Beginnende kweker en wat problemen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • StickArt
    Senior Stoner
    Member
    • Aug 2010
    • 39

    #1

    Beginnende kweker en wat problemen?

    Korting op 420shop
    Goedemorgen!

    Ben sinds kort met me 2e ronde begonnen, de plantjes zijn nu 2weekjes in de groei, alleen me bladeren zijn een beetje vreemd aan het doen.

    Ik geef alleen 1 druppel SuperVIT mee, en een beetje Wortelcomplex (2x tot nu toe om de 2 dagen)

    grond:
    Composana universeel + Wormenhumus.

    voeding:
    HESI

    Oh misschien ook slim om te zeggen, ik heb geprobeerd te toppen, volgens mij niet echt gelukt, want ik heb ook vogelpoot vormige bladeren .

    Wat doe ik hier fout?



    Alvast bedankt
  • monty
    Banned
    • May 2009
    • 11215

    #2
    Re: Beginnende kweker en wat problemen?

    Wortelstimulator kan je PH erg doen stijgen. Zuur je je water af na toevoegen van die wortelsimulator en die superfit¿

    Comment

    • StickArt
      Senior Stoner
      Member
      • Aug 2010
      • 39

      #3
      Re: Beginnende kweker en wat problemen?

      Jup, dat doe ik. met zo een soort zout achtig iets.. En dan check ik na het afzuren.

      Kraan water > pH check > afzuren > pH check > Wortelcomplex + superVIT > pH check.

      Kan misschien noob klinken maar, ik heb een beetje rond gelezen.. En het kan zijn dat ik te vroeg ben begonnen met wortelcomplex? Wat ik heb begrepen is dat meeste grond al voeding bevat voor een aantal weken
      Dus zou dit misschien door overvoeding kunnen komen?

      Comment

      • StickArt
        Senior Stoner
        Member
        • Aug 2010
        • 39

        #4
        Re: Beginnende kweker en wat problemen?

        Misschien beetje opdringerig maar niemand die me kan helpen? Want het begint nu ook op de bovenste bladeren.

        Comment

        • patjhu
          Expert Stoner
          Member
          • Sep 2009
          • 85

          #5
          Re: Beginnende kweker en wat problemen?

          het kan overvoeding zijn doordat je grond al voorbemest was je zet zaailingen het beste in zaai en stek grond tot dat ze overgepot moeten worden zaai en stek grond bevat geen voeding zaailingen krijgen uit het zaad al 1 tot 2 weken voeding mee

          grtz patjhu

          Comment

          • pedro
            Son of the Bong
            MemberLucky Member
            • Aug 2009
            • 432

            #6
            Re: Beginnende kweker en wat problemen?

            Hallo,

            ik denk niet dat het aan supervit of wortelcomplex ligt aangezien je die volgens HESI vanaf dag één mag gebruiken zowel bij stekken als bij zaailingen, 't zal inderdaad zoals patjhu zegt waarschijnlijk aan de samenstelling van de grond liggen die te veel voeding bevat voor je plantjes.

            Dat het toppen mislukt is is op zicht niet zo erg (je hoofdtop zal enkel wat misvormd zijn). Als je niet de intentie hebt om te fimmen kan je in 't vervolg misschien beter heel de hoofdscheut wegnemen tot onder het blad, dan lukt het toppen zowiezo.

            Grtjs,
            The more I see, the less I know, the more I like to let it go

            Comment

            • StickArt
              Senior Stoner
              Member
              • Aug 2010
              • 39

              #7
              Re: Beginnende kweker en wat problemen?

              Bedankt voor de reply's Word elke dag wat wijzer.

              Maar wat kan ik nou hieraan doen? Gewoon aankomende dagen water geven, of overpotten naar minder gevoed aarde?


              Bij het toppen, heb ik eigenlijk heel het nieuwe groei-scheutje weggehaald. dus niet een deel ervan (en dat is fimmen heb ik begrepen?).
              Bij sommige groeit echt maar 1 nieuwe tak aan, en bij sommige 2. en bij 1 of 2 planten groeien 4 takken aan bij het getopte punt.

              Comment

              • AliChemicali
                Retired
                • Apr 2011
                • 102

                #8
                Re: Beginnende kweker en wat problemen?

                Wortel stimulant geef je vanaf de 1e week bij je stekje! tot max de 5e week!

                Comment

                Bezig...