Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine stipjes, vlekjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine stipjes, vlekjes

    Korting op 420shop
    Goede zondag ochtend ,
    Als beginner flip ik me bijna kapot nu , maar k zal niet de enige zijn denk ik
    ik heb buiten 4 autoflowers staan van 4 weekjes oud in emmers van 10L
    ze zijn een beetje omgebogen om ze voldoende licht te geven
    zoals elke ochtend bezoek ik mijn jonge dames

    Nu zag ik net vlekjes en k heb al 2 uur internet af gezochten, hier gekeken, 1000 foto's vergeleken , maar k wil graag even hier horen want jullie denken
    Moet ik me druk maken? Is dit schimmel? of een ander probleem? maak ik me zorgen om niks?
    verder zien ze er goed uit denk ik
    Attached Files

    #2
    Je hebt nog knap scherp zicht voor een oma.

    Misschien een beginnend calcium tekortje ?
    Idunno...tis nog nauwelijks zichtbaar.
    Geef je voeding ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      k heb een super oma bril
      Ja , k geef om de 2 dagen plagron grow , 5ml per liter en ongeveer een halve liter per plant
      ze staan door een onverwachte plensbui gisteren wel redelijk nat nu

      k bedenk me net , dat ik sinds een paar dagen overgestapt ben van kraantjes water op pomp water .. zou het daardoor kunnen komen ?
      Last edited by wietoma; 28 June 2020, 10:15.

      Comment


        #4
        Dan is het geen tekort, maar waarschijnlijk oude schade van de beestjes die je vorige keer had.

        Ja, die regen is goed voor de plant, maar als het te lang duurt kun je overwegen om de aarde af te dekken.
        Ik zet de grote potten in een vuilniszak en als ik te veel regen verwacht trek ik de zak omhoog en bind 'm onderaan de plant bij elkaar.
        Als je nog plastic bordjes hebt kun je die inknippen en over de pot plaatsen.
        Je moet alleen opletten dat je het niet teveel afsluit, er moet nog wel lucht in kunnen, maar dat lijkt me logisch.
        Ik heb ook een paraplu op een stok, die ik overal de grond in kan duwen, maar da's voor als ze dikke toppen hebben, dat duurt hier nog even
        Er zijn genoeg oplossingen te bedenken
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          als het erg regent of k zie dat het s nachts gaat regenen zet ik ze in de serre
          k laat ze er niet constant staan omdat ik dus bang ben voor schimmel en omdat de serre deels is wit gespoten voor mijn pepertjes en gewone kruiden , dus geen volle zon krijgen
          s morgens gaan ze het zonneke in en s avonds gaan ze de serre in als het te fris wordt s nachts
          ik had er wel houtschors opgelegd , op de grond he , omdat ik last heb gehad van een rot slak
          maar die heb ik nu net er terug afgehaald omdat ik dacht dat de grond mss te vochtig bleef

          Comment


            #6
            dit is een halve dag later
            ​​
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door wietoma View Post
              ...k bedenk me net , dat ik sinds een paar dagen overgestapt ben van kraantjes water op pomp water .. zou het daardoor kunnen komen ?
              Dat soort aanpassingen aan je bericht kun je beter in een nieuw berichtje onderaan zetten
              Ik zag het pas toen ik het 3x nagelezen had.
              En met pompwater bedoel je grondwater ?
              Ja dat is wel anders van samenstelling inderdaad.
              Ik weet niet wat het calciumgehalte (en magnesium) is van dat grondwater. Dat van je kraanwater kun je opzoeken.
              Daar zal misschien verschil in zitten, en dat zou de oorzaak kunnen zijn.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...
              X