Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Problemen met stekken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Problemen met stekken

    Korting op 420shop
    BCEFBD6F-4C80-439E-898F-B81E03E25CEC.jpeg 7B8AD1F0-E71E-4ED5-B561-56496BAFD11D.jpeg Beste allemaal,

    Na lange tijd weer mijn oude hobby opgepakt. Helaas verloopt het alles behalve soepeltjes...

    Ruimte 125 x 130cm
    afzuig 750m3. 160mm slang. Passieve inlaat 125mm.

    Amnesia stekken direct in 18 ltr potten in Kokos gezet. Water gegeven met startbooster, ec 1,2 en ph 6,0. 1 led lamp a 300w 18 uur op 1 meter gehangen. Dag 2, 2de lamp aangesloten en beide op ong 60cm gehangen. Beide lampen staan maximaal gedimd. Afzuig uit. Temp ong 23 graden. Lv tusse 80-90%. Dit enkele dagen nog aangehouden maar werden lichtgroen en was nauwelijks ontwikkeling . Vervolgens lampen op ong 45 cm gehangen. Afzuiging aangezet omdat ik vermoede dat ze te weinig verse lucht kregen? Vanaf dan Lv rond 65% Ook ongedierte en behandelt met pokon. (Kom niet goed bij onderkant bladeren maar niks meer gezien) vervolgens nog extra inlaat gemaakt van 16x16 cm en ventilatortje opgehangen. En 125 inlaat met buis naast kiep raampje wat open staat gehangen. Slechts enkele plantjes zijn redelijk opgekomen maar ze gaan steeds slechter uit zien.

    De symptomen van laatste 3 dagen is dat de bladeren opkrullen en geel bruin worden. Afgezien van onderontwikkeling van de meeste. Ook begonnen de stammen en bladsteeltjes paars te worden. Ik meen nu ik na de lamp enkele uurtjes weer terug op cm 60 heb hangen dit wat minder is? Ze staan nu de negende dag. Alle hulp is van harte welkom.

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    Last edited by DIY; 25 June 2020, 23:18.

    #2
    aarde goed nat spuiten grote sateprikkers in de hoeken van de pot zetten en grote doorzichtige zak erover,na 2 dagen wat gaatjes in de zak maken en nog 2 dagen laten zo en dan alles eraf en stekjes natspuiten in het donker en de aarde 2 keer per dag met de lichten aan.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • DIY
      DIY commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je reactie. Wat denk je wat het probleem is? Waarmee nat spuiten, alleen water met juiste PH? En moeten de lichten de eerste 4 dagen gewoon aan blijven staan? Bedankt voor je hulp

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Hij zit op cocos, jorem.

    #3
    Denk dat je EC ook te hoog zit.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #4
      pH naar 5.8 en ec op 1.0!!!

      Blad bespuiten maakt de ph niet uit!!
      Alleen bespuiten voor nachtperiode, anders krijg je brand vlekken door licht en waterdruppels.

      Lichten op 18/6!!!

      En waarom cocos!?

      Comment


      • DIY
        DIY commented
        Editing a comment
        Duidelijk, ondanks de coco op begint te drogen aan de bovenzijde lijkt het me nog vochtig genoeg. Zou ik toch nogmaals water geven met door jou geadviseerde waardes? En hoeveel ml? lichten staan vanaf 1ste dag op 18/6. Dus gewoon voor nacht periode blad bespuiten met water zonder toevoeging?

        Vroeger altijd al op kokos gekweekt en eigen altijd goede ervaringen mee gehad.

        Bedankt voor je hulp

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Cocos houd weinig vast en is een hydromedium, dwz zeker 2 x per dag water met voeding en het moet er onder uit komen, daar spoel je ook de afvalstoffen mee weg!!

        Bladvoeding is een beetje dubbel op, vind ik.

      • DIY
        DIY commented
        Editing a comment
        Duidelijk, ik ga het proberen. Bedankt voor je advies!!!

      #5
      Sorry ik lees niet het complete verhaal maar zijn
      de stekjes voorbehandeld tegen beestjes toen je
      ze kreeg?

      Comment


      • DIY
        DIY commented
        Editing a comment
        Ik heb ze op de 4de dag behandeld met pokon. Met de gewone spuitfles is het lastig om onder de bladeren te komen.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Als je dat meteen doet als je ze binnen hebt, kun je ze dopen in een emmer.
        Helemaal onder duwen, tot het stekblokje.
    Bezig...
    X