Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

roestachtige plekken in het midden van het blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    roestachtige plekken in het midden van het blad

    Korting op 420shop
    Planten: Auto flower Power XL, Week 6 ongeveer en in bloei
    Lampen: ViparSpectra r300 en 150W Spectrabox Pro-II (40 a 50cm bove de planten)
    grond is verrijkt met easy grow en perliet
    Voeding: easy grow / bloom

    Ik heb een led lampen gehangen inplaats van de HPS 400w (gewoon veel te warm) maar nu krijg in rare plekken op mijn bladeren

    Is dit door de plotse verandering van licht of komen ze iets te kort. Beide planten hebben het aan verschillende bladderen, buiten dit ziet alles er heel gewoon en goed uit.
    Het is op een zeer korte tijd veranderd. zelf denk ik misschien een tekort aan iets, de vraag is "wat" natuurlijk?????

    IMG_2749.JPG IMG_2750.JPG

    van onder krijg ik nu ook vergeling van de bladeren terwijl de plant er zelf eigenlijk best mooi bij staat.
    IMG_2756.JPG IMG_2752.JPG
    Ik heb foto getrokken met flits maar ze blijven zo "paars-achtig"
    IMG_2754.JPG IMG_2755.JPG

    Attached Files
    Legal, doesn't make it better or right

    #2
    Ledlicht kweek heeft vaak last van cal/mag tekort!

    ​​​​​​Begin daar eens mee.

    Comment


      #3
      Als je van hps overstapt naar led gaan ze een stuk minder drinken.
      Staan ze niet te nat ?

      Verandering van lichtbron heeft ook zeker effect.
      De bladeren zijn helemaal ingesteld en gegroeid op hps licht.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        @ Rreppellsteeltjam: Bedoel je cal/mag extra bij geven of ... ??

        @ QnQ:
        ik denk (hoop) niet dat ze te nat staan, ik heb bij het wisselen bewust minder water geven, had verschillende keren gelezen dat dit een veel gemaakte fout is, maar de grond is nog steeds vochtiger als voor dat hij was met de HPS, hij lijkt idd veel vochtiger te blijven dan bij de HPS lamp. Dus het kan zijn dat ik dezelfde fout alsnog heb gemaakt.

        misschien moet ik wat afwachten, geen water geven en kijken wat de plant de komende dagen doet, als hij dan toch te nat staat kan ik dat al uitsluiten. Ook zat ik zelf te denken aan een tekort, Misschien te laat begonnen met de "bloei voeding" ??

        Op de enige bladen die het hebben na staan ze er heel mooi groen en gezond bij en ruiken geweldig, ookal zijn ze nog vroeg in de bloei
        Legal, doesn't make it better or right

        Comment


          #5
          eentje onder gewoon licht (voor de nieuwsgierige )

          IMG_2761.JPG
          Attached Files
          Legal, doesn't make it better or right

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Ah, blad onderaan de plant, gebrek aan licht, dus sterft af, en mogelijk waterprobleem, dus dat even afwachten en cal/mag even onthouden.
        Bezig...
        X