Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Geen idee wat er aan de hand is?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geen idee wat er aan de hand is?

    Korting op 420shop
    6.jpg 7.jpg 3.jpg 2.jpg 1.jpg 4.jpg 5.jpg

    Hey iedereen! Ik heb wat bladproblemen met 2 van de 7 dames, en ik heb geen idee wat er aan de hand is. Als ik er zo over opzoek kom ik altijd op overwatering symptomen uit, maar ik wacht altijd tot de grond zo goed als helemaal uitgedroogd is voor ik water geef. De laatste keer dat ik ze water gaf had ik ze 2L in plaats van 1L gegeven, met 4ml bloom, 1ml green sensations en 1ml pure zym en dan het water afgezuurd tot 6.5. Ze staan allemaal in Plagron Terra, dus gebruik ik ook de Plagron Terra voedingsstoffen die erbij horen. Ik heb de 2 dames die deze symptomen vertonen net afgezuurd water gegeven en het water dat in de schaal liep gemeten, en dat bleek op 6.5 te staan, dus eigenlijk prima waarden? Ik had al CalMag besteld van BAC omdat ik eerst dacht dat het een calcium of magnesium probleem was, maar aangezien de bladeren zo hoog op de plant zitten lijkt dit mij niet juist.

    De bladeren klauwen naar boven toe, en krullen met de zijkant omhoog met rare bruin/gele plekjes. De 5 andere dames vertonen helemaal niks van rare symptomen. Ik snap er echt geen fuck van eerlijk gezegd.
    Stay blessed, never stressed

    #2
    Als je met grond kweekt moet er geen water onderuit komen.
    Bij grond is het ook niet de gewoonte om de drain te meten.

    Kweek je op cocos of ...?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Tja, het valt ook niet mee, ik zie zoveel dingen.
      Dat blad wat omhoog krult en vergeelt heeft duidelijk te warm gestaan afgelopen weken.

    • CherryPirate
      CherryPirate commented
      Editing a comment
      Dat kan inderdaad wel kloppen. Sommige dagen loopt de temperatuur in de tent tot wel 27-28 graden, ook al is het buiten misschien 17 graden? Ik zet dan de tent helemaal open, externe ventilator erop (de ghetto ventilator in het kweekverslag) maar dat kan ik natuurlijk niet de hele dag doordoen zonder gezeik van m'n ouders, die schijnen te denken dat er een combi buitenstaat die klaar zijn om mij op te pakken zodra ik de tent opendoe 's avonds. Ik heb het licht ook helemaal tegen de top van de tent bijna omdat ze zo groot zijn. De planten zijn echt zeker minimum 1m elks. Zelfs de 3 kleine staan nu bijna 70 cm hoog vanaf de rand van de pot. De kweek is eigenlijk tot nu toe prima gelukt, waardoor ik ook niet had verwacht dat ze ZO omhoog zouden schieten. Ik heb ze allesinds al geflusht, en 1ml bloeivoeding na het flushen bijgevoegd om die P toch een beetje hoger te maken.

      Het zal maar afwachten zijn zeker? Ik heb die dode bladeren erafgetrokken als de plant ze losliet. Misschien wat LSTen om de toppen wat meer van het licht te trekken? Er is 28 cm afstand nu tussen het hoogste punt van de plant en de lampen.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ik weet niet wat de juiste afstand is bij jouw lamp, er gaat nog wel een cm of 5-10 bijkomen op de plant denk ik, maar ik zou niet al te extreem meer buigen nu als je dat kan voorkomen.

      Ja, als je geflushed hebt de komende week weer normaal voeding geven.
      Geen extra dingen, gewoon regelmatig water en voeding. (als de grond weer wat opgedroogd is)
Bezig...
X