Vlekken op suikerblaadjes in toppen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Stanem
    Stoner
    Member
    • Aug 2020
    • 24

    #1

    Vlekken op suikerblaadjes in toppen

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen, de
    ik krijg sinds 2 dagen vlekken op een paar blaadjes in 2 toppen kan iemand mij zeggen wat dit is.

    ik kweek op Coco’s ik geef ze plagron a en b tot een ec van 1,3 omdat het drainagewater opliep en men bladpuntjes verdorde. De ph zuur ik af tot 5,7

    ik geef ze 2 liter en heb een drain van rond de 400 Ml maar de ec zakt niet verder dan 1,8

    ze zitten nu in week 6 van de bloei Ongeveer.

    alvast dank voor al de hulp
    groeten een leek met zen eerste kweek

    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Stanem
    Stoner
    Member
    • Aug 2020
    • 24

    #2
    Hier nog een foto
    Attached Files

    Comment

    • Rreppellsteeltjam
      Super Grower
      MemberLucky Member
      • May 2018
      • 1955

      #3
      Spoelen met water met ph 5.6 en geen voeding toevoegen, doe dit tot je ec hetzelfde is als je kraanwater ec!

      Daarna je ec weer langzaam, per dag, opvoeren

      Je hebt een opbouw van voedingsstoffen, omdat je er niet genoeg water doorheen laat stromen, waardoor deze " afvalstoffen " worden afgevoerd!!

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Maak ook even een foto onder wit licht, dan zien we tenminste iets.
    • Stanem
      Stoner
      Member
      • Aug 2020
      • 24

      #4
      Hier de foto met de kweeklamp uit
      Attached Files

      Comment

      • Stanem
        Stoner
        Member
        • Aug 2020
        • 24

        #5
        Ik wou volgende week beginnen met de flush.
        is het dan nodig om de ec waarde terug een beetje op te voeren of beter gewoon blijven water geven zonder voeding?

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Doorspoelen en ec opbouwen, kijk naar de trichomen, misschien kunnen ze wat langer staan, dan kunnen ze ook nog wat dikker worden.
      • Stanem
        Stoner
        Member
        • Aug 2020
        • 24

        #6
        ok bedankt, de flush is net gedaan

        Dan ga ik ze nog even wat voeding geven met een ec van 1

        Comment

        • belladonna
          Guru of all Growers
          Lucky Member
          • Aug 2008
          • 10674

          #7
          Huh je flush en dan ga je voeding geven
          God was never on your side..

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Effe de troep er uit spoelen en opnieuw de ec instellen.
            Hij gaf 1.3, maar de drain zat op 1.8, dus!!
        • MankeNelis
          Advanced Stoner
          MemberLucky Member
          • Mar 2016
          • 70

          #8
          Google eens op nutrient lockout.

          Comment

          • Stanem
            Stoner
            Member
            • Aug 2020
            • 24

            #9
            Heb de flush gedaan en ben nu nog steeds een ex van 1 aan het geven.

            is het normaal dat het probleem nog erger wordt alvorens te verbeteren, of is er nog steeds iets fout dan?

            alvast dank, een noob die bezorgt is om zijn eerste kweekje

            Comment

            • Rreppellsteeltjam
              Super Grower
              MemberLucky Member
              • May 2018
              • 1955

              #10
              Nou, blad wat vergeeld is, word niet meer groen.
              En de ec had je per dag weer omhoog moeten schroeven.

              Comment

              • Stanem
                Stoner
                Member
                • Aug 2020
                • 24

                #11
                Er verdord steeds meer blad. Zal ik dan dagelijks de ec verhogen met 0,1?

                en tot hoe hoog kan ik dan best gaan

                ik blijf nu steeds een ec van 1 geven omdat het drainage water ook 1 is

                Comment

                • Stanem
                  Stoner
                  Member
                  • Aug 2020
                  • 24

                  #12
                  Of zou er een probleem zijn met men ph meter?

                  Comment

                  • Rreppellsteeltjam
                    Super Grower
                    MemberLucky Member
                    • May 2018
                    • 1955

                    #13

                    Comment

                    • Stanem
                      Stoner
                      Member
                      • Aug 2020
                      • 24

                      #14
                      ?????

                      Comment


                      • Rreppellsteeltjam
                        Rreppellsteeltjam commented
                        Editing a comment
                        Ik check mijn phmeter mbv mijn kraanwater, voor gebruik effe " spoelen " in bekertje vers kraanwater, en gelijk de ph meten!!!

                        Wijkt ie teveel af, dan callibreer ik hem.

                        Iesse siempel, toch?

                      • Stanem
                        Stanem commented
                        Editing a comment
                        Ok bedankt. Zal ik voortaan ook zo doen dan
                    • MankeNelis
                      Advanced Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Mar 2016
                      • 70

                      #15
                      Hoe lang heb je gespoeld dan? De opgebouwde voedingsstoffen moeten uit de aarde, daarna pas weer voeding toevoegen.

                      Comment


                      • Rreppellsteeltjam
                        Rreppellsteeltjam commented
                        Editing a comment
                        Hij kweekt op cocos, staat in de startpost, hè.
                    Bezig...