Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren autoflower recht overeind

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladeren autoflower recht overeind

    Korting op 420shop

    Ik heb een vraag waar ik nog geen passend antwoord op heb gevonden hier op het forum of de Google machine.
    Sinds een aantal dagen staan de bladeren van mn amnesia van rqs recht overeind.


    Ik las dat het met de luchtvochtigheid te maken kan hebben. Of dat het een tevreden plantje is maar dat betwijfel ik.. mede omdat haar steel wat paars kleurt wat wijst op stress.

    Plant is behandeld met neemolie (gister toen het licht uit ging) tegen trips. Ze heeft wat bladschade door de varenrouwmug en trips. Hier wil ik green leaves voor gebruiken van dutch pro deze week.

    17 sept ontkiemd.
    Temp. in de kamer is 24 gr.
    LV is 60
    Ze staat op biologische aarde.
    voeding tot nu toe 2x tomatenvoeding.
    plantjes staan onder een zacht briesje van een ventilator en ledverlichting.

    Ph meet ik nog niet, dat komt de volgende ronde. Wel heb ik met kaneelwater gespoten tegen de varenrouwmug. (Die is volledig uitgebannen. )

    Ik dacht zelf dat als ze licht te weinig zou hebben ze wel zou gaan strekken. Heb geprobeerd mn lamp hoger te hangen maar dat werkt ook niet. Dus ben heel benieuwd wat jullie ervan denken??
    Attached Files

    #2
    Kan met de verdamping te maken hebben inderdaad.
    De verhouding tussen vocht opnemen en vocht verdampen is verstoord waardoor de celdruk hoger wordt en het blad omhoog richt.

    Ik zie het hier buiten weleens, als de zon net op de planten staat.
    Het jonge blad kan die felle zon nog niet aan en richt zich op om de lichtinval te veranderen.
    In dat geval is er niks aan de hand.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • AmateurGirl
      AmateurGirl commented
      Editing a comment
      En de remedie er tegen? Lv omlaag? Lamp nog hoger? Of lost zich dit vanzelf weer op?

      Het is een autoflower dus ieder foutje is er een teveel...

    #3
    (comment verhuisd uit introductietopic)
    Dat je bladeren zo recht overeind staan is doorgaans toch echt een goed teken. Betekend dat je plantje vitaal gezond is. En zich ff lekker uitstrekt naar de zon.
    Voor de rest ff een ander topic aanmaken .

    -Edit, Q legt het veel beter uit!
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #4
      Bedankt voor de antwoorden. Hoef me over mn licht geen zorgen te maken gelukkig. Zal de lamp nog wat hoger hangen en afwachten of dit effect heeft.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Growweedeasy en autoflower.net al gecheckt!?

      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        https://www.autoflowering-cannabis.com/autoflower-lst/

        Deze dus

      • AmateurGirl
        AmateurGirl commented
        Editing a comment
        Goh lees op veel sites liefst in Nederlands, dus of ik deze ook ben geweest durf ik niet te zeggen. Ga er zeker even een kijkje nemen.

        Over de LST link: Engels geen probleem maar sommige termen zijn nieuw voor me. Heb over LST gelezen maar overwogen dat nu nog niet toe te passen. Moet daarover toch meer weten voordat ik mn vingers eraan brand.

      #5
      Lamp hangt hoger en mn blaadjes staan weer zoals ze horen helemaal toppie!!

      Comment

      Bezig...
      X