Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem of beestjes?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladprobleem of beestjes?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Sinds kort merk ik dat mijn plant op sommige plekken extreem wit wordt.
    Eerst leek dit mij een voedingsprobleem en vond ik het niet super erg, maar de plant blijkt er toch wel wat last mee te hebben.
    Na het opzoeken online lijkt me dit niet op meeldauw, maar ik lijk niet te vinden wat het wel is.
    Tijdens het trekken van de foto's daarnet merkte ik hier en daar ook op de bovenkant van de bladeren zwarte puntjes.
    Toen ik met mijn duim en wijsvinger langs het blad ging had ik ook strepen op mijn duim van die zwarte puntjes en waren deze af het blad geveegd.
    De onderkant van de bladeren lijkt ook witte puntjes te hebben wat lijkt op insectjes.


    Alle tips zijn welkom !!

    2.jpg 4.jpg 1.jpg 3.jpg
    Attached Files

    #2
    klinkt bekend, ik heb zelf een haze kweek gehad die er vergelijkbaar uitzag.
    de onderkant van de bladeren was het echte probleem, het zat vol met witte bolletjes. als je die eraf haalde was het gel achtig... bovenkant van het blad was ook zoals jij het hebt.

    het was bij mij de witte vlieg. Als dat het is moet je er iets aan gaan doen, mijn besmetting verspreidde om de zoveel dagen naar de andere planten die in de buurt van de besmette plant zat.
    ik denk dus hieraan:
    https://www.biobestrijding.nl/bestri...e-witte-vlieg/

    de gevorderde kwekers zouden dit moeten bevestigen maar het lijkt op het begin. kan je een foto maken van de onderkant van het blad?

    Comment


      #3
      Spint
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        QnQ

        patty2thaB

        Bij deze foto's van de onderkant


        5.jpg

        7.jpg

        6.jpg

        Comment


        • patty2thaB
          patty2thaB commented
          Editing a comment
          ja lijkt meer op spint. er is altijd baas boven baas


          dit dacht ik:
          https://freeseedsonline.com/wp-conte...itte-vlieg.jpg

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Als ik ze op een foto al zie dan moet je ze zelf ook kunnen zien.

          Mja witte vlieg kan ook voor dat soort schade zorgen, maar als het zo erg is dan moet je al een flinke zwerm rond je plant zien als je ‘m schudt.

        #5
        Hey,

        Als ik het goed begrijp is dit mogelijk een combinatie van de 2?
        Zoals mieren bijvoorbeeld gebruik maken van bladluis? (om een vergelijking te maken)
        Indien ja, lost het probleem van de witte vlieg zich op door spint te bestrijden of dien ik effectief beiden te bestrijden?

        Hoe zit dit met de oogst?
        Ik veronderstel dat het niet zo goed is om bepaalde producten te gaan gebruiken zo kort bij het knippen? of wel?

        thanks alvast!!

        Comment


        • patty2thaB
          patty2thaB commented
          Editing a comment
          het zal geen combinatie zijn denk ik. ik heb die nog niet meegemaakt. met spint heb ik de webjes gewoon verwijderd, volgens mij is de kans op rot groter als je dat laat zitten.

          ff googlen hoe te bestrijden, er zal hier vast wel iets over staan
          deze vond ik:
          https://www.youtube.com/watch?v=H6hjdam-Trc

          deze is beter:
          https://biogenetic.nl/insecten-schimmels/

          succes
          Last edited by patty2thaB; 14 October 2020, 14:22.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Met spint kan je de stofzuiger erdoor halen, lage zuigkracht zetten, langs de stam en de takken halen, zorg dat de blaadjes lekker in de buis flapperen.

          Er kan wat schade aan het blad komen, maar da's minimaal en te overzien.

          Om de paar dagen herhalen!!!!!!!!!!

          Of roofmijt bestellen, maar weet niet hoe snel dat er is, en ze hebben tijd nodig.
          Dit kan je het beste aan het begin van de plaag inzetten en om de paar weken herhalen, zodat de spintplaag zich niet kan ontwikkelen.

        #6
        Zou er niet al teveel aan doen als je dicht op de oogst zit. Je kan al niks op de toppen spuiten.


        Je kan er tijdens het drogen een vers stuk plant er boven hangen, beetje tegenaan, dan kruipen eventueel levende exemplaren omhoog.
        Die andere plant kan vanalles zijn, ik heb al toppen zien hangen met takjes munt erboven om de spint eruit te krijgen.

        Dit alles niet uit eigen ervaring trouwens.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #7
          goede tips. die van die tak wist ik nog niet, heel handig

          Comment


            #8
            Bedankt voor de snelle reacties en de tips iedereen!
            De stofzuiger en de tak boven het drogen ga ik zeker proberen!!

            Comment

            Bezig...
            X