Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine vlekken, gele randen en wolkerige vlekken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine vlekken, gele randen en wolkerige vlekken

    Korting op 420shop
    Beste liefhebbers, zie de bijgevoegde foto's van mijn enkele plant. Deze heb ik eind februari onder LED binnen opgekweekt uit een zaadje en half April langzaam buiten laten wennen. Eind april is deze overgeplant in de huidige pot. Dit ging prima, groeide prima tot vorige week 1.75 meter en prima kleur. Maar ik zag wel een 2 bladeren die wat verkleurde en intussen zij. Dat er snel meer (8 flink en 6 beetje) de groei gaat nog wel door, maar lijkt iets minder snel te gaan (5cm in 2 weken) de plant vertoond nog geen bloei sporen (ik zeg dit omdat het een autoflower zou moeten zijn, echter dan had hij al bloei moeten geven lijkt me. (Dat hij nog niet bloeit vond ik geen ramp)
    maar dat ik duidelijke signalen krijg van iets wat niet ok is wel. Ik kan alleen niet plaatsen op het een tekort of overschot is aan iets.
    De PH van de grond is vanaf dag 1 tussen 6 en 7.5 (ik weet dat lager beter is, maar mijn ervaring is dat volle grond tot 7 wel ok is) ik dacht zelf wellicht wat te nat vanwege de zware regen afgelopen paar weken. Maar zou jammer ik. Als ik de grond zOu gaan drogen als de plant verhongerd. Ik geef vloeibare voeding met het water. Speciaal voor groei (niet voor de wietteeld) maar wel biologisch voor verschillende kruiden en vruchten. Vitamine, spoorelementen en de NPK enz. Vorig jaar geen probleem gehad.
    Wie kan aangeven wat er hier door mij over het hoofd gezien is.... Normaal zou ik dit tijdens de bloei verwachten maar de plant is volledig in de groei stand (qua licht nog zeker 6 weken denk ik)

    Veel dank alvast voor de input

    Grt mrGold
    Attached Files

    #2
    Vloeibare voeding oke, maar als de plant nat staat kun je geen water geven dus ook geen voeding.
    De grond moet wel een beetje opdrogen tussendoor.
    Mogelijk kun je die voeding ook als bladvoeding geven als de grond nat is ?
    Qua tekorten of blokkades zie ik vanalles.
    Ik had wel willen weten welke voeding je precies gebruikt, dan had ik dat eerst even gegoogeld voor ik antwoord gaf.
    Ook hoeveel je exact geeft en hoe vaak is wel goed om te weten.

    Ja een autoflower is het niet, dat punt was je na een week of 7 al voorbij
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      En de ph is ook belangrijk, maar hij krijgt regenwater, dus.

      Comment


        #4
        Dank alvast voor de antwoorden. De voeding op de foto. Door de grond is een traag werkende mediterrane mest verwerkt (eind april) de PH is tussen de 6.5 en 7.0 (soms iets lager en soms iets hoger maar dat kan ook de meter zijn). Bemesting via blad doe ik bijna dagelijks sinds het blad gelig word. Zelfde mest aangezien er op de verpakking staat aangegeven dat het ook via blad gegeven kan worden. Echter geen resultaat

        De plant krijgt regenwater ook door de gieter. Meestal met voeding als de geleidingmeter aangeeft dat de zout waarde laag is (3 lampjes meter die ik voor mijn citrus gebruik)

        PS. Ik gebruik de eventuele opbrengst niet om te roken maar voor olie ivm pijnbestrijding.
        Attached Files
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment

        Bezig...
        X