Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Quick One Autoflower vlekken en sterfte blad, tekort of overschot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Quick One Autoflower vlekken en sterfte blad, tekort of overschot?

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers, graag vraag ik jullie hulp en expertise bij mijn problemen met de Quick One autoflower.
    De dames zijn nu twee maandjes oud, en staan nu een week of 3 serieus in de bloei. Tot aan de bloei geen problemen gehad, waarschijnlijk wel een aantal tekenen die ik had kunnen herkennen, maar het is mijn eerste kweek dus ik ben al blij dat ze nog leven en ze de bloei gehaald hebben. Echter, zijn er bij twee van de drie planten onderhand duidelijk problemen. Zoals op onderstaande foto's is te zien zijn over de hele plant donkere plekken zichtbaar, en sterven sommige blaadjes zelfs geheel af:

    20200528_204821.jpg

    20200528_205016.jpg

    20200528_204727.jpg


    Nu heb ik geprobeerd te achterhalen wat er aan scheelt, maar aangezien ik niet heel ervaren ben leek het mij handiger wat professioneel advies in te winnen, voordat ik ze volledig naar de filistijnen help.

    De achtergrond:
    Dames staan onder 100W LED in een microkastje onder een 24/24 lichtschema.
    Medium is Atami Lightmix met 25% vermiculiet
    In de eerste 3 weken alleen water en wortelstimulator (Hy-pro)
    In week 3 gestart met Hy Pro terra voeding, 2ml/L, dit langzaam opgeschaald naar de aanbevolen 5ml/L in week 6.
    pH van voedingswater is 6.3-6.5, bodem pH is 6.5 (op basis van een glas met pH 7.0, schep aarde erin en uurtje laten staan)
    Temperatuur is constant tussen de 20 en 22 graden, LV tussen de 45 en 55%. Door het 24-uurs regime geen koude nachten gehad.

    Als ik kijk naar de probleemoplosser op het forum is mijn eerste ingeving dat ze een zwaar tekort aan calcium (en dus waarschijnlijk ook magnesium en ijzer) hebben. Echter als ik kijk naar de hardheid van mijn kraanwater en de pH van de gegeven voeding lijkt met mijn niet dat ze hier een tekort aan zouden mogen hebben (immers, hogere pH behoud meer kalk in het water dan sterk afgezuurde voeding, toch?) Een tekort is in mijn optiek dus niet waarschijnlijk. Het is naar mijn idee waarschijnlijker dat het een blokkade is. Kan dit liggen aan de voeding, of is het gegeven water juist niet zuur genoeg? (aangeraden wordt tussen de 6 en 7, dus dacht met 6,5 wel safe te zitten).

    Dan is mijn tweede twijfelpunt de vraag of ik ze zo laat in hun leven nog kan oplappen, of dat ik me beter kan richten op het zo gezond mogelijk laten afbloeien en het in de volgende ronde beter te doen(altijd leren van je fouten natuurlijk ). De levensduur van Quick One is 8-10 weken van zaad tot oogst, dus met 8 weken op de klok heb ik denk ik niet genoeg tijd om ze te kunnen redden. (alhoewel de bloei pas na 5 weken begon, wat naar mijn idee toch aan de late kant is)
    Op onderstaande foto is te zien dat er al redelijk wat donkere haartjes zijn, alleen lijkt dit me niet helemaal de juiste kleur(is meer rood dan oranje/amber). Hangt dit samen met de bladproblemen, of zijn dit juist wel rijpheids-haartjes en zijn ze nu zo goed als klaar?

    20200528_205814.jpg

    Ik hoop dat alles een beetje duidelijk is geformuleerd en alle info erbij staat, mochten jullie wat missen hoor ik het graag. Alvast dank voor de hulp!

    Grtz, Quickstaart



    #2
    1: ze is nog lang niet klaar.
    De bloeiperiode duurt een week of 8, dus als ze 3 weken bloeit, moet ze er nog een stuk of 5.

    Dat van-zaad-tot-oogst in 3 uur, of 8 weken, is verkoopbullshit.
    zo halen ze nieuwe kwekers over hun zaden te kopen.

    Calcium lijkt me de juiste conclusie, ik zou daar ook een fosfor-probleem bij zetten.
    Ik weet niet precies welke voeding je geeft, dus daar kan ik verder niks over vertellen.
    Een blokkade van zoveel verschillende stoffen vind ik ook moeilijk als je verder alles goed doet.
    Misschien is de pot te klein, waardoor het midden-recht-onder de plant te lang nat blijft ?
    Wortels die te nat staan kunnen de meest uiteenlopende tekorten veroorzaken.


    *** kudo's voor het in het juiste forum plaatsen en een goeie titel te verzinnen.
    Ik zit dat tegenwoordig elke dag aan te passen bij diverse posts op het forum.
    Dat er iemand is die wel snapt hoe het moet mag ook weleens gezegd worden.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Quickstaart
      Quickstaart commented
      Editing a comment
      Hi QnQ,
      Thanks voor je reactie en compliment. Als ik jullie hulp wil kan ik op zijn minst mijn best doen het zo makkelijk mogelijk te maken

      Ik zit op HyPro voeding (2-5-5), maar geef 2 a 3 ml/l ipv de aanbevolen 5, omdat het autos zijn. Dat i.c.m. een 24 uurs lichtschema zal ze wat teveel aan het worden zijn. Ik heb ze gisteren teruggeschakeld naar 20/4 , hopelijk doen ze het dan wat rustig aan met het beetje voeding dat nog in de potten zit. Wat Rreppell ook zegt, misschien doet wat nachtrust ze goed.

      Ook meteen maar een flesje calmag gehaald en 2 van de 3 dames (die dorst hadden) dit met de normale voedingsronde meegegeven. De laatste is zomenteen aan de beurt. Heb met de laatste nog wat langer gewacht vanwege wat je zei over de natte voetjes en het fosfortekort. Note to self: laat ze in de toemomst preventief maar iets langer opdrogen nog.

      Dan tot slot toch nog een vraagje: Is het nu verstandig om de hoeveelheid voeding gestaag wat te gaan verhogen, of is het beter om halve porties te blijven geven en af te wachten wat de calmag gaat doen?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ik zou het even een weekje aankijken, doorgaan als voorheen.
      Waarschijnlijk gaat dit al helpen.

    #3
    Misschien naar 22/4?
    beetje slaap waarderen ze wel.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Hoe zie je dat voor je ?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Haha q, 22/2 beter?
Bezig...
X