Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Roestbruine nerven en vlekken aan oudere bladeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Roestbruine nerven en vlekken aan oudere bladeren

Korting op 420shop
    Hey Vrienden,

Ik heb vorig jaar een Dinafem Blue Amnesia XXL plant gehad waarbij na oogst een paar mooi ontwikkelde zaadjes in de toppen zaten. Dit jaar heb ik er eentje van ontkiemd om eens te kijken wat dat zou geven.

Op 24 mei is het zaadje bovengekomen, waarna het plantje ongelofelijk snel is beginnen groeien. Is in zaai- en stekgrond begonnen in een 2 liter potje en dan na een kleine 2 weken overgeplant in een 22 liter pot, ook in zaai- en stekgrond.

Vanf week 3 ongeveer heb ik al een paar keer voorzichtig gedoseerd bijgevoed met vloeibare roze korrel. Ik gaf altijd ook afgezuurd water met plagron ph -, wat ik minstens één dag in de gieter liet staan vooraleer te gebruiken. Ik probeer steeds af te zuren tot 6.8 ph.

De bloeifase lijkt nu net te gaan beginnen. Het is een autoflower (dat was de moeder althans), maar ik zit intussen al met een wiet​boom die boven mijn muur uitkomt. Geen klachten op dat gebied, mijn buren zijn er zo te zien wel ok mee.

​​​​​​Eind juni / begin Juli begonnen er wat gele plekjes op de bladeren voor te komen. Ik zag toen ook wat beestjes dus ben met oplossing van neem olie beginnen vernevelen onder alle bladeren. Normaal gezien zou ik dat om de drie dagen doen voor een dikke 2 weken, maar gezien ik met vakantie ging heb ik dit 4 dagen na elkaar gedaan en daarna niet meer.

Begin Juli ben ik dan 2 weken weg geweest. Een vriend kwam toen de planten water geven. Om hem het niet moeilijk te maken heb ik hem gewoon rechtstreeks van de kraan water laten geven. En ook gezegd om enkel bij droog / zonnig weer water te geven.

Toen ik terug kwam waren er heel wat bladeren aan de plant met bruine vlekken, sommige bladeren waren bijna volledig bruin. Ik heb er toen wat foto's van genomen en alle aangetaste bladeren weggeknipt, denkende dat het misschien toch nog die beestjesplaag was en ik ze op die manier kon inperken. Ik heb toen ook opnieuw een lichte dosis van die vloeibare roze korrel gegeven. Gezien ik aan het begin van de bloeifase geen neem-olie meer wilde gebruiken heb 3 dagen na mekaar de onderkant van de bladeren met koud water besproeid.

Het leek erop dat het terug goed ging met de plant, ondanks dat ik best veel bladeren heb verwijderd. Nu merkte ik gisteren op dat er toch nog iets aan de hand is. De nerven van de oudere bladeren zijn bruin en dit verspreidt zich ook wat verder over het blad. De bladeren hebben, op deze bruine vlekken na, nog wel een vrij normale groene kleur. Misschien wat aan de donkergroene kant.

Ik heb een hele hoop opzoekwerk gedaan, maar ik kan niet met zekerheid zeggen wat het nu is. Vandaar dat ik hier even om raad kom vragen.

Dingen die ik als mogelijke oorzaak beschouw:

- Ph schommeling
    - Toch nog een te kleine pot, gezien het formaat van de plant
    - Magnesium tekort
    - Voedingsblokkade
    - Onderbewatering tijdens mijn afwezigheid

Beestjes lijken mij niet meer waarschijnlijk, gezien het probleem vanuit de nerven lijkt te vertrekken.

Ik weet het, lang verhaal, maar ik wilde geen mogelijk relevante info weglaten. Ik zou deze plant heel graag willen redden, gezien er wel eens een mooie opbrengst van zou kunnen komen.

Alle hulp wordt geapprecieerd!

Plant na terugkomst vakantie:

IMG_20200718_160718.jpg

IMG_20200718_154033.jpg

​​​​IMG_20200718_153932.jpg

Huidige situatie:

IMG_20200725_111259.jpg

IMG_20200725_110621.jpg

IMG_20200725_110637.jpg

IMG_20200724_221953.jpg
    IMG_20200724_222020.jpg
    Attached Files
    Last edited by Haile Selassie; 25th July 2020, 13:09.

Dat blad wat je in je hand hebt is niet van beestjes.
    Dat lijkt een beetje op een fosfortekortje.
    Als dat het is, kun je dat oplossen door een paar keer bloeivoeding te geven.

Het zou ook calcium kunnen zijn maar dat zit eigenlijk al in kraanwater.

Dat blad onderop is allemaal oude schade.

Wat een slungel haha, moeder zal bevrucht zijn door hennepstuifmeel misschien ?
    Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

• Haile Selassie
      Haile Selassie commented
      Editing a comment
      Hey QnQ,

Ja, die plant van vorig jaar was nog niet half zo groot in elk geval. Volgens Dinafem kan het wel voorkomen met dat zaad. Maar toch, is inderdaad een komisch grote plant geworden. Ik ging er altijd vanuit dat het stress herma zaad was, maar is mss inderdaad bevrucht door iets anders

Ik ga me eens verdiepen in fosfor tekort, bedankt voor de input!

Footer Left Ad

Collapse
Bezig...
X