Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren worden geel (Critical, AK en NL autoflowers)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladeren worden geel (Critical, AK en NL autoflowers)

    Korting op 420shop
    Hi,
    Ik ben dit jaar bezig met mijn eerste kweek met wat autoflowers en loop nu tegen een bladprobleem aan.

    Ik heb de planten in 18 Liter potten staan met een grond mix van perliet, all-mix en een kokossubstraat. Op het moment zijn de achterste planten in de foto's 9 weken oud en de andere twee rond de 7 weken oud. Ik geef ze momenteel 1,5L water per dag met hierbij 5ml plagron alga bloom. Met pH heb ik nog niks gedaan wat misschien niet zo slim is maar eigenlijk had ik verder niet echt problemen gehad met de groei, alleen wat ongedierte probleempjes wat was verholpen met neemolie.

    Het probleem is duidelijk te zien op de foto maar de onderste bladeren worden steeds lichter groen en dan langzamerhand geel. Eerst dacht ik dat het misschien een magnesium tekort was en heb hiervoor de planten besproeid met een epsomzout mengsel. Hiervan heb ik nog niet veel effect gemerkt op de planten en worden ze voor me gevoel nog steeds langzamer geler.

    Ik vroeg me af of andere misschien weten wat hier het probleem is, of er teveel water wordt gegeven of dat ze teveel voeding krijgen of misschien een ander tekort hebben (zwavel?).
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Nog wat extra foto's

    Comment


      #3
      Hebben ze groeivoeding gehad ?
      Lijkt me gewoon een stikstiftekort of teveel water.
      Dat laatste kan ik hier vandaan niet zien dat moet je zelf bepalen
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Ze hebben geen groeivoeding gehad nee, het teveel aan water zal ik morgen even controleren, wat is daar een goede wijze van? Vooral controleren hoe de vochtigheid onder in de pot is?

        Comment


        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Of til je pot even op dan weet je meteen of die licht of zwaar is.

        • W0lfZZZ
          W0lfZZZ commented
          Editing a comment
          Zal ik allebei even testen, het optillen deed ik vaak al wel en voor me gevoel voelde ze vaak wel licht.

        #5
        Ik denk dat een ph metertje ook geen overbodige luxe is als je kweekt met Plagron.
        De Bloemen Van Bri

        Comment


        • W0lfZZZ
          W0lfZZZ commented
          Editing a comment
          Oke, ik zal even kijken of ik er online eentje kan vinden die niet al te duur is.

        #6
        Het is niet heel erg dat bladeren vergelen als de plant gaat bloeien. Dit heeft te maken dat de plant voedingsstoffen uit oudere bladeren haalt voor de bloei. Je kan dit normaal gesproken gewoon zo laten tot de oogst, tenzij je van plant bent om je autoflower later in de herfst nog eens te oogsten. Of als de verkleuringen al vroeg in de bloeiperiode ontstaan. Dan moet je voeding bijgeven.

        Comment


        • W0lfZZZ
          W0lfZZZ commented
          Editing a comment
          Hmmmm oke, ze bloeien allemaal nog steeds goed door en de toppen worden ook gewoon steeds dikker dus de grootste zorgen zijn wel weg. Was van plan om ze allemaal gewoon 1x te oogsten wist geneens dat je ze meerdere keren zou kunnen oogsten. Ik hou de wat jongere plantjes nog goed in de gaten met voeding etc want die moeten nog wel 3/4 weekjes gok ik zo.

        • Rutgerr
          Rutgerr commented
          Editing a comment
          Dat je 2x kan oogsten wist ik ook niet, en heb het zelf nooit eerder gedaan hoor. Maar er zijn mensen die dat doen en de leverancier van het autoflowerzaadje wat ik nu kweek geeft dat ook aan. Geen idee hoe het werkt tho

        #7
        Ik dacht ik gooi hier maar even een update weet eerlijk gezegd niet of dat zo hoort. Als dat niet zo werkt hoor ik dat en zal ik dat volgende keer niet doen . Heb eigenlijk niet veel veranderd nog, ga wel vandaag maar is even zo pH metertje bestellen. De toppen groeien nog steeds gestaag door dus dat gaat gelukkig wel door en ze beginnen ook steeds beter te ruiken. Alleen zien ze er zeker weten niet heel blij en gelukkig uit.

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #8
          Ineens nen goede PH meter kopen !!

          Gene rommel van China !!
          πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
          ​
          πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
          ​

          Comment


          • eeltje
            eeltje commented
            Editing a comment
            pff alles komt uit china ook goede producten. wat voor tv en telefoo heb gij dan hehe rommel zekers

          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            Aliexpress rommel
        Bezig...
        X