Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Calciumgebrek?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Calciumgebrek?

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal... 1 van de 5 dames heeft een probleempje. Dit begon eind vorige week maar is gisteren na het snoeien veel erger geworden. Ik denk zelf aan een calciumgebrek ondanks dat ik wekelijks CalMag meegeef met de voeding. Ik heb een foto's van de plant als geheel en closeups van het blad toegevoegd. Indien het geen calciumprobleem is denk ik aan een zink-tekort. Wat is jullie mening?

    C219CB05-4714-4BFF-9840-A28B0B1D1D48.jpeg C299FB49-E98C-4001-A12C-AC75FCD8F86F.jpeg 96688EA3-D3E3-4016-A333-15F7707933AD.jpeg 7A6D7A1D-3F78-4239-B17E-C80E71633E89.jpeg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    #2
    Ziet er eerder een overschot uit dan een tekort?
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Nou inderdaad, deze zitten wel op iets overvoeding maar ik denk niet dat die vlekken daar van komen. De vraag is dan wel hoe het kan dat deze last heeft van overvoeding en de rest in het geheel niet

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Aan de bladpuntjes en vergeelde bovenste blaadjes denk ik dat maar kan ook verkeerd zijn? Ik ken niets van die cal/mag dat overal preventief meegegeven word en dan nu nog steeds tekort? Is dat door de leplamp gebruik dat je dat doet?

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik voeg inderdaad preventief CalMag toe I.v.m. led. En dat lijkt voor de overige 4 dames prima te werken. Helaas moet deze weer moeilijk doen

    #3
    Regen of kraanwater? Kraanwater bevat meer dan genoeg calcium en magnesium op zichzelf.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Kraanwater, maar hier zit er niet zo veel calcium in het water hoor. Dat blijkt alleen al uit het feit dat ik mijn waterkoker in 10 jaar nog nooit heb hoeven ontkalken

    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      Mogelijk wel genoeg voor je planten. Hier is het vrij hard kalkrijk water, maar ik heb al snel een overschot en geef 80/20 regenwater/kraanwater. Denk dat je enkel cal mag moet bijgeven als je puur regenwater geeft. Tzijn sporenelementen die ook in je grond zitten. Zink ook. De kans dat je zo'n tekorten hebt is klein.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ik moet om de maand waterkoker ôntkalken... iedere plant reageert ook anders he, deze heeft mss minder zin ? Slechtere opname van iets in vergelijking met de rest?

    #4
    Ik weet niet waar we naar kijken, maar dat witte blad op de 2e foto lijkt me verbranding door te dicht bij de lamp staan.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat zou op zich kunnen... Ze staan er vrij kort op maar deze een stuk verder dan de rest. Is in ieder geval wel een redelijk gevoelig plantje lijkt het. Zal de lamp eens iets hoger hangen.. kijken of dat een positieve bijdrage levert
Bezig...
X