Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Het gaat slecht na 10 weken, hulp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ben je toevallig minderjarig? tis gewoon een vraag?
    Who the fuck gaat er nu een plant wegen ??? serieus.... Wie geeft je zo domme tip en vraag je af waarom je het doe ???
    Je voel toch zelf aan de pot of je aarde is vol gezogen met water of dat je pot leeg is zonder water kom op zeg.
    Til je pot iets op en je weet of je plant dorst heeft of niet
    Neem anders je vinder duw hem in de aarde en VOEL ga voor al niet met prikker in je wortels liggen steken want dat ik kinderzoooi\

    Suc6
    God was never on your side..

    Comment


    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      Nonsense waar heb jij die buiten weeg schaal gekocht? Ik kan ze nergens vinden zou graag camouflage kleur hebben ivm gurilia anders vald mijn roodkapje weeg schaal zo op in het bos

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Bella.. Mijn pa is al zijn hele leven bioloog, en tuinier in hart en nieren.
      Hij heeft nog nooit wiet gekweet.. Maar als hij in de kas met potten tomaten, komkommers of courgettes voorkweekt, staat er altijd een weegschaal onder.
      Zo'n ouderwetse analoge weegschaal. die gaat al dik 5 jaar mee.. En anders koop je voor 1 of 5 euro een nieuwe bij de kringloop..
      Zal hem eens vragen waarvoor hij die gebruikt .
      Ik denk dat het best interessant kan zijn hoeveel het geheel weegt.... Buiten alleen watergift kun je daar best wat info uit halen.
      Natuurlijk hou je er rekening mee dat er ook gewicht in je groeiende plant zit, en dit dus steeds meer wordt..
      Weegschalen zijn niet alleen voor in de badkamer ofzo

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Goed idee van die weegschaal! Op gevoel is het soms lastig beoordelen welke pot nou zwaarder is en welke niet.

    #17
    Je pot wegen is prima, als je vandaag(b.v) 300 ml geeft zou je pot morgen weer droog moeten staan rond hetzelfde tijdstip en dan weer 300 ml nodig hebben ,staan ze nog te nat sla dan een dagje over en geef 200 ml, staan ze te droog geef dan 400 ml om en nabij.

    Comment


    • Urban
      Urban commented
      Editing a comment
      Zie jij b.v staan bella? dat betekent bijvoorbeeld.
      Om je pot te wegen heb je geen schaal nodig enkel een beetje gevoel en wat grijze massa aan de bovenkant.

    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      Urban ik zie het staan!!!! Maar das geen antwoord op mijn vraag!

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Nooit geweten dat een weegschaal een outdoor label, sticker of certificaat nodig heeft om buiten te functioneren

    #18
    Is fish force geen bladspray? En inderdaad je hebt de extra s maar geen basisvoeding. Alga grow of de minerale versie en bloom ook he voor in de bloei. Fish force nooit gebruikt maar de rest wel. Of is fish force bedoeld als basis?
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #19
      De Fishforce is idd een supplement. Ik heb de Plagron Grow die ik nu bij elke waterbeurt meegeef als voeding, en de Fishforce 1x per WK.

      Het vreemde is dat ik onderaan met gele bladeren zit en bovenaan met bruine tripjes.

      Voeding tekort onderaan, maar overvoeding bovenaan???

      Of kan dit ook een tekort aan Calium zijn?
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        De voeding was te laag en is nu te hoog. Immers, de onderste bladeren zijn de oudste. De vraag stellen is hem beantwoorden. En zoals ik elders ook schreef: de pH mag wel wat lager. Liever pH 5.0 in de groei dan 6.0. In de bloei mag die wel wat hoger, tussen de 5.5 en 5.8.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Kalium ja, met een K, om verwarring met Calcium te voorkomen.
        Dus onderaan stikstoftekort, en een kaliumtekort.
        Trek je conclusies.

      #20
      De bladeren die onderaan geel zijn geworden, zullen niet meer groen worden.

      Uitkijken dat geen nieuw blad er van krijgt.

      Comment


        #21
        Geef eens een Ec van 1.3 en een pH van 5.5. Ik denk dat pH 6.5 aan de hoge kant is aangezien de pH in het medium oploopt.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #22
          5.5 is wel tien keer zo zuur als 6.5 he
          En dit is op aarde toch ?
          Dan moet je niet onder de 6 gaan zitten.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #23
            Bedankt voor de tips.

            Ik ga gedurende 2 weken 1 beurt overslaan qua voeding, dus 1dag met voeding 1dag enkel water. Eens zien of dit gaat beteren.

            Ik zit idd aan een ph van 6.5. Dacht gelijk QnQ om deze hetzelfde te houden als de aarde.

            ​​​​​​​Ik hou jullie op de hoogte.

            Comment

            Bezig...
            X