Hallo,
Ik heb denk ik een calcium probleem, ik heb reeds calcium gekocht (mono van canna).
setup:
600watt
strain: critical plus van grower's choice
grond: plagron light mix
voeding: plagron terra BLOOM + Green sensation
PH grond: ??? ik wacht nog op mijn knoopcelbatterijen van bol.com voor mijn ph meter
Temp: 20-29 graden
begin week zes van de bloei (van 8)
ik moet wel zeggen dat bijna 1/8 planten dit heeft, de rest niet.
afstand tot lamp: 70 cm
Nu heb ik gelezen dat calcium ervoor zorgt dat ze beter tegen hitte kunnen....
ik weet niet of dit een blokkade of een tekort is? waarschijnlijk een blokkade, want anders zouden alle planten dit hebben?
op de éne foto zie je het tekort, op de andere foto zie je happy planten...
Kan dit nog verholpen worden of tenminste dat het niet erger wordt? ik vermoed dat die bladeren niet meer kunnen genezen, en aangezien er geen nieuwe bladeren meer aankomen door nog maar 3 weken te gaan...
Krijgen ze een calcium tekort door de hitte of krijgen ze hitte stress van een calcium tekort?
en kan ik dat voorkomen door onderaan meer bladeren te laten staan?
Wat moet ik doen met dat calcium supplement?enkel aan die plant geven of aan alle planten?
Kan ik calcium toevoegen aan een voeding met bloom & green sensation?
Mvg Manfred
Ik heb denk ik een calcium probleem, ik heb reeds calcium gekocht (mono van canna).
setup:
600watt
strain: critical plus van grower's choice
grond: plagron light mix
voeding: plagron terra BLOOM + Green sensation
PH grond: ??? ik wacht nog op mijn knoopcelbatterijen van bol.com voor mijn ph meter
Temp: 20-29 graden
begin week zes van de bloei (van 8)
ik moet wel zeggen dat bijna 1/8 planten dit heeft, de rest niet.
afstand tot lamp: 70 cm
Nu heb ik gelezen dat calcium ervoor zorgt dat ze beter tegen hitte kunnen....
ik weet niet of dit een blokkade of een tekort is? waarschijnlijk een blokkade, want anders zouden alle planten dit hebben?
op de éne foto zie je het tekort, op de andere foto zie je happy planten...
Kan dit nog verholpen worden of tenminste dat het niet erger wordt? ik vermoed dat die bladeren niet meer kunnen genezen, en aangezien er geen nieuwe bladeren meer aankomen door nog maar 3 weken te gaan...
Krijgen ze een calcium tekort door de hitte of krijgen ze hitte stress van een calcium tekort?
en kan ik dat voorkomen door onderaan meer bladeren te laten staan?
Wat moet ik doen met dat calcium supplement?enkel aan die plant geven of aan alle planten?
Kan ik calcium toevoegen aan een voeding met bloom & green sensation?
Mvg Manfred

Comment