Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine plekken en klauwvormig blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine plekken en klauwvormig blad

    Korting op 420shop
    Dit is mijn eerste kweek en tot nog toe geen duidelijke problemen gehad met mijn plant. Nu dus bruine plekken in mijn toppen met name en in mindere mate in het overige blad. Een aantal weken terug bij de eerste bloei tekenen ben ik plagron Bloom gaan geven. Ik houd een dosis van 3-4ml per Liter aan.
    Ik kweek op potgrond.
    Temperatuur is een stabiele 22C. Luchtvochtigheid is 50% en stabiel.
    Komen deze verschijnselen door over of ondervoeding? En wat kan ik het beste nu doen?
    IMG_20201201_182619.jpg IMG_20201201_182608.jpg
    Attached Files

    #2
    Overvoed.

    Comment


      #3
      Inderdaad overvloed. En misschien nog wat teveel of te weinig water, gezien het hangende blad.
      Mijn kweekverslagen:
      https://tinyurl.com/yxmrfs8w
      https://tinyurl.com/y69gjs6g

      Comment


        #4
        Ik vind het to much om een los topic te starten, maar ik vraag mij af of ik me richtig oogsten moet gaan richten. Flushen e.d. De Pistils zijn nog wit, maar zo'n 10% van de trichomen zijn amber en zo'n 60-70% melkachtig.
        Kunnen de trichomen eerder verouderen door deze bladproblemen? Of is hij echt bijna klaar? De autoflower is nu zo'n 90 dagen oud.
        Ik kan geen foto posten want met een loep uit de losse pols is dat wat lastig..

        Comment


          #5
          Kleur pistels zegt zoveel ni, ze kunnen daar nog wel een tijd mee door gaan met nieuwe pistels aan te maken. Gewoon verder gaan met water geven en wachten tot ze klaar zijn, die bloeit nog wel normaal af en kan nog wel een week of 3 staan opt eerste zicht.

          Comment


          • JBL
            JBL commented
            Editing a comment
            Daarom probeer ik ook af te gaan op de trichomen. Deze zijn al voor 10% amber kleurig. Op basis van de Pistils zou hij idd nog niet klaar zijn.

          • Spacende Hollander
            Spacende Hollander commented
            Editing a comment
            Weet je zeker dat je al zoveel amber ziet? De toppen zien er niet uit alsof ze al zo ver zijn

          • JBL
            JBL commented
            Editing a comment
            Ik ben het er mee eens dat ze nog niet helemaal klaar zien. Alleen er zit wel zeker al 10% amber in. Vandaar ook de vraag. Misschien dat het komt doordat ze wat overvoed zijn? En wat zou ik dan in de gaten moeten houden? Hoeveel amber mag ik maximaal hebben?

          #6
          Afgaande op de fotos ben ik met Beowulf mee.
          Weekje of 2-3 nog
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #7
            Nog een poging met wat extra plaatjes. Ik zie nog meer blad achteruitgaan. Ik zal kijken of ik plaatjes van de trichomen kan maken, maar er zit al veel amber tussen.
            Ik gebruik nu 25% van de voeding en geef minder water. Het gaat dus zeker nog niet vooruit. Ik wil niet wachten totdat de plant is verpest natuurlijk. Ik ben, gezien de trichomen, ook niet iemand die van een couchlock high houd. Dus ik wil niet te laat oogsten, maar natuurlijk ook niet te vroeg.
            IMG_20201205_122622.jpg IMG_20201205_122720.jpg IMG_20201205_122730.jpg IMG_20201205_122742.jpg ​​​​​​Verbranding van het blad op de derde foto kwam door een foutje met de kachel :/

            Comment


            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Dat klauwblad zal wel niet direct wegtrekken denk ik, heb het hier ook op 1 , al sinds de groei, nu bijna eind bloei ook dusja, maar het kan mss wel.. maar ze ziet er wel goed uit anders, nog een paar weekjes geduld, denk ik ook..

            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Hehe, kachel in de tent gezet?
              Hmm, weet je zeker dat je dat goed ziet van die amber trichomen? Kan vast natuurlijk, maar voor mij zien ze eruit alsof ze nog wel ff moeten.
              De toppen zullen waarschijnlijk nog flink aanzwellen.

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Mooi dikke toppen! Ik zou niet meer anticiperen op de bladproblemen en deze ronde rustig afmaken. Vooral niet meer de voeding verhogen.

            #8
            IMG_20201212_124746.jpg IMG_20201212_124735.jpg

            Comment


            • JBL
              JBL commented
              Editing a comment
              Hij gaat er niet mooier uitzien iig. Vooral veel amber in de meer beschadigde toppen. Twijfel of ik hem nog lang moet geven, of dat hij vooral achteruit gaat.

            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Toch wel een verschil bij een week geleden, ziet eruit alsof ze in de eindfase gaat

            • Silas
              Silas commented
              Editing a comment
              Ik zou ze oogsten als ik jouw was. Zeker de eindfase...

            #9
            Nu alleen water gaan geven?

            Comment


              #10
              Hoi JBL,

              Ik heb helaas geen antwoord op je vraag, maar voor een eerste kweek ziet ze er toch fantastisch uit?!

              Succes met de afronding!
              Grow with the flow

              Comment

              Bezig...
              X