Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine puntjes, bruine vlekken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bruine puntjes, bruine vlekken

Korting op 420shop
    Effe jullie hulp inroepen. Ik heb auto’s staan in scrog die al een stevig eind in bloei zijn. Heel klein tentje 40x40 met een spectrabox 180w. Vandaag zijn ze exact twee maanden oud. Zouden dus nog een week of twee moeten gok ik.

ik voed met plagron basisvoeding en Aptus boosters. Ik meet alles netjes af met PH en EC. Ik ben denk ik wat kwistig geweest op zeker moment met k boost. Ik vermoed dat daardoor wat bladproblemen. Blaadjes hebben bruine punten en krijgen donkeren vlekjes. Ik ben daarom gaan flushen (al twee keer) omdat ik overtuigd was van voedingverbranding. Alleen lijkt het nu erger te worden en ook uit te breiden langs andere bladeren.

ik weet dat kaliumtekort en te veel sterk op mekaar lijken. Of sla ik de bal mis. Ik heb mijn lamp al verhoogd en extra ventilatie gezet. Temperaturen zijn bijna nooit te hoog en zakken niet onder 20. Door de regen wel hogere luchtvochtigheid maar afzuiging (die sterk genoeg ie voor dat tentje) stond steeds hoog.

iemand suggesties?

thx

(foto’s zijn van eergisteren van voor de tweede flush. Nu dus nog iets erger en uitbreiding van donkeren vlekken
    Attached Files

wat is de basis voeding ?

Comment

Plagron grow die ik met boosters in onder de 2 houd wat EC betreft. Het water is hier wat alkalisch dus ik zuur af tot 6,5 zo iets

Comment

Ik denk ook aan overvoeding, het volgende had je "moeten"/kunnen doen, aangezien je ook van het meten bent, je hebt de tools.

Meet de EC waarde van je grond. Gebruik dan gedestilleerd of gedemineraliseerd water omdat het geen zouten toevoegt aan je grondtest.

Indien de EC te hoog is dan doe je er goed aan om een poos geen voeding meer te geven. Spoelen van aarde is geen goede oplossing.
        Door te natte grond kun je nog veel meer problemen krijgen.

Voor nu, check of je grond niet te nat is d.m.v. saté prikker in de grond te steken voor paar min.
        Is de prikker vochtig en blijft er aarde aanzitten, dan ff geen water meer geven.

succes

Comment

• Bluecifer
          Bluecifer commented
          Editing a comment
          Merci. Ik ben helaas inderdaad meer water gaan geven om te spoelen. Drie keer zelfs omdat ik geen reactie zag van de planten die op overbewatering zouden wijzen. Ik ga ze nu dus even laten drogen.

Ik ben zelf ook niet tevreden van deze potgrond (houdt idd veel te veel vocht vast). Ik heb mogelijk nog een vergissing begaan. Deze grond zakt na verloop van tijd nogal veel in. Ik heb daar wat grond aan toegevoegd er boven op toen ik de eerste tekenen van die vlekjes zag. Mijn redenering. Ik wil als beginner niet te verveel prutsen aan de fijnere voedingsbehoeften en ging er van uit dat kleine essentiële noden in die grond ook aanwezig zouden zijn. Maar hoger in de pot zit idd geen wortel dus blijft er misschien nog meer vocht hangen.

Zou dus kunnen dat ik mis ben in het bewateren. Die scrog laat me niet echt toe mijn potten te wegen.

Dank voor jullie tips

Oe die moeten wel langer dan nog 2 weken hoor
        God was never on your side..

Comment

• Bluecifer
          Bluecifer commented
          Editing a comment
          Ik denk het ook maar RQS zegt 8 tot 10 weken. We zijn nu 8

• QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Een wietplantje moet (+/-) 8 weken bloeien.
          Als het zaadje dus meteen begint te bloeien kan dat inderdaad.

En anders heeft RQS dus gelogen.

• Old dawg
          Old dawg commented
          Editing a comment
          Nou, ik denk het laatste QnQ, ook ik heb 3 RQS af zaden, staan morgen 10 weken, en zijn echt nog niet klaar, 3,5 week in de bloei,bloeien zou 5a7weken duren (hele cyclus van ontkiemen tot oogst 8a10 weken)
          Oké die van mij staan buiten, maar daar staat niets over vermeld op hun site.

denk eerder bloeivoeding geven in plaats van groeivoeding !!

Comment

• Bluecifer
          Bluecifer commented
          Editing a comment
          Ik geef wel degelijk plagron voor de bloei. My bad. Fout getypt

Twee nieuwe foto’s. Vlekken worden erger en verspreiden. Vooral op de rechter plant (die meer vertakkingen heeft dan de linker en dus vermoed ik meer voeding nodig zou moeten hebben dan de linkse. Ik blijf dus twijfelen of het wel overvoeding is.

Te veel vocht kan zeker. Ik laat wat uitdrogen en start nadien met een lichte basisvoedingmix zonder boosters?

goed plan? F45EF336-A3B0-4DD0-870D-0FA882548033.jpeg F45EF336-A3B0-4DD0-870D-0FA882548033.jpeg
        Attached Files

Comment

Okay vrienden. Ik moet iets harder om HULP vragen. Het wordt hier erger. Meer vlekjes. Op beide planten nu. Ik heb ze geen water meer gegeven. Ze staan nu vochtig maar niet meer nat. Qua voedingsoverschot zou dat toch al weg moeten zijn stilaan. Ik voel geen overdreven nat aan de wortels en geen geur.

help. Het problemen zal snel ook aan de bloemen komen vrees ik.

iemand ideeen?

Comment

En ook nu nét ook nog problemen met EC meter

Comment

Ze hebben verdampingsproblemen.
              Dat kan komen door :
              Te nat staan, te hoge worteldruk
              Te dicht bij de lamp, stralingswarmte
              Wind. Ze kunnen erg slecht tegen tocht.

Foto’s graag zonder kweeklicht, das niet te beoordelen zo.
              Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

Thanks QnQ
                Alweer beginnersfout. Foto’s zonder kweeklicht hier onder. Te nat zou kunnen. Ik heb een nieuw bodemmetertje dat onmogelijk kan kloppen. Ik kocht het nieuw een paar weken terug. Ook bij grond die nagenoeg droog staat zou je nog geen water mogen geven. Met mijn vorige (twee) kweken nooit echt problemen mee gehad. Deze drogen pas op na drie dagen lijkt het. De lamp staat nog op meer dan 20 cm dus zou ok moeten zijn. Is LED en ik heb er een ttvent op staan met externe thermostaat en regelaar. Aan de afzuiging Zou het dus niet mogen liggen. Worteldruk misschien al zijn het behoorlijke potten toch maar als met een scrog geldt dat ze groter worden en dus ook onder de grond meer wortel maken is dat iets waar ik geen rekening mee heb gehouden. Ik twijfel voor mijn volgende scrog aan één plant (van mijn vorige kwam 120g) of twee zoals nu.

Comment

Ik laat voorlopig tent open staan om meer vocht weg te krijgen

Comment

Magnesium?

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                    Bezig...
                    X