Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Geel blad. Herfst? Of toch iets anders

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Geel blad. Herfst? Of toch iets anders

Korting op 420shop
    Beste mede groene groeiers,

een poosje terug, begin juli, heb ik wat zaadjes geplant en deze in potten in de tuin gezet. Amnesia haze huismerk van dutch headshop. Toen het slechte weer op komst was heb ik ge´nvesteerd in een 600w hps lamp en zo’n dimbare ballast. Tentje van 100x100x200 had ik nog. Ook heb ik er een buisafzuiger en filter combi bij besteld. Een g-tools 125 met 420m3 afzuiging en een filter maximum 480m3.

Sinds 26 augustus heb ik de boel naar binnen gehaald en ook op 12-12 gezet (nu dus 7 weken en een dag).
    de toppen beginnen mooi te vormen maar ik merk wel dat ik rond week 4-5-6 steeds meer gele bladeren zie die van buiten af geel kleuren en daarna zo verdort zijn dat ze er af vallen. Herfst? Of toch iets anders.

De planten staan in Lightmix van plagron, ook gebruik ik de terra lijn aan groei en bloei voeding. qua voeding heb ik nog 2 weken groei voeding gegeven en daarna ben ik over gegaan op bloei voeding. pH probeer ik een beetje te laten schommelen tussen de waterbeurten tussen de 6,2 en 6,7. Vanaf morgen (als het goed is) heb ik een EC Meter.

Ook beginnen boven in de blad puntjes langzaam geel te worden. Nog niet extreem, maar dit doet zich nu zo’n week of anderhalf voor.

wat ik zelf verwacht is een tekort aan stikstof of een blokkade. Voor dat laatste heb ik ook snel een EC meter besteld om te checken of ec misschien te hoog is.

als jullie deze foto’s zo zien. Wat zouden jullie hier van denken?

alle hulp, opmerkingen en moeite worden extreem gewaardeerd

PS. Als er iets niet duidelijk is aan de foto’s, kan ik later rond 19:00 uur wat betere foto’s maken

toegevoegd na 3,2 seconden ongeveer:
    sinds het gele blad kwam, heb ik van deze 2 plantjes zeker een blad of 15 weg gehaald Als het niet meer is. Gaat dus in redelijk rap tempo
    Attached Files
    Last edited by detecks; 1 week geleden.

Als er een tekort is en je haalt de voedingsbron (het vergelende blad) weg, dan gaat ze nieuw blad aanspreken.

Als je denkt dat er een stikstoftekort is dan los je dat toch eenvoudig op door stikstof (groeivoeding) te geven ?
    Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

• detecks
      detecks commented
      Editing a comment
      Dat lijkt inderdaad wel een goede oplossing. Maar in geval van een blokkade zou dat wellicht niet de slimste zet zijn.
      Maar ik zal deze week eens wat groeivoeding geven en de bloeivoeding laten liggen. Kijken wat het oplevert. Bedankt voor je snelle reactie

Footer Left Ad

Collapse
Bezig...
X