Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine vlekken op oudere bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine vlekken op oudere bladeren

    Korting op 420shop
    Beste mensen,


    Ik zit een beetje in een crisis momenteel. De onderste blaadjes gaan langzaam dood en dit begint met bruine vlekken met gele randen die steeds groter worden.

    e624181571b251a8bd8429be929a4aa48d8d0465385a175b00fd110749b5dd36.jpg
    ffe3e42ac9d4d8b61240b9a25f0a452d4e067f67232855ea9e7b64fc2527a587.jpg baf261f575cfce3b96224363561cd1d521f6be5dd08522aa3b79f0d8e6e3d2a8.jpg


    Het betreft een pot van 25L waarin ongeveer 20L voorgespoelde batmix zit en ongeveer 5L gewone potgrond. De plant is nu ongeveer 90cm hoog, omdat ik hem 2x getopt heb. Het betreft een fotoperiodieke Purple Punch. Het is ook wel belangrijk om te vermelden dat hij buiten in mijn achtertuin staat en ongeveer 7 weken oud is. Ik geef hem pas water als de pot licht aanvoelt en dit is ongeveer 2x per week.


    De symptomen lijken erg op een calcium tekort, maar wellicht is het ook een kalium overschot. Ik zit dus vooral tussen deze twee te twijfelen, want de symptomen lijken vrij erg op elkaar. Deze twee problemen zou ik op een hele andere manier moeten behandelen. Bij een kaliumoverschot moet ik gauw de plant doorspoelen en bij een calcium tekort moet ik hem juist kalkrijke voeding toedienen.

    Heeft er iemand een idee wat er met mijn dame aan de hand is?

    Edit: Om het probleem te verhelpen heb ik tot nu toe verbrokkelde eierschillen toegevoegd, omdat deze grotendeels uit kalk zouden bestaan. Ook heb ik er wat extra mestkorrels op gestrooid.
    Last edited by Bertbonk; 19 July 2020, 21:02.

    #2
    Lijkt me geen tekort.
    Oude schade.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Ik zou zeggen dat dit op verbranding lijkt. Waterdruppels op bladeren in combinatie met zon. Bij mijn planten hetzelfde verschijnsel. Niets om je over op te winden.

      Comment


      • Bertbonk
        Bertbonk commented
        Editing a comment
        Ja maar dan zou je juist toch denken dat de bovenste bladeren het ergst aangetast zijn. Daarentegen heeft het wel veel geregend dus opzich zou dat kunnen.
    Bezig...
    X