Dit zijn 3 jacky white plantjes staan sinds dag 1 heerlijk buiten in de zon .nu beginnen er bij de meest rechtse op de foto wat plekjes op het blad te komen kan dit kwaad of is dit vrij onschuldig? Ook ben ik benieuwd hoe de plantjes er volgens jullie in zijn algemeenheid uit zien aangezien dit mijn 1e keer is?
Plekjes op het blad
Collapse
X
-
-
Dat zijn spoortjes van thrips.
Als je planten gewoon buiten staan hoef je daar niet meteen wat aan te doen.
Eventueel kun je eens op zoek gaan naar Neemolie.
Dat kun je tegen allerlei beestjes gebruiken en werkt -als één van de weinigen- ook preventief.
Altijd handig om in huis te hebben als je een tuin hebt of vaker kweekt.
Stel dat het echt een plaag wordt kun je ze daar een keer mee behandelen, maar voor 3-4 blaadjes met wat streepjes zou ik me niet druk maken.Comment






Comment