Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

kenmerken te zure pH

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kenmerken te zure pH

    Korting op 420shop
    ..........
    Last edited by Cornolio; 17 September 2011, 09:44.

    #2
    Re: kenmerken te zure pH

    Waarschijnlijk teveel zouten in de grond. Minderen of spoelen dus.

    Maar meten is weten. Met geloof kan je een kerk beginnen. (Dat verdient trouwens beter dan wiet telen)

    Doe wat aarde van hier en daar uit de pot (met een buisje eruit steken) in een potje en doe daar 1/3 gedestileerd water bij.
    Even roeren en 15 min. laten staan, dan weer roeren en je EC meter in die prut steken.
    Nu heb je een aardige indicatie van de bodem EC. En als je nu de pH meter erin steekt weet je ook ongeveer de bodem pH.

    En ik roep het nog maar weer eens, als je van je gemak houdt; koop een Fertometer.

    Succes, HJM
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #3
      Re: kenmerken te zure pH

      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...1&d=1286328429

      Hier een plaatje van pH afhankelijke mineraal opname. Meer kan ik niet voor je doen.

      Grtz, HJM

      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...8&d=1293894123

      Deze is groter.
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #4
        Re: kenmerken te zure pH

        Bij een te zure PH klauwen ze ook en krijg je wanneer het in de eerste weken gebeurt calciumtekort stippen op het blad. Dat komt dan niet doordat de calcium niet opgenomen kan worden bij een lage PH, maar omdat het dan niet meer in de grond zit. (anders zou het niet verzuren)

        Een foto van die planten zou hier ook helpen natuurlijk.
        Heb je al gedaan wat HJM voor stelt? Namelijk de PH en EC van de grond meten? Daar wil ik nog even bij aangeven dat het niet perse met gedistilleerd water hoeft. Ik heb namelijk dezelfde metingen wel eens met kraanwater en gedistilleerd water uitgevoerd en het eindresultaat ontliep elkaar bijna niet.
        Het is zelfs zo dat wanneer je een meting doet op erg arme grond met kraanwater, de EC van dat kraanwater omlaag gaat doordat er dan mineralen onttrokken worden. Gebruik gewoon niet teveel water, net genoeg om er een papje van te maken.

        Comment


          #5
          Re: kenmerken te zure pH

          Wel handig als je de PH van je kraanwater weet.
          Wel leuk dat er meer mensen gewoon met kraanwater meten, doe ik ook altijd.

          Grtz
          B

          Comment


            #6
            Re: kenmerken te zure pH

            Gedistileerd water onttrekt makkelijker zouten aan de grond, omdat het die zelf niet heeft.
            Ook heb je dan geen meet vervuiling van je kraanwater, met z'n eigen pH en EC.

            En mijn tenen krullen op van "te zure pH" Sorry, het is: een te lage pH, of een te hoge zuurgraad.


            Grtz, HJM
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

            Comment


              #7
              Re: kenmerken te zure pH

              Ja klopt maar als je de EC en PH waarden van je kraanwater weet, kun je toch redelijk meten ermee?
              Het is geen hoge wetenschap, maar dat is het kweken van je eigen rokertje toch al niet!

              Met boerenverstand kom je een heel eind...

              Grtz
              B.

              Comment


                #8
                Re: kenmerken te zure pH

                Probeer het maar eens met beide de volgende keer en zie hoe weinig het uit maakt.
                Het gaat mij erom dat je niet hoeft te wachten met meten wanneer je geen gedistilleerd water in huis hebt. Beter sneller een meting die erg dicht bij de waarheid ligt dan een perfecte meting die veel later gedaan wordt.

                Comment


                  #9
                  Re: kenmerken te zure pH

                  Jij zit alleen maar te wachten tot iemand roept wat jij wil horen, geloof ik.

                  Een zure (binnen het redelijke) grond met een lage EC geeft niet per se klauwen.

                  Probeer het maar met (neem demi water, anders voeg je calcium en magnesium carbonaten toe) gespoelde (soms zit er zout in) turfmolm. Zet daar een grote stek in en ga voeren met 0,5 EC onafgezuurde hydro voeding. (in demi water)
                  De bodem pH zal richting 4,5-4,8 gaan, maar geeft geen klauwen.

                  De oorzaak moet veel meer in een hoge EC gezocht worden.

                  Grtz, HJM
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    #10
                    Re: kenmerken te zure pH

                    ze missen allemaal de basis kennis wat wij vroeger op school al kregen
                    vraag me af of naar school gaan nog zin heeft op vandaag want veel vragen die gesteld worden leerden wij al op de basisschool.
                    daar lieten we al zonnepitten ontkiemen en groeien rond de tijd van moederdag.
                    we hebben altijd wat makkelijks gebruikt omdat het niet moeilijker gemaakt hoeft te worden als nodig is.....
                    geen spongepots, root riots, pit-pots en wat al niet meer voor troep waar zwak zaad zelfs de kans krijgt om 2 weken te kunnen blijven leven.

                    met internet vol info en 'n beetje zin om te zoeken komje verder als 1001 vragen stellen en wachten tot je datgene hoort wat je graag wilt horen.

                    zorg dat je basiskennis eerst eens wat opgeschroefd word en ga dan eens beginnen met kweken.
                    lopen en fietsen heeft ook niemand in 1 dag geleerd
                    HOE MOET IK ONTKIEMEN
                    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                    Comment


                      #11
                      Re: kenmerken te zure pH

                      Laten we het netjes houden, niet iedereen hoeft het constant met elkaar eens te zijn.
                      Ik ben het ermee eens dat het niet standaard klauwt bij een te lage PH, maar ik heb het wel zelf gezien bij zware verzuring (PH 4.0) met een vrij lage EC.

                      Is er nu ondertussen al een meting gedaan? Want dat zegt meer dan alle speculatie bij elkaar natuurlijk.

                      Comment

                      Bezig...
                      X