Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Stekken gaan steeds dood. Rot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stekken gaan steeds dood. Rot?

    Korting op 420shop
    Mijn stekken gaan steeds dood. Er komt een soort donkere verkleuring in de blaadjes en nieuwe scheut en gaat dan dood. Temp rond de 23 Lv rond de 83%
    hoe fix ik dit?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Met zaden kweken ?

    Stekken komen altijd met beestjes en ze zien er ook slecht uit.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Natuurlijk zien ze er slecht uit, ze zijn aan het doodgaan elke stel die ik snij gaat dood door dit probleem

      Comment


        #4
        Misschien is de moeder niet zo geschikt om stekken van te maken ?
        Donker blad is een stikstofoverschot en de lv moet hoger de eerste week. 90-100%
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Dus ik heb een ventilatie probleem?

          Ja ik ga eens een ander soortje proberen, kijken of dat het is.

          Comment


            #6
            Zit te lezen over stikstof overschot, maar mijn symptomen komen niet overheen.

            Symptomen stikstof overschot:
            Tekens aan de plant
            • Diepgroene bladeren
            • Bladpunten krullen naar beneden ondanks dat de plant niet teveel water heeft
            • Als het overschot langer aanhoudt zullen de krullende bladeren het eerst vergelen
            • De klauwbladeren komen gespreid over de plant voor
            Hitteproblemen maken het probleem groter omdat de plant dan meer water en meer stikstof opneemt


            Mijn proberen zijn anders. De punten worden letterlijk zwart en sterven af / lijkt op rot want het wordt heel slap allemaal. het droogt zeg maar niet uit.
            Vervolgens onstaan die vlekken ook op mijn nieuwe uitgroei. Vervolgens gaat de stek dood. Sommige terwijl ze wel al tekenen van wortels hebben.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              100 stekken he....da's best veel, zo'n grote foutmarge hoef je niet in te bouwen voor een paar stekkies voor jezelf, toch ?

            • BeTelc
              BeTelc commented
              Editing a comment
              Ach, gewoon een beetje spielerie. Heb maar 4 moedertjes hoor. Had ze toevallig 4 weken niet geknipt, dus had er erg veel. Maar als ik het om de week zou doen haal ik er mss 25 mooie stekken vanaf :')

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Dat is precies het probleem als je moeders houdt, je moet die elke maand knippen en dan wordt de verleiding groot om hier en daar wat te verkopen, want wat moet je met 200 stekken per maand ?
              Een tentje voor moeders kost je toch een maandelijkse bijdrage aan stroom etc wat je niet terug krijgt.

            #7
            Probeer de kap eens te verwijderen na 24/0. Indien de blaadjes gaan hangen zet je de kap er weer op maar een beetje scheef zodat er verse lucht bij kan. De reden waarom je stekken doodgaan is vermoedelijk omdat de lv te lang te hoog blijft.
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Gemiddeld 81% is wel hoog ja en schimmel gedijt bij een hoge luchtvochtigheid. Probeer na een tweetal dagen de luchtvochtigheid eens naar 60% te krijgen.

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Bij net geknipte stekken, zonder wortels ?
              Succes!

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Als ze het nog niet aankunnen zet je de kap er weer even op.
          Bezig...
          X