Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Plant vergeelt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plant vergeelt

    Korting op 420shop
    Goedendag mede kwekers,

    Ik ben sinds 1 jaar overgegaan naar led lampen, zeer zeer tevreden hierover alleen heb ik een paar vraagjes.

    Ik starte met een 120w lamp, in de kast, kreeg ik 150g uit, helemaal blij, dus ik dacht ik koop een quantum board 4x 120w.
    ook helemaal top!!

    Alleen ik ben altijd gewend met HPS te gaan werken. Nu is het zo dat het lijkt, dat de planten onder LED wat meer naar de gele kant trekken kwa kleur, ook zag ik dat de planten sneller geel werden en week 5 van de bloei, is het zo dat LED, meer energie vraagt? Omdat het beter penetreert, dieper door dringt tot lagere bladeren, Dus dat zou betekenen dat de EC ook omhoog moet en de reden zijn dat de planten wat sneller geel worden?

    Of klopt dit helemaal niet?

    op het moment dat ik ze vanuit de kast haal, (120w led) naar de 1,20x1,20 leken ze ineens beetje anders te worden. Te veel licht in 1x? stress door verplaatsen?
    ik zit nu op standaard groei e/c van 1.0, kraanwater = 0.3 ec dus 0.7 aan voeding. Ik gebruik de hele lijn van Bio Green.
    Voorheen hing ik op 50/60cm, nu heb ik het op zo een meter afstand gehangen, graag advies? merci.
    temperatuur is stabiel 22 graden.
    3x Jipsy Haze scrogg.
    22liter potten.
    Goede afzuiging maar met LED op lage stand omdat het totaal niet nodig is vol te blazen.
    afzuiging zit beneden zodat de warmte van lamp/driver door de planten heen gaat en ze toch nog een beetje "zweten"....

    Ik ben die donker groene kleur gewend maar misschien valt dat met led toch anders?

    Thanks bois voor de alvast opkomende antwoorden.

    #2
    Het lijkt alsof er een hele gele laag op zit, ik zie ook een soort van idunno...rare dingetjes
    Is dat slijm, of wa ?
    Ik herken dat slecht van je foto's.

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      QnQ is dit wel goede topic? ik heb geen fotos geplaatst

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Ik was ook al aan het zoeken.

      #4
      kwartje.jpg

      /me rolt een kwartje naar de rand ....
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5
        lampje-branden.png
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Staat bovenaan de pagina ook iets over dacht ik.. hm...

        #6
        lol
        Tja, als je nu in totaal veel meer licht hebt dan je eerst had met hps. Dan kan het maar zo zijn dat je planten inderdaad ook meer/eerder honger krijgen.
        meer licht = meer groei = meer honger. Dat balans zal inderdaad heel goed anders kunnen zijn dan met je hps lamp.
        Groeit het ook harder? Je kunt natuurlijk gewoon een keer kijken wat er gebeurt als je wat meer voeding meegeeft..
        Onder veel led's lijken planten sowieso wat gelig trouwens. Kan dus maybe daar ook aan liggen? Check het ff met ander licht...


        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


          #7
          Boys boys, Boys......

          Ik heb geen bladproblemen, ik heb geen spint, er valt niks te zien op fotos,
          Er is gewoon iets verplaats onder wat sterkers, waardoor de planten Licht Groen, uitvallen, ik kan wel fotos plaatsen, maar dan word er hetzelfde gezegd als het antwoord hierboven, waar ik waarschijnlijk al genoeg aan heb, het zijn 3 planten, alle 3 doen hetzelfde, het is alleen voor mij ter verificatie, ik heb niet het idee dat hier dan fotos bij horen.

          Ik wens jullie allen een fijne dag en bedankt voor de 200IQ antwoorden van jullie allen.

          /me rolt het kwartje weer terug naar degene van wie het is en het lampje brande al, ik snap alleen niet, dat het niet gewoon even gevraagd word.

          Voorheen stond dat namelijk niet boven aan de pagina.

          Comment


          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Komt omdat QnQ je topic heeft verplaatst. Stond blijkbaar niet onder het juiste kopje.

          #8
          Juist, je ec is dus 1.0, hę!!

          En bij ledlampenkweek moet je toch echt calmag toevoegen, anders krijg je dus LIGHTBLEACH!!!!!!!!!

          En 5e week vergelling is bij sommige voedingslijnen "normaal", gewoon effe wat groeivoeding bij je bloeivoeding doen, is namelijk een stikstoftekortje!!

          ehm, foto zegt meer dan woorden!!!

          Comment


            #9


            Om het helemaal duidelijk te maken ...
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #10
              Vaste members on attack

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Neuh, foto van blad is gewoon duidelijker, mbt lightbleach of stikstof tekort!

                Mag ook via pm hoor, als je verlegen bent.

              #11
              Aanvalleuh!

              Nee hoor, is standaard cynisme.

              Foto's vinden we gewoon fijn.
              En dan weten we ook dat er geen 100 lampen in je kelder hangen, en jij geen broodkweker bent die geen consultant in dienst wil nemen

              Comment


                #12
                Van kleine groeikast naar tent, in kast was alles goed, naar tent begon het volgens mij veel erger op te spelen. goede afzuiging, goede temperatuur,
                overgepot naar 22 liter, bam. kreeg ik dit... Voorheen nooit last van gehad.
                ik denk ik probeer de voeding op te voeren. geen resultaat, en nu spoel ik ze even om te kijken wat dat doet..
                18/6 licht
                Ik gebruik de hele lijn van BioGreen.

                4x quantum board 120w = 480w

                3x jipsy haze

                ik snap het niet, lijkt erg op te veel water maar de potten wegen niet zo zwaar...
                Attached Files

                Comment


                • jungleman
                  jungleman commented
                  Editing a comment
                  het is overduidelijk aarde met wat kalksteentjes bovenop.

                  wat denk je dat het is dan QnQ ????

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Idunno, het is zo bruin op de foto dat het wel puur cocos lijkt

                • Nederhigh
                  Nederhigh commented
                  Editing a comment
                  Je zegt dat je de voeding omhoog hebt gegooid. Met hoeveel? Wat is je ec? nu? Gele uitgegroeide bladeren worden niet meer groen he, ook niet als je meer voeding gaat geven.
                  Je moet dus kijken naar de nieuwe groei. Mocht je dat nog niet bedacht hebben .

                #13
                iemand een idee?

                Ik spoel gewoon en zie wat er gebeurd.

                Comment


                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Welke potgrond gebruik je. Lijkt namelijk erg op de BAC kokosmix die ik gebruik

                • Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment
                  De info moet er wel een beetje uitgetrokken worden :p

                • jungleman
                  jungleman commented
                  Editing a comment
                  hihihi

                #14
                Lightmix en daarna aangevuld met kwekers potgrond, alleen toplaag van 1cm ofzo en daarop kalk steentjes

                Comment


                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Ok daar heb ik dan weer geen ervaring mee. Maar is die vloer van jou nou zo ranzig of lijkt dat op de foto's alleen maar zo? Lijkt me namelijk in dat geval vragen om beestjes en/of schimmels

                • Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment

                #15
                bedankt voor al het serieuze advies.


                fijne feestdagen

                Comment


                • Rietslang
                  Rietslang commented
                  Editing a comment
                  fijne feestdagen jungleman

                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Dat is ruim op tijd maar jij ook fijne feestdagen gewenst
              Bezig...
              X