Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele blaadjes en hangers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele blaadjes en hangers

    Korting op 420shop
    Hey mensen wat denken jullie dat mijn gele blaadjes veroorzaakt?
    zelf denk ik overvoeding of ondervoeding..
    beetje onduidelijke pic maar ik kan later een kooiere maken als dat nodig is.
    sommige blaadjes hangen beetje naar beneden als een soort taco dus ik dacht eerder overvoeding.
    staan nu net paar weken in de bloei en daarom ook net over gegaan naar bloeivoeding.
    ook een beetje het gevoel dat ie langzamer groeit maar dat kan paranoide zijn
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    1 geel blad en gelijk weer paniek!!!

    ​​​​Onderaan komt door gebrek aan licht, ook wat groeivoeding bij je bloei doen, anders kan je wat stikstof tekort krijgen.

    Comment


    • SonnyMargera2
      SonnyMargera2 commented
      Editing a comment
      Ik heb echt al minstens 15 bladeren weg geplukt afgelopen dagen. Geprobeert minder voeding te geven, niet echt veel effect dat ik direct merkte. En later meer maar het blijft hetzelfde. Ik geef ze 0.25l water met 5ml bloeivoeding van plagron en 1ml enzymen. En nu door de hittegolf nog 0.25l water extra. Allemaal ph 6.4 /6.5 l...

    • SonnyMargera2
      SonnyMargera2 commented
      Editing a comment
      Ik ben er laatst inderdaad achter gekomen dat ik de plastic niet van de reflector heb afhehaalt.. extreem dom. (Wel opgelost nu) Dus lichttekort zou best kunnen?.. zal het even aankijken. Ik ga wnr de lamp aan is nog even een betere foto plaatsen

    #3
    0.25L met 5ml voeding.
    En in welk schema staat die hoeveelheid voor kleine plantjes ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • SonnyMargera2
      SonnyMargera2 commented
      Editing a comment
      Oeps sorry boys ik rekende ff verkeerd ik was op mn werk.. ik doe 5ml in een liter watef en dan doe ik daar bekertjes van 0.25 van.. sorry

    #4
    FiZ2LpS.png
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Je geeft dus 4x teveel?

    • SonnyMargera2
      SonnyMargera2 commented
      Editing a comment
      5ml in 1L water en dan kopjes van 0.25L daarvan.. verkeerd getypt sorry

    #5
    Ik zat zelf te denken even PH neutraal water te halen. Daar even een watergeefbeurt of 2 een 0.5L van te geven (dus 6 dagen want geef om de 3 dagen water).als het dan erger word weet ik dat er of wat fout was met PH en of dat mn dosering te laag was. Als het dan in een keer weer beter gaat weet ik dat ik teveel voeding had... of dat er ook wat fout was met mn PH..

    goed idee?

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Op grond duurt het een paar dagen voor je daar wat van ziet!

      Pak een teiltje, doe daar aangezuurd water in, zet daar je pot 10 minuten in!
      Neem 10 procent van je potinhoud aan water.
      Kijk morgen hoe ze reageren.

    #6
    Wat zijn het, binnen of buiten, waar staan ze in, hoeveel L, waarom zitten die potten halfvol ?
    Beetje meer info.

    250ml per dag lijkt me ook wat weinig met deze temperaturen.
    Staan ze niet gewoon te droog ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • SonnyMargera2
      SonnyMargera2 commented
      Editing a comment
      Ze zitte binnen in 11l potten en de aarde is naar beneden gezakt een beetje maar eerder 75% vol

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Je hoeft er geen verstand van te hebben als er een forum is dat boordevol voorbeeld-kweekverslagen staat.
      Heb je de potten weleens opgetild ?
      Zijn ze zwaar of licht ?
      Dan weet je alles al eigenlijk.
      Zwaar = teveel water en grote kans op wortelrot, en als ze licht zijn, moet er gewoon een plens water op.

    • SonnyMargera2
      SonnyMargera2 commented
      Editing a comment
      Zijn niet overdreven zwaar als na watergeefbeurt

    #7
    Vandaag zagen ze er in 1x zo uit..
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #8
      Ze zien er iig niet uit alsof ze te veel water krijgen... hoe krijg je het voor elkaar, je geeft toch iedere dag water?

      Slappe/hangende bladeren = te weinig water
      Sterke bladeren met hangende punten = te veel

      EDIT: 24 uur geleden stonden ze er nog prima bij, misschien met die hete dagen 2x daags water geven. Ze hebben bij mij afgelopen weken in de volle zon gestaan.

      Maar wel ‘s ochtends water en vlak voor/na de zon ondergaat water. Mijn planten zijn vergelijkbare grootte en ik geef ruwweg 500 ml per keer soms meer soms minder meet het niet af.

      Comment


      • Lerrihuana
        Lerrihuana commented
        Editing a comment
        Ik ben geen expert maar dat, nat en droog regime heb ik ook gedaan maar pakte niet goed uit. Dan staan je planten weer te nat omdat je in 1x heel veel geeft en dan weer te droog omdat je te lang wacht.

        Dit zorgt voor stress waardoor je groei en bloeiachterstand krijgt. Als je het perfect uitvoert zal het best kunnen werken maar ik vind het niet fijn, gaat te snel mis imo

        Sinds ik ben geswitcht naar iedere dag water geven ervaar ik geen problemen meer. Voeding zou je om de dag oid kunnen doen en langzaam opbouwen.

      • SonnyMargera2
        SonnyMargera2 commented
        Editing a comment
        Dankje voor de tip. Ik ga dit ook toepassen.

      • SonnyMargera2
        SonnyMargera2 commented
        Editing a comment
        Ik moet dus gauw straks heel wat water gaan geven omdat ze zo hangen maar ik heb niet genoeg ph min meer.. normaal zou ik dan uit nood afzuren met azijn maar daar ben ik ook een beetje zenuwachtig over.. kan ik ook gewoon zuiver ph7 water zoals spa nlauw ofzo gebruiken voor 1x?

      #9
      Is jouw kraanwater dan zo basisch of zuur? Ik gebruik gewoon kraanwater en merk niet echt problemen, woon op de Veluwe.

      Spa schijnt prima te zijn dus dat zou ik dan gewoon doen maar wel als de bliksem want ze hebben dorst. Loop nu niet gelijk te hard van stapel maar geef eerst 250-500ml water en wacht de dag af. Kijk vanavond hoe ze er bij staan, hangen de bladeren nog, staat de grond droog? Sateprikker erin 10 min laten zitten en eruit halen blablabla

      Comment


      • SonnyMargera2
        SonnyMargera2 commented
        Editing a comment
        Ik doe altijd 500ml (250ml gemixt met voeding en 250ml alleen water) maar ik doe nu zonder voeding denk ik.. want de blaadjes zijn nog wel groen

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        De pH is niet zoooooooooo belangrijk he
        Als ze er zo bij staan door te weinig water (en de potten dus heel licht zijn, bijna niets wegen) dan moet je er meteen een emmer water in gooien.
        En of dat pH 6, 7 of 8 is maakt dan niet uit.
        Last edited by QnQ; 14 August 2020, 16:43.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Of de pot in een teiltje water, 10 minuten, zuigt de grond zich vol!!
    Bezig...
    X