Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Geel-bruine vlekken blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geel-bruine vlekken blad

    Korting op 420shop
    Hoi medekwekers.

    Je ziet op verschillende sites voorbeelden hoe de diverse blad problemen er uitzien maar ik blijf het lastig vinden om te bepalen wat een bepaald bladprobleem is, zo ook nu weer!

    Situatie:

    Mammoth Lite 80 kweektent (80 x 80 x 160)
    Mars Hydro TS1000 quantum board kweeklamp (150w)
    G Tools Winflex Buisventilator 125mm + PK2600 Mini Koolstoffilter
    4 x RQS Geotextiel Kweekpotten (11l)
    Plagron Lightmix aangevuld met 10% kokosvezel en een paar lepels lavameel
    18/6 Lichtschema

    Zoals jullie uit de situatieschets zullen opmaken heb ik dus 4 dames (autoflowers) staan. 2 Northerlights, 1 Royal Gorilla en 1 HulkBerry (van RQS). Ze staan nu halverwege de derde week en doen het op zich wel goed alleen de Royal Gorilla heeft op 2 schutbladen allemaal vlekken. En zoals ik in het begin al zei, vindt ik het moeilijk om te bepalen wat dit nou te weeg brengt? Is het light burn? voeding tekort? voeding overschot? te veel water? te weinig water? En zo lang ik dat niet weet weet ik ook niet wat ik eraan zou kunnen doen. Ik hoop dan ook van harte dat een of meerdere van de ervaren kwekers mij kunnen vertellen wat het is en wat ik eraan kan doen. Ik heb twee foto's toegevoegd.

    Edit: Ik geef ze momenteel om de dag 2 ltr water afgezuurd naar 6.1 PH (0.5 ltr per plant) aangevuld met 2ml PowerRoots en 4ml Terra Grow

    Alvast bedankt
    Attached Files
    Last edited by Donboe; 11 October 2020, 10:42.

    #2
    Te nat.

    --- topic verplaatst naar het juiste forum en de titel aangepast ---
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Hoi QnQ. Bedankt voor het antwoord. Als ik mijn vinger in de grond stop voelt die droog aan of bedoel je de luchtvochtigheid?

      Comment


        #4
        Teveel water in 1x.
        De wortels hebben te lang nat gestaan.
        (misschien wel door de cocos ?)

        Je kunt beter de potten optillen om ze te wegen.
        Daar heb je geen weegschaal voor nodig, Je hebt snel genoeg door of de pot licht of zwaar is.
        Met je vinger kom je niet recht onder de plant in de wortelzone, daar waar het probleem speelt.
        (en als je daar wel komt beschadig je teveel)
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Ha ok, duidelijk. Ik geef ze die 1/2 ltr idd in een keer per watergeef beurt en dat is al veel minder dan dat ik voorheen altijd gaf in deze fase. Ik ga je tip volgen. Dan nog een laatste vraagje. Hij is toch nog wel te redden hoop ik en zal ik die bladeren verwijderen of kan ik die gewoon laten zitten?
          Last edited by Donboe; 11 October 2020, 12:50.

          Comment


            #6
            Blad altijd laten zitten.
            Als de plant er niks meer aan heeft zal ze zelf de toevoer naar het blad sluiten waardoor het verdort en vanzelf afvalt.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Donboe
              Donboe commented
              Editing a comment
              Helemaal top QnQ. Ik heb je raad opgevolgd en 4 dagen geen water/voeding gegeven en de dames leven helemaal op. Wat is nu je tip op basis van wat ik eerder heb verteld. Is het beter om die water/voeding- beurt van 1/2 liter per plant 1x in de twee dagen te verdelen over meerdere keren per dag? Omdat je zei dat ze te veel water in 1x keer hadden gekregen

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Als je nu 1x per twee dagen water geeft, dan terug naar elke dag water bijvoorbeeld, en dan minder water natuurlijk.
              Als het kan pas water geven als het licht al een tijdje aan is.

            #7
            Ik weet niet of ik hiervoor een nieuw topic had moeten starten of dat ik hier gewoon verder kon omdat het dezelfde plant betreft waar dit topic mee begon. Had ik toch een nieuw topic moeten starten, mijn verontschuldigingen. Die Royal Gorilla begint echt een pain in the ..S te worden. Het start probleem was mijn eigen schuld: Te veel water in een keer, waar QnQ me gelukkig goed doorheen geholpen heeft maar die RG blijft me problemen geven. Voor de goede orde heb ik dus een foto toegevoegd. Weet echt niet wat er met die plant fout gaat. Ik weeg de potten alvorens ik ze weer water geef. Ik gebruik de helft van de aangegeven voeding en additieven (5ml Terra Grow, 1ml Power Roots) waar Plagron aangeeft om op 2l (ik geef iedere plant 1/2 l een keer in de 2 dagen) 10ml Terra Grow en 2ml Power Roots. Zoals gezegd staan de 3 andere dames er prima bij, dus wat doe ik fout? Is er een gebrek aan iets?

            Alvast bedankt
            Attached Files

            Comment

            Bezig...
            X