Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vergeling grote schutbladeren en vallen af over de hele plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vergeling grote schutbladeren en vallen af over de hele plant

    Korting op 420shop
    15935245294434529860846988337307.jpg dit valt ook af... Hallo, mijn plantjes staan in voorbemeste aarde en ik geef nog voeding bij, dus ik denk niet direct aan een tekort, maar grote schutbladeren vallen af na een klein beetje licht groener te worden of geel. En onder midden en bovenaan... te weinig licht of overvoeding ?
    Attached Files
    Ganja always does the trick.

    #2
    Welke voeding geef je, hoeveel en hoe vaak?
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Hoi Nederhigh, de grond is 100 dagen bemest, ik gaf nog 2dagelijks alga grow mee max op het laatste v d groei, nu 2ml bloom per liter, dus de helft aanbevolen hoeveelheid. Ze staan nog maar paar weken in die grond...grtjs

    #3
    Als het licht niet optimaal is kan het zijn dat ze groot blad leeghaalt en later afstoot omdat het meer energie kost om dat blad te onderhouden dan dat het energie oplevert.

    (sink-source theorie. Het aandeel source wordt te klein en het blad wordt een 'sink')

    Ik vermoed dat het daarin zit, want de kleur van de plant is verder goed, misschien iets te groen zelfs.
    Plus ik zie best flinke afstanden tussen de nodes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ja door het voorgroeien in het tentje minder opgelet en ze zijn begonnen strekken, ga ik proberen ter vermijden nu. Dacht ook met licht te maken , tot er bijna bovenaan ook afvielen...maar zal wel geen optimaal licht zijn, daar het meerdere planten betreft...kan het zijn van verandering van licht ook ?
      Last edited by Wesley pipes; 1 July 2020, 12:00.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Vanwege de kleur van de plant denk ik niet dat je het in de voeding moet zoeken.
      Je kan niks uitsluiten natuurlijk, maar bij een tekort zou je het meer verspreid vinden.
      Verandering van licht kan zeker effect hebben.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Dringend een nieuw lampke nodig dan , maar tkan er ni vanaf voor tmoment. Andere zijn nog maar half jaar oud ook , en ik heb de planten es verzet ook mss stress daarvan , samen met de nieuwe plaats die niet genoeg licht voorzag voor die bladeren...( denk ik nu) . nuja nog 1 rondje hierna met evenveel plantjes, dan gaat het zowiezo beter gaan met minder plantjes eronder. En een teveel voeding kan je ook uitsluiten toch he , geen verbrande punten of gestagneerde groei... weer iets bijgeleerd , thx
Bezig...
X