Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bladprobleem AF Bubblegum..geel blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bladprobleem AF Bubblegum..geel blad

    Korting op 420shop
    Hai allemaal,
    Ik ben Eddy 45 uit A'dam,doorgewinterd roker

    Ik heb voor het eerst een AF Bubblegum plant op mn balkon staan...
    Heb er nog 2 staan,white widow en een Northernlight ,deze hebben geen problemen...

    Ze staan alle 3 in een 20 liter pot op lightmix van Plagron en volg hun bio voedings schema....

    De Bubblegum is eind mei ontkiemt en staat sinds begin juni op mijn balkon...op het zuiden,krijgt de hele dag zon...
    Krijjgt +/_ om de 3 dagen water met voeding,naar gelang de grond vochtig is of niet...

    ik maak voor de 3 potten 10 liter water aan met 30 ml algabloom,,10 ml green sensation en 1ml sugar royale...

    ik heb sinds een aantal dagen wat bladproblemen in de Bubblegum,de oude grote bladeren worden 1 voor 1 geel,de jonge bladeren helemaal niet....
    ,Zie foto's....edit mag maar 1 foto uploaden...

    Heb natuurlijk hier al het 1 en ander opgezocht,en dacht zelf aan overvoeding,daar lijken de vergelijkings fotos het meest op.....

    Dus heb ik de pot gisteravond in het donker doorgespoeld,om zo de overtollige voeding weg te spoelen, en ze lekker vochtig staat voor de aankomende warme dagen......

    Mijn vraag is heb ik hier goed aan gedaan,en zie je hier snel resultaat van,of heeft het gele blad toch een andere oorzaak?

    wanneer zou ik weer voeding kunnen geven,als dit het probleem was......

    Alvast bedankt voor het meedenken!
    Groetjes Eddy.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Geel blad is teveel water of te weinig voeding.
      Dus hebbje goed gedaan aan spoelen; noop.

      Zo te zien een stikstof tekort.
      Te vroeg met bloeivoeding begonnen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Hai QnQ,

        dankje voor je antwoord....
        Zou heel goed kunnen idd,
        ik ben wel later dan het schema met bloeivoeding begonnen ,omdat de plant langzaam op gang kwam... in het begin lage temperaturen en veel regen gehad..later bij het ontstaan vd eerste topjes ben ik begonnen met de bloeivoeding....

        Kan ik hier nu nog wat aan doen?
        Ik neem aan ,wachten tot ze droger staan,komt erg warm weer aan dus dat zal best vlot gaan....en dan het voedingsschema weer oppakken,met een lagere dosering water?
        En eventueel extra stikstof aan de plant geven?

        ik hoop dat t nog goed gaat komen,
        Alvast bedankt weer!

        Comment


          #5
          Als ze stikstof tekort komen kun je ze een dag of 4 groeivoeding geven ipv bloeivoeding.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Ah oke top!!,bedankt voor de tip!
            ga ik direct proberen...
            Moet ik daar mee beginnen als de plant wat droger staat,of meteen vandaag al mee beginnen?

            Comment


              #7
              Als ze geen water nodig hebben kun je nog niks geven nee.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Oke,Dankje .

                Comment


                  #9
                  Kleine update,
                  de Bubblegum plant heeft het niet gered ..
                  Waarschijnlijk al te nat geweest,werd niet meer droog,met weghalen kwam ik er achter dat lik wortel/stam rot had....
                  heb haar daarvoor nog geprobeerd te redden,door geen warer meer te geven,verpot naar een grotere pot met verse droge aarde...maar had helaas geen zin meer...
                  harde les voor de volgende keer.....
                  de andere 2 planten gaan wel goed gelukkig Maar alsnog bedankt voor de hulp.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Moordenaar.

                    Dit had je kunnen voorkomen, als je een paar kweekverslagen had gelezen.

                    Toch!?

                  #10
                  Die stamrot is wss ontstaan toen je bent gaan spoelen.
                  Een beetje stikstof tekort is geen ramp, dat vul je zo weer aan.
                  Om het heel lullig te zeggen.. Eigenlijk heb je gewoon je plant vermoord omdat die 1 geel blaadje had . Leermomentje dus
                  Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                  Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                  Comment


                    #11
                    Repelsteeltje ,ik heb me er serieus in verdiept,hou een plangron kweekschema aan..en heb ook een aantal kweekverslagen doorgenomen......in het begin ondanks veel regen,ook voeding met water gegeven ....en ja wat Nederhigh zegt...ik heb veel te snel gehandeld,door meteen te gaan spoelen,aan de hand van wat ik had gelezen,denkend aan over voeding...en daardoor absoluut mn eigen plant vermoord....
                    Ik had het beter eerst hier kunnen voorleggen, snap ik nu ook
                    harde les en erg zonde..

                    Comment

                    Bezig...
                    X