Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine vlekken onderste blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine vlekken onderste blad

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Ik ben pas begonnen met me 2e binnen kweek (af OG bubblegum).

    Ik gebruik de plagron terra lijn, lightmix aarde. (ja heb de fout gemaakt door niet de pot tot de rand toe te vullen met aarde)
    Ik volg een kweekschema van plagron(via de calculator gemaakt) en heb bij de eerste voedingsbeurt minder aangehouden dan het kweekschema voorstelt.
    Merkte dat bij 1 plant een voedings probleem onstond, ik heb al veel gezocht en het lijkt mij het meest op een calcium gebrek.

    Dus bij de 2e week heb ik de voeding gegeven zoals voorgeschreven.
    Echter een dag later na de waterbeurt ziet deze plant er niet echt gezond uit.

    Heeft er iemand tips of een idee wat er aan de hand is?
    De andere 2 planten gaan redelijk goed (1 andere plant toonde lichtjes dezelfde bladproblemen in het begin maar die gaat nu goed)
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...elevance%22%7D

    Je kunt hier ook zoeken voor problemen........

    Comment


      #3
      1 dag later heb je dit ?
      Dan heb je iets verkeerd gedaan.

      Wat voor water heb je gebruikt, hoeveel water, hoeveel voeding, heb je de pH aangepast, waarmee, en hoe heb je dat gemeten ?

      Staan ze niet gewoon te nat, dan krijg je ook allerlei bladproblemen.

      - topic verplaatst naar de helpdesk en titel aangepast -
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        1 dag later heb je dit ?
        Dan heb je iets verkeerd gedaan.

        Wat voor water heb je gebruikt, hoeveel water, hoeveel voeding, heb je de pH aangepast, waarmee, en hoe heb je dat gemeten ?

        Staan ze niet gewoon te nat, dan krijg je ook allerlei bladproblemen.

        - topic verplaatst naar de helpdesk en titel aangepast -
        Nee niet 1 dag later, dit is geleidelijk aan gegaan eigenlijk vanaf het begin al.
        Meten doe ik nog niet, moet idd een ph meter gaan gebruiken, gebruik wel ph 6.0 water(koop flessen spa zodat ik iig weet wat de ph waarde van het water is) (las wel ergens vandaag dat voeding erbij doen PH omlaag kan gaan, ik was in de veronderstelling dat het sowieso omhoog zou gaan en stiekem wel goed zou zitten)

        Volgens kweekschema per liter water 2,5ml Terra Grow en 1ml Power Roots voor de grote van mijn potten.
        Ik geef ongeveer 10% water per keer van de grote van mijn potten, 0,8L.

        Als ik teveel water/voeding zou geven zou ik verwachten dat de andere 2 planten ook deze verschijnselen laten zien.

        Denk dat het belangrijkste is nu om toch maar eens rap een PH meter aan te schaffen, meten is weten inderdaad en waarschijnlijk nu te weinig info voor jullie om echt het probleem te kunnen bepalen

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ipie View Post
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...elevance%22%7D

          Je kunt hier ook zoeken voor problemen........
          Dank je, ga dat eens doornemen. (heb al wel veel gezocht alleen dacht dat het oranje vlekken waren en daar kreeg ik weinig op gevonden)

          Comment

          Bezig...
          X