Ongeveer 3 dagen lang hangt mijn zaailing plantje al slap. Ik dacht eerst aan een wateroverschot, maar toen ik sate prikkers tot 3 maal toe in de grond stak, kwamen ze er alle drie de keren helemaal droog uit. Toen dacht ik aan een watertekort en ik gaf haar wat water. Ik gaf haar water in de avond, en in de nacht hing ze helemaal slap, niet alleen meer naar beneden gekruld. In de ochtend was ze al wat meer normaal, alleen nog niet zo "rechtop" zoals normaal hoort. Omdat ik nogsteeds dacht aan een watertekort, bleef ik gedurende de dag om de zoveel uur water nevelen. De plant werd er niet echt beter op, maar ook niet slechter. Nou begon ze vanochtend al een stuk meer "rechtop" te staan. Ik gaf weer een beetje water. Nu tref ik de plant weer een stuk slapper hangend aan dan vanochtend. Ik heb geen water meer gegeven sinds vanochtend. Ik heb net 2 satéprikkers er in geprikt en die kwamen er allebei niet echt verkleurd uit, maar de aarde voelt wel vochtiger dan 3 dagen geleden.
Hoe kan dit, dat mijn plantje slap blijft hangen? Zou het dan toch een wateroverschot zijn? En wat zou ik het beste kunnen doen om er voor te zorgen dat mijn plantje niet dood gaat?
Hoe kan dit, dat mijn plantje slap blijft hangen? Zou het dan toch een wateroverschot zijn? En wat zou ik het beste kunnen doen om er voor te zorgen dat mijn plantje niet dood gaat?

Comment