Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Krullende puntjes, verbrande kartels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Krullende puntjes, verbrande kartels

    Korting op 420shop
    Teveel of te weinig voeding...

    Hoi allemaal,

    Dit is mijn eerste kweek met 9 auto flower Amnesia haze en 3 Northern Light onder LED licht. De LV is 60ish en temperatuur ca. 25graden. Alles leek onder controle maar nu begint een enkele wat blad problemen te vertonen. En ik vraag mij af of dit nou door teveel of te weinig voeding komt (over over bevoeding is tamelijk weinig te vinden)

    Hoop dat iemand met meer ervaring hier het antwoord op heeft.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Steeef334; 27 November 2020, 17:58.

    #2
    Probeer wat meer info te geven, zoals hoeveel voeding geef je, welke en hoe vaak water je en welke hoeveelheid? Wat voor led is het en wat is de afstand tot het gewas? Wat is het medium en wat is de pH waarde? Welk lichtregime hanteer je want auto's....Hoe meer info je geeft, hoe beter je geholpen kan worden.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #3
      Voeding is: https://www.ledsgrowindoor.nl/eps-le...4aAkqmEALw_wcB

      En ik ben begonnen met een kwart van wat er op het bijgeleverde schema staat. Omdat het autoflowers zijn. (Daarnaast heb ik de sproeibare bladvoeding misschien wat overdadig gebruikt..

      Ik geef ze water wanneer de aarde droogachtig aanvoelt wat neerkomt op zo'n 2-3x in de week. Zo'n 1,5-2L (want dan beginnen ze te lekken). Ik heb het eruit gedrupte water gemeten en die had een pH van 6,0. De pH van het water wat ik geef ligt tussen 5,9 en 6,2. En kweek in een Narco's light mix.

      Lamp is een spectrebox 600 xtr en hangt zo'n 50-55cm van de dames af. Die staat op een 20-4.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Verkeerde wijze van ph meten in aarde!!!!!!!

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ah soms doen ze raar van bladvoeding, heb je meer dan 1 x wekelijks gegeven? Ik geef nu maar 1 x in de groei eens ijzerspray op blad, als ze een beetje flauw aantonen... kan een overschotje worden zo he. Als ze mooi groen zijn is het eigenlijk niet nodig denk ik...

      #4
      Vekeerde wijze? Normaal meet ik de pH waarde van het water voordat ik het geef natuurlijk, maar ik dacht misschien aan een lock-out in het medium dus heb ik de "run-off" ook gemeten.



      Comment


        #5
        De manier van Ph/Ec waardes meten van aarde gaat inderdaad op een andere manier.

        Als je zeker wil weten of het in de grond zit kun je een aarde-monster nemen en daar de EC en pH van meten.
        Neem 4-5 monsters, met een theelepeltje op verschillende plaatsen en verschillende dieptes in de pot.
        Voeg dezelfde hoeveelheid (of iets meer) demi-water bij, laat 24 uur staan, gooi het dan eventueel door een koffiefilter en meet de pH en EC van het water dat overblijft.

        Bron: QnQ

        ​​​​​​​Succes

        Comment

        Bezig...
        X