen te hangen van de zaailingen. Hoort dit?

    15902612049569133364779778704058.jpg
    Attached Files

    #2
    Niet voldoende licht achter het raam, dan blijft de ontwikkeling achter.
    Dubbel glas houdt 20-30% voor een plant bruikbaar licht tegen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Als het donker word gaan ze slapen, zo donker mogelijk houden dan.

      Dit zie je in de binnenkweek ook, en als het licht aan gaat, komen ze weer omhoog!

      Comment


        #4
        Ze willen de tuin in.

        Comment


          #5
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


          • Nederwiet
            Nederwiet commented
            Editing a comment
            Dank je wel voor de uitleg! Heel interessant hoe de natuur te werk gaat

          #6
          Slechte genetica. Wegblijven bij royal queen seeds. Je ziet dat ze niet groeit zoals het hoort, die kan je wsl weggooien.

          Comment


          • Stinykush420
            Stinykush420 commented
            Editing a comment
            Heb zelf ook bij royal queen seeds gehaald en bij mij groeien ze goed.

          • Oortje23
            Oortje23 commented
            Editing a comment
            Beowulf,

            slechte ervaring met RQS?

          #7
          Dank jullie wel voor de reacties!

          Wat mij net ook opvalt is dat de kleur van de kleine zaailing grijzig/geel uit ziet? Foto heb ik toegevoegt, maar op de foto ziet hij er groener uit dan in werkelijkheid.

          Ik heb ze sinds een klein weekje buiten, alleen gisteren naar binnen gehaald omdat het ontzettend hard waaide waardoor ze waren omgekiept. Ik weet dat de stengels aan de dunne kant zijn omdat ze een beetje gestrekt zijn door het licht van de vensterbank. Ze staan nu dag en nacht buiten.

          De achtergebleven zaailing is ook een Royal Gorilla, geen Critical. Wat ik vooral vreemd vind is dat sommige nieuwe blaadjes rond van vorm zijn en qua bladgroei missen een paar blaadjes?

          De eerste 1 a 1,5 week heb ik ze gekweekt in zaai&stek grond, ik ben bang dat ik ze aan het begin 1 keer te veel water heb gegeven. Uiteindelijk had ik gelezen dat als je te veel water geeft met zaai&stek grond de wortels niet goed meer kunnen ademen omdat in deze grond zand zit? Weet niet of het daaraan ligt maar vind het wel vreemd dat dan niet alle 4 maar 1 plantje zo achter loopt.

          Ook vind ik de kleur een beetje afwijkend van de zaailing, en zoals ik hierboven al genoemd zijn sommige nieuwe blaadjes rond van vorm?

          Na wat gegoogle klopt het inderdaad dat de plantjes dan "slapen" als de blaadjes hangen. Wel apart dat dit inderdaad al op de late middag is terwijl het dan nog licht buiten is.

          (Foto is een close-up van de achtergebleven zaailing)
          Attached Files

          Comment


            #8
            ik zie nu ook dat een blaadje van een betere zaailing z'n kleur is aan het verliezen? Is dit normaal? :o

            Sorry voor de vele en misschien stomme vragen, maar ik ben een vrouw met blond haar dus vandaar hahaha.

            (Foto van mijn lieverd toegevoegt)
            Attached Files

            Comment

            Bezig...
            X