Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele bladeren

    Korting op 420shop
    Goedendag!
    Al even lid en ik heb zo'n vijf kweken gehad in mijn 0,35 m2 G-Tools kast, goedkoop gekocht wegens een productiefout. Hans Panel LED lamp van 180 W erin.
    Voor het eerst een SCROG-rek gebruikt na het toppen van 4 planten, 3 pineapple Chunk en 1 vanilla Kush beide van Barney's Farm.
    Aarde met 8 weken voeding gebruikt van Biobizz.
    Probleem is dat de bladeren geel worden, zeker van 1 van de Pineapples, linksvoor. PH was wat te hoog maar bijgesteld en nu rond 6.1.
    Heb heel veel gelezen en vergeleken maar ik weet niet wat het probleem is, kan iemand mij helpen?
    Alvast bedankt!
    El Banjo
    Attached Files

    #2
    Geef je voeding ? Hoeveel en hoevaak ?
    Groeivoeding ? Bloeivoeding ?

    De PH was te hoog zeg je.
    De pH van wat en hoe heb je dat gemeten ?

    Hoe heb je de pH aangepast ?

    Waarom is er maar 1 plant met een probleem ?
    Wat heb je anders gedaan bij de rest ?

    Ahja sorry....geen antwoorden, alleen maar vragen, maar dat zijn de punten die belangrijk zijn denk ik.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Nee, geef geen voeding, enkel wat PK 13-14 . Net mee begonnen, morgen 4 weken bloei. Heb vaker oogsten gedraaid met enkel goed bemeste aarde en wat PK aan het einde.

      De aarde is trouwens van Cellmax en ik had ik ook een hoeveelheid mest met NPK 12-14-24, van het merk Atami, toegevoegd

      PH van de aarde, gemeten door een goede eetlepel aarde in water met PH 7, neutraal gemaakt met PH - van Plagron, te stoppen en weer de PH te meten na 30 minuten.

      PH aangepast door water met een PH van 5,5 te geven.

      Ik heb eigenlijk alle vier de planten dezelfde behandeling en aarde gegeven.
      Ik zag net dat het de drie Pineapple Chunks zijn die vervelend doen want de Vanilla Kush, linksachter vertoont helemaal geen verkleuringen o.i.d.

      Alstublieft, wat meer antwoorden, die misschien weer vragen oproepen!

      Comment


        #4
        Pft, ja oke...duh...natuurlijk kom ik weer met vragen, haha....problemen oplossen van 2 foto's zonder enige voorkennis valt ook niet mee he....
        Je doet het altijd zo zeg je, en dat gaat altijd goed ?
        Waarom gaat het nu fout dan, er moet iets zijn wat je anders doet toch ?

        pH grond meten doe je ook altijd zo ?
        Ik heb geleerd dat je dat met demi water moet doen, omdat er ook allerlei mineralen en andere stoffen in kraanwater zitten.
        Met pH aanpassen voeg je ook weer stoffen toe die er eigenlijk niet in moeten.

        Als de pH van je grond te hoog is (hoger dan 8) moet je gewoon pH 6.3 blijven geven dan lost dat vanzelf op.
        Ga je 5.5 geven krijgen de plantjes veel te zuur water, dan kunnen ze er geen voedingstoffen uit halen.

        Maarre...om het even over een andere kant te gooien...
        Het lijkt ook erg op verbranding, van te dicht bij de lamp staan...is dat misschien een mogelijke oorzaak ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • El Banjo
          El Banjo commented
          Editing a comment
          Nee, ik begrijp dat je meer informatie nodig hebt om een eventuele conclusie te trekken, logisch!
          Ja dat is hoe ik de PH van mijn aarde test, ergens gelezen dat dat de beste manier was. Gedemineraliseerd water bedoel? Ok, ga ik dat voortaan gebruiken.
          Zal gewoon weer water van PH 6.2/6.3 geven.

          De lamp zit op ruim 30 centimeter van de hoogste top af. Ik heb volgens mij ook in de vorige kweken de lamp op deze hoogte gehad. Ik kan m altijd een paar centimeter hoger hangen.

          Bedankt voor het meedenken en de adviesen.

        #5
        Verkleuring alleen bij de hoogste toppen. Donkergroen (teveel voeding?) blad, maar ok. 4 weken groei, dus nog 6 tot iets meer te gaan. Tel je vanaf 12/12 voor bloei? Lijkt me wat klein, die toppen voor daadwerkelijk 4 weken.

        Verkleuring door te lage lamp verhelp je nooit meer in een paar weken. De bladeren blijven wel werken, maar minder efficient.

        Comment


        • El Banjo
          El Banjo commented
          Editing a comment
          Ja, misschien toch te veel mest door de aarde gemengd.
          Vandaag vier weken bloei, geteld vanaf zichtbare 'pruikjes', bloeiverschijnselen op 2 juli. 12/12 is ongeveer 6 weken geleden. Nu 4 weken op full blast flowering stand.
          Thanks!
      Bezig...
      X