Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

lichtgroene bladeren waarvan uiteinde en punten bruin worden

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    lichtgroene bladeren waarvan uiteinde en punten bruin worden

    Korting op 420shop
    hallo deskundigen,hier een probleem dat ik in het verleden vaker heb gehad maar waar ik de oplossing niet meer voor weet.
    de klonen worden voorgetroken op 18 uur in startblokken van 10 bij 10.
    nadat deze goed zijn geworteld worden ze op slabs gezet,tot hier geen problemen.

    nu is tussen de 7de en 10 de dag een verkleuring opgetreden in de plant,de bladeren zijn licht groen en de randen en punten zijn verlept.hiermee bedoel ik bruine randen en punten die verwelken ,dus niet verbrand door overbemesting.
    tegelijkertijd zie ik een stagnatie in de groei,overigens zijn de wortels wel gewoon wit.
    het gaat hier om een verschijnsel dat ik in 2 verschillende kweekruimtes aantrof met verschillende soorten klonen.
    overigens bestaan de kweekruimtes uit verschillende van elkaar gescheide gedeeltes en zag ik het verschijnsel ook niet overal.
    de klonen worden ook in andere ruimtes gebruikt waar de dezrelfde omstandigheden zijn en dezelde voeding wordt gebruikt en daar is alles goed.

    daar alle klonen toch goed geworteld zijn denk ik toch dat een te hoge temperatuur of te lage luchtvochtigheid niet de directe oorzaak is.ook heb ik geen last van beestjes.
    ik denk persoonlijk aan een schimmel die zich met name voor doet in de zomer.
    voor ik het vergeet,de verkleuring begon op het moment dat de planten overgingen van een lamp in het voortrek hok naar de kweekruimte met volle verlichting,dwz 50% capaciteit,wat me ook opviel was dat de planten die direct onder de lamp stonden eerder verkleurde dan degene die ernaast stonden.

    alle suggesties stel ik op prijs,anders word het de zoveelste gang naar het lab,hoewel de uitkomst waarschijnlijk te laat komt om deze planten nog te redden,

    ps,de combinatie te hoge tempertuur en te lage luchtvochtigheid sluit ik niet uit
    alvast bedankt,jay

    #2
    Re: lichtgroene bladeren waarvan uiteinde en punten bruin worden

    Welke lamp gebruik je en wat is de afstand tussen je lamp en je planten ?

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: lichtgroene bladeren waarvan uiteinde en punten bruin worden

      Oorspronkelijk geplaatst door bobo
      Welke lamp gebruik je en wat is de afstand tussen je lamp en je planten ?

      Grtz
      thanx voor je reactie,de lamp is een son t plus 600 watt en de lampen hang ik altijd zo hoog mogelijk als ik ze net uit heb gezet.

      gr jay

      Comment


        #4
        Re: lichtgroene bladeren waarvan uiteinde en punten bruin worden

        Je hoeft je lamp niet omhoog te hangen als je ze uitdoet, zorg dat je minimum 60 cm tussen plant en lamp aanhoudt.

        Heb je een idee wat je luchtvochtigheid is en hoe warm het word tijdens de lichtcyclus ?

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: lichtgroene bladeren waarvan uiteinde en punten bruin worden

          hoi bobo,
          de temperatuur is ongeveer 33 en de rv rond de 35.
          de omstandigheden zijn niet optimaal maar de ervaring leert dat dit niet altijd voorgenoemde syptomen op hoeft te leveren.
          al moet ik toegeven dat de de temperatuur hier best een grote rol kan spelen daar de verkleuring het eerst optreedt bij
          die planten die het dichts onder de lamp staan.de andere zijn dan nog redelijk groen.dit viel mij direct op.
          wat is jouw mening hierover?

          gr jay

          Comment


            #6
            Re: lichtgroene bladeren waarvan uiteinde en punten bruin worden

            Recht onder de lamp situeert zich de hitte kern van de lamp, Is een heel droge lucht en je luchtvochtigheid op die plek zal rond de 10 % a 15 % liggen, in veronderstelling dat die 35% lv die jij opnoemt de omgeving vochtigheid is. Je blad verdampt al zijn vocht en is nefast voor de Chlorofyl die op zijn beurt zorgt voor de fotosynthese. De vochtigheid moet omhoog, wat ook helpt, is een zwenkvetilator richten tussen de plant en de lamp zodanig dat die droge hete lucht continu weg geblazen wordt.

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: lichtgroene bladeren waarvan uiteinde en punten bruin worden

              goede morgen bobo,

              ik ben het met je eens dat de rv onder de kern waarschijnlijk nog lager is dan op de plek waar wordt gemeten.
              waar het mij om gaat is of de combinatie van hoge temperatuur en lage rv deze symptomen kan veroorzaken.
              vraag me ook af hoe lang de rv hoog moet blijven,dacht namelijk dat als stekken goed waren geworteld in de slab,
              ze op eigen kracht verder konden en niet meer zo afhankelijk waren van de rv daar de wortels zelf vocht gaan opnemen
              en daardoor de vocht opname door de bladeren minder relevant wordt.
              overigens heb ik per rij van 4 lampen een zwenkventilator aan de muur hangen,dus de warmte wordt nog wel verspreidt.
              vermoed te hoge verschillen tussen tussen voortrekruimte enkweekruimte wat de temp en rv betreft,maar he raare aan het verhaal is dat bij de ene plek na 7 dagen heel
              duidelijk zichtbaar wordt dat er bladeren gaan verwelken(verteren)terwijl deze symptomen in de andere ruimte pas na 17 dagen de kop op steken.

              zou de conclusie kunnen zijn dat ondanks de 10 dagen verschil tussen optreden symptomen,er van uit mag worden gegaan dat wortelstelsel toch niet dusdanig ontwikkeld is
              dat opname door blad toch nog hoognodig is en dat het verkleuren en werwelken komt door bovengonoemde factoren.

              om de symtomen helemaal duidelijk te maken zal ik een foto plaatsen later op de dag,want ik wordt misselijk als ik er naar kijk.
              wil dan ook graag naar een oplossing toe werken.

              groeten jay,

              Comment


                #8
                Re: lichtgroene bladeren waarvan uiteinde en punten bruin worden

                Oorspronkelijk geplaatst door jay
                waar het mij om gaat is of de combinatie van hoge temperatuur en lage rv deze symptomen kan veroorzaken.
                Is oorzaak van je probleem .

                Oorspronkelijk geplaatst door jay
                vraag me ook af hoe lang de rv hoog moet blijven,dacht namelijk dat als stekken goed waren geworteld in de slab
                Groei tussen 60% a 80% en bloei tussen 40% a 60%.

                Grtz

                Comment

                Bezig...
                X