Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Geel gevlekt blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geel gevlekt blad

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen. Ik stelde me alvast even voor in het desbetreffende topic.

    Is eigenlijk de eerste keer dat ik zelf plantjes kweek. Het zijn 2 white widdow autoflowers geworden.
    Echter zit ik met een 'probleem'.

    Beide plantjes tegelijkertijd gezaaid. En steeds hetzelfde gedaan. Staan samen in de zon of in de kast (2 maal 75 watt 'tneon)
    Evenveel water, voeding,... Maar 1 plant is al van in het begin anders van blad kleur.
    De andere is gewoon groen.

    Ik heb even een foto bijgevoegd. Al heel wat sites doorgenomen maar geraakt er niet aan uit wat nu precies het probleem is. Beide plantjes groeien wel ongeveer hetzelfde.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Ziet eruit als een klein missertje in de genetica, heel misschien een vorm van TMV maar ik zie niet de echte uitgesproken kenmerken van TMV
    Als je verder geen beestjes kunt vinden aan de onderkant van het blad is dat ook oke.
    TMV of genetica kun je zelf niks aan doen, kan ook geen kwaad voor de bruikbaarheid van de wiet.
    Ik denk dat het geen tekort is ofzo dus ik zou gewoon doorgaan met wat je doet.

    Geef ze zoveel mogelijk zon.
    Binnen onder TNeon is altijd stukken minder dan buiten, hou dat echt als noodoplossing.
    Planten passen hun blad aan op kunstlicht of op zon.
    Als je ze een week onder kunstlicht zet, kun je ze niet zomaar weer in de zon zetten, dan verbranden ze.
    Zou je ze vanaf zaadje dik in de volle zon zetten, dan kunnen ze daar de hele zomer tegen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Bedankt voor de info! Ik dacht ook niet dat ik iets verkeerd deed. Momenteel wel enkele verbrande puntjes maar komt door teveel voeding. Even gewoon water vooraleer ik terug wat voeding geef.

      'tneon is inderdaad in nood. Nu staan ze buiten.' s avonds zet ik ze terug binnen of kunnen die ook buiten blijven staan? Ik vrees altijd voor de koude tijdens de nacht...

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Het kan pas echt kwaad als het echt gaat vriezen. -2 of -3 ofzo..
        Als het 's nachts onder de 10 graden wordt doen ze niet zoveel, maar ze gaan er ook niet dood van.
        Ze zullen er eerder sterker van worden als ze niet teveel gepamperd worden.

      #4
      Ah top dan laat ik ze gewoon buiten vanaf nu. Groeien stukken sneller merk ik door ze buiten te zetten.

      Bedankt voor de info en de geruststelling. Ik zal nog royal dwarf en Northern lights auto's bestellen ook voor hierna

      Comment

      Bezig...
      X