Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Slappe plant , wat moet ik doen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Slappe plant , wat moet ik doen ?

    Korting op 420shop
    Beste kwekers
    Ik heb sinds half april 2 automatic plantjes in 12 liter potten gezet en sinds enkele dagen is 1 beginnen bloeien maar de andere is al enkele dagen heel slapjes en nu hangt zijn hoofdtak ook al naar beneden weet iemand wat ik moet doen ?
    Attached Files

    #2
    Die staat te droog misschien? Weegt de pot licht?
    Kregen ze alle 2 hetzelfde qua water, medium, handeling en toevoeging?

    Een bezetting v bladluis en wss andere diertjes kunnen de plant ook slap doen hangen maar dit lijkt me wat overdreven.
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


      #3
      wanneer hebben ze de laaste keer water gekregen ?

      Comment


        #4
        Ik heb ze gistere avond nog beetje water gegeven maar zal ze nu nog beetje water geven en mijn tweede plant krijgt helemaal hetzelfde en die staat al mooi in bloei

        Comment


          #5
          Ik heb hem net water gegeven en zal vanavond nog eens gaan kijken en zal dan laten weten hoe hij erbij staat .en danku voor jullie antwoorden !

          Comment


          • Ipie
            Ipie commented
            Editing a comment
            Zijn ze in het begin niet veel te nat gepoot?
            Nee, geen bloei aanwezig zo te zien in mijn ogen.

            Begin haast een beetje bij nader inzien aan stamrot te denken.......

            Ps. Heb je nog een forum lopen over dit onderwerp ik
            zie ik dat verkeert?
            Last edited by Ipie; 31 May 2020, 11:22.

          • Warz
            Warz commented
            Editing a comment
            Ik heb 2 fotos van van 1 van de twee plantjes gestuurd , het ander plantje heb ik nog geen foto gestuurd maar zal dat morge doen om het verschil te tonen terwijl ik alles hetzelfde de bij de 2 plantjes dus op hetzelfde moment water en ongeveer even veel water . En ik had ook een forum over twee andere plantjes maar die zijn spijtig genoeg gestorven .

          • Warz
            Warz commented
            Editing a comment
            En hoe kan ik wortelrot herkennen en kan ik het vermijden door wanneer ik water geef niet water tegen de stam te geven of hoe kan ik het vermijden ?

          #6
          Als je water gegeven hebt moeten ze na een uur alweer goed recht staan.

          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Ipie
            Ipie commented
            Editing a comment
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-gele-zaailing

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Ja, die kreeg dus 14 dagen geen of te weinig water

          • Warz
            Warz commented
            Editing a comment
            Ik was vandaag de hele dag weg maar ben net gaan kijken en de hoofdstam staat weer recht maar de bladeren hangen wel nog ik zal morge foto doorsturen .

          #7
          Hoeveel water geef je dan? Misschien is dit niet genoeg..

          Steek een sateprikker in de aarde en laat deze even zitten. Als er aarde aan blijft plakken en de sateprikker verkleurd is, dan is de aarde nog nat. Gebeurd dit niet, dan is de aarde dus te droog.

          Heb je ook schotels onder je potten staan? Dat is wel belangrijk want als je aarde te droog is, dan loopt het water en zo onderuit. En door schotels eronder te zetten vang je dat op waarna de plant dat van onder weer op zuigt.

          Succes
          Mijn kweekverslagen:
          https://tinyurl.com/yxmrfs8w
          https://tinyurl.com/y69gjs6g

          Comment


          • Warz
            Warz commented
            Editing a comment
            Ik zal morge eens uitproberen met een sate prikker en ik geef ongeveer 300 ml per plantje denk ik .en er komt geen water uit de pot vanonder . Moet ik meer water geven dan ver beurt ?

          • Spacende Hollander
            Spacende Hollander commented
            Editing a comment
            Denk inderdaad dat ze wel een dikke plens water gebruiken kan. Het is ook erg warm in de volle zon.
        Bezig...
        X