Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Misvormde bobbelige blaadjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Misvormde bobbelige blaadjes

    Korting op 420shop
    Mijn chocolate haze plant begint er nogal vreemd uit te zien. De bladeren zijn bobbelig en krullen opzij zoals op de foto’s te zien is. Mijn 6 andere planten (andere soorten dan chocolate haze) zien er wel goed uit en zijn niet anders behandeld. Weet iemand wat er aan de hand is? Heeft dit misschien met voedingsstoffen te maken of is het een ziekte?


    Extra info:

    - Plant is nu 7 weken oud
    - In water ontkiemd en in een kleiner bakje binnen laten groeien in zaai- en stekgrond. Na 4 weken in een 16 liter pot buiten gezet in normale potgrond (met meststoffen)
    - Hoogte 35 cm en groei loopt vgm wel wat achter
    - Altijd normale hoeveelheid water gehad

    Attached Files

    #2
    En heb je ze binnen vandaan meteen in de zon gezet ?
    Want daar kan geen enkele plant tegen natuurlijk.
    Maar omdat het 1 plant is die dit doet ga ik er vanuit dat dit een virus is.
    Ik wil niet meteen TMV roepen al zie ik wel enkele tekens maar misschien is het familie daarvan ofzo ?

    Hopelijk kan iemand dit aanvullen (of verbeteren)

    ((btw het is niet schadelijk voor je wiet, alleen hinderlijk voor de plant zelf))
    Last edited by QnQ; 30 July 2020, 20:50.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Dacht ook gelijk aan tmv
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #4
        Net even gegoogeld wat dat precies is, maar TMV klinkt niet zo best... Daarbij zie je inderdaad dat de blaadjes opzij krullen, maar ik zie nergens diezelfde bobbels. Ook heeft de plant niet die gele verkleuringen dus hopelijk is het iets anders. Toch heb ik hem maar ff weg van de andere planten gezet

        (De plant ging voordat hij buiten werd gezet overdag ook al wel naar buiten. De reden dat ze weer naar binnen moest was vooral vanwege een hele hoop naaktslakken die ‘s nachts altijd tevoorschijn komen)

        Comment


          #5
          Na 5 dagen nog steeds geen gele kleur te zien. Het blijft een mysterie wat het kan zijn... Ook voor mensen op andere fora. Ik heb nu een zakmicroscoop besteld om te kijken of ik misschien een parasiet tegen kom. Die microscoop heb ik toch ook uiteindelijk nodig om naar de trichomen te kijken.

          Comment


            #6
            Het lijkt een beetje wat 1 plant van mij ook had, weet niet wat 'r met haar aan de hand was, ook bobbelig blad, heb haar maar gehouden, en afgelopen weekend omgegaan.

            20200729_132058.jpg

            haar stam was ook dunner dan de andere, was een stuk kleiner, ook zat de stam dicht, en niet zoals de andere, open als een rietje.
            toppen niet goed ontwikkeld en fluffie
            weet niet of dat het een virus was o.i.d.?
            Succes.

            Comment


            • Rutgerr
              Rutgerr commented
              Editing a comment
              Ai das balen man... ben je wel van plan de toppen te gebruiken? Of zijn die hierdoor echt helemaal naar de klote?

            #7
            Tijdens de hittegolf van een paar weken geleden heb ik de plant elke dag in de brandende zon gehouden om te kijken wat er zou gebeuren. En na een week kregen de nieuwste blaadjes de oude normale vorm!

            Het probleem leek voor een aantal weken te zijn opgelost, maar nu het weer kouder wordt begint het weer opnieuw... Ik maak me zorgen omdat de plant bijna toppen begint te krijgen.

            Met een zakmicroscoop vond ik allemaal mini bolletjes aan de onderkant van het blad. De normale planten hebben deze bolletjes niet. Zouden dit eitjes kunnen zijn van een mijt/ander beestje, of is dit een verschijnsel van een ziekte? Ik vind namelijk wel overal die bolletjes maar geen rondkruipende beestjes.
            Attached Files

            Comment

            Bezig...
            X