Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Lichte en paarse verkleuring op ouder blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lichte en paarse verkleuring op ouder blad

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen!
    Ik ben eind augustus gestart met mijn 1ste kweekje. Super spannend!
    Om het mezelf niet te moeilijk te maken voor mijn 1ste keer ontkiemde ik 2 NY Diesel auto’s in een koffiefilter.
    Ze groeien op in een g-kit bonanza onder een 100 watt led. Na het ontkiemen zette ik ze direct in een 11liter pot met zaai en stek grond. Na een weekje gaf ik ze beiden een 21 gram buffer tab en na 1 week bloeien begon ik ook iedere drinkbeurt bac bloei te geven 2-4ml/liter. So far so good. Nu met volgens mij nog 1 a 2 weken bloei te gaan begin ik verkleurde bladeren te krijgen. Ik probeerde foto’s toe te voegen maar ik krijg steeds de melding dat het aantal foto’s overschreden is terwijl ik er maar 2 probeer te uploaden. ‍♂️ De bladeren worden lichtgroen met gele randen en verbrande puntjes en krijgen ook paarse vlekken, ook de stelen werden bovenaan paars. Hoe meer ik hierover opzocht hoe minder zeker ik werd over wat het probleem is en wat de oplossing zou zijn. Is de voeding in de bodem opgebruikt en moet ik andere dingen bijgeven? Of is dit normaal omdat de planten de laatste rechte lijn ingaan voor de oogst en nu nog alles uit de bladeren halen? Is het een overschot aan voeding? Zoals jullie merken, veel vragen
    Daarom sloot ik mij aan op dit forum in de hoop dat hier iemand (met meer ervaring dan ikzelf ) mij kan helpen.
    Dank bij voorbaat!

    #3
    En dit probleem hebben anderen ook al gehad dus het antwoord vind je zo!!
    Last edited by Silas; 12 November 2020, 05:00. Reden: overbodig

    Comment


      #4
      Na het ontkiemen zette ik ze direct in een 11liter pot met zaai en stek grond.
      Die is veel te compact, daardoor blijft het te lang nat staan.
      Zaai-en-stek-grond. Dat is dus ontwikkeld om in te zaaien, of om stekken zonder wortel in te zetten.
      Het bevat meer zand dan potgrond, daardoor is het ook armer.
      Je ziet ook dat die vanaf de rand wel 10cm ingezakt is. Er zit dus nog maar 7L grond in.

      Je hebt ook geen groeivoeding gegeven ?
      Dan is het menu nogal karig natuurlijk. Een overschot is het zeker niet.
      De temperatuur speelt ook een grote rol bij paarse verkleuring.
      Als het gedurende langere periodes maar 2-3 graden koeler is dan voorheen kan dat al effect op de kleur hebben.
      Daar moet je dan bij optellen dat ze daar onderin ook nauwelijks licht krijgen.
      De plant "weet" dat het blad bovenin veel beter meedoet bij de fotosynthese, dus dat blad onderin zal ze als eerste afschrijven.
      Als het hierbij blijft, een paar bladeren met wat verkleuring onderin (later wordt dat bruinig), dan zou ik me er niet zo druk om maken voor de laatste 3 weken.
      Als je ook de PK-booster van BAC hebt kun je die nog 1 week meegeven.

      (ohja, ik zal de titel aanpassen he....bladprobleem in een forum over bladproblemen is nogal euh...nouja...
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5
        Bedankt voor je reactie QnQ!
        Nee ik geef geen groei voeding, mij werd verteld dat zo een 21 gram buffer tablet voldoende was voor de cyclus van de plant. Niet dan?
        En de zaai en stek grond omdat ik las dat zaailingen vaak kapot gaan in te voedingrijke aarde.

        Comment

        Bezig...
        X