Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine vlekjes op wiet blad

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine vlekjes op wiet blad

    Korting op 420shop
    hallo mede wiet liefhebbers
    ik weet niet meer wat ik kan doen?op sommige wiet plantjes komen bruine vlekjes,en de wiet bladjes ogen wat droog!wat kan dit zijn,heeft iemand hier ervaring mee?alvast bedankt bullldog

    #2
    Re: goeieavond

    zoek eens op het forum... en ook een foto zegt meer als duizend woorden.

    Comment


      #3
      Re: goeieavond

      hallo mafferd
      ik heb wel fotos alleen ik weet niet hoe je die download na hier???
      bullldog

      Comment


        #4
        Re: goeieavond

        als je foto op de computer hebt staan ,klik je hier boven rechts naast de envelop

        Comment


          #5
          Re: goeieavond

          w-plantje 018.jpg hallo eindelijk gelukt.kan iemand zien wat voor vlekjes dit zijn???bullldog

          Comment


            #6
            Re: goeieavond

            calcium te kort

            Comment


              #7
              Re: Bruine vlekjes op wiet blad

              Hoi Buldog welkom op het forum,

              Ik heb je topic verplaatst naar de juiste sectie, ook heb ik je topic titel aangepast (op die manier krijg je meer respons)

              Stel je zelf ook even voor en lees dit topic even door.

              Succes!
              Veel gestelde vragen over het forum

              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
              420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

              Comment


                #8
                Re: Bruine vlekjes op wiet blad

                Heb je grond hergebruikt? Ziet er inderdaad naar uit dat de grond verzuurd is en dus bijna geen kalk meer bevat.
                Dat is iets dat snel voor komt op de standaard light mix die overal verkocht wordt.
                Haal een emmertje kalk korrels of maerl kalk, los die op in warm water, laat het afkoelen en geef je plantjes daarmee water. Dat verhoogt de PH en zorgt dat er weer kalk aanwezig is.

                Comment


                  #9
                  hallo
                  ik heb ongeveer 2weken geleden korrels toegediend en het is te zien ze groeien als kool en een mooie groene kleur!het is trouwens nieuwe cocco grond!
                  THANKS voor het reageren.het is mijn eerste keer,maar hier op het forum te lezen doe je een hoop ervaring op!!THANKS
                  BULLLDOG

                  HALLO
                  om de hoeveel tijd geef je eigenlijk kalk??
                  Last edited by ceBep; 19 December 2010, 10:40. Reden: dubbel post, gebruik de "Bewerk Bericht" knop als je iets wilt toevoegen

                  Comment


                    #10
                    Re: Bruine vlekjes op wiet blad

                    kalk tekort inderdaad.
                    Kokos is prima medium maar alles spoelt er snel uit, je kan overwegen om hydro voeding te gebruiken zoals Canna Kokos A+B.
                    Hydrovoeding bevat meer kalk en magnesium, omdat hydro medium (kokos steenwol etc) helemaal leeg is.

                    Kalk tekort kan ook veroorzaakt worden door een blokkade.
                    Als je teveel K of magnesium hebt gegeven kan de aanwezige kalk niet goed opgenomen worden.

                    Een teveel aan kalk kan ook zorgen voor een K tekort etc.

                    Als je denkt dat het geen blokkade is zou ik hydro voeding gaan gebruiken.

                    groet
                    B.

                    Comment


                      #11
                      Re: Bruine vlekjes op wiet blad

                      goeieavond
                      ik zie hele kleine zwarte vliegjes weet iemand wat dat voor vliegjes zijn en hoe je ze bestrijd???
                      bullldog

                      Comment


                        #12
                        Re: Bruine vlekjes op wiet blad

                        Waarschijnlijk varenrouwmug.

                        Admire, Provado (dezefde werkzame stof) , salicylzuur doen het goed.
                        Met bio bestrijding heb ik minder goede ervaringen.

                        En Buizerd heeft gelijk, bij 'lege' cocos grond hoort hydro of speciale cocos meststof.
                        Vooral op verse cocos (niet gecomposteerde en mineraal gecompenseerde N, Ca, Mg cocos) komen snel tekorten voor.

                        Grtz, HJM
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment


                          #13
                          Re: Bruine vlekjes op wiet blad

                          thanks voor snelle antwoord.
                          in welke week kan je zien of het een vrouwtje is of mannetje?

                          Comment


                            #14
                            Re: Bruine vlekjes op wiet blad

                            Als je ze direct op 12/12 hebt gezet, tussen de tweede en de derde week.

                            Comment

                            Bezig...
                            X