Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gekruld / slap hangend blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gekruld / slap hangend blad

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers,

    Ik ben sinds kort weer begonnen met een kleine hobbykweek met 15x Gelato #33 van Advanced seeds met 2 lampjes. Heb een Gavito pro 750 watt en een CMH 315 groei lamp erboven hangen. Heb daarnaast nog tijdelijk mijn CFL 200 watt voorgroei lamp erbij gehangen.
    Heb ze in een voorgroei-tent in 2 liter potjes voor gegroeid met 2x 55 watt t-neon en een cfl-lamp. Toen stonden ze er perfect bij. Ik werk met verse Biobizz lightmix.

    En een paar dagen geleden, na het overpotten, alleen zoals wel vaker wat slap hangende bladeren bij sommige. Waarschijnlijk van de stress van het overpotten, althans zo dacht ik. Wellicht moesten ze ook nog wennen aan de overgang van t-neon naar de CMH-lamp, en een dag later nog de Gavita pro. Deze staat op stand 600 watt. Ik heb ze 2x overgepot van bekertjes naar 2 liter, en van 2 liter naar 15 liter Gronest Aqua Breath.
    Ik kweek in een tent van 300x150x200. Heb wel een te kleine afzuiging van 1000 watt (softbox). Maar sinds de laatste keer dat ik die voor het eerst gebruikte, had ik een prima resultaat met dezelfde opstelling. (ook in de winter). Temperatuur varieert weinig en komt niet onder de 20 of boven de 30. LV 30-60.

    Ik had de lampen in het begin vrij laag hangen maar heb ze ietsje hoger gehangen. Maar toen ik net weer ging kijken bleek dat een aantal van de dames met half gekruld en/of slap hangende bladeren zitten. Dat slap hangen was dus bij een paar al iets langer het geval. Af en toe lijkt het mee te vallen.
    Ik heb ze in het begin een aantal keren flink laten uitdrogen maar heb het goed in de gaten gehouden en heb de laatste 4 dagen om de dag ongeveer 300-500 ml. pp water gegeven.

    Ik heb ze verder nog geen voeding gegeven. Alleen 1x een klein beetje Cannastart toegevoegd maar ze staan nu weer in grotere potten met nieuwe lightmix dus dan kan ik weer 2 weken wachten. Voedingswater zuur ik standaard af tot 6.0. Verder gewoon Rhizotonic in de gebruikelijke aangegeven hoeveelheid. Heb een paar keer een beetje met een spuitbusje water in vernevelstand erover gesproeid, verder niks bijzonders t.o.v. hoe ik het anders doe. Die paar kleinere plantjes is omdat ik die pas later had ontkiemt. Gisteren heb ik degenen die al groter zijn gefimmd / getopt.
    Achter de actieve inlaat staat niet een raam open. Daarvoor is het te koud buiten.
    Wellicht mis ik iets of doe ik iets niet goed. Tips zijn zeer welkom. Groeten, Hans
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.
    Last edited by hansjerijkers84; 8 December 2020, 15:58.

    #2
    Ik denk aan watergeven , te weinig op de eerste plaats, zou dit kunnen?
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Dacht ook zoiets

    #3
    De pH aanpassen doe je als allerlaatste toch ?
    Niet eerst pH aanpassen en daarna nog eens voeding ofzo toevoegen.

    Als ze zo verschillen in ontwikkeling hebben ze ook verschillende waterbehoefte.
    Om de dag 300ml kan voor de ene teveel zijn en voor de ander te weinig.
    Hoe controleer je of je genoeg of teveel geeft ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #4
      Bedankt voor de reacties. Net gekeken en op die ene kleine links na, staan ze er weer aardig goed bij. Krullend blad is minder geworden. Te weinig water heeft denk ik wel een rol gespeeld. Ook heb ik een enkele keer een raam in een aangrenzende kamer open gehad toen ik nog aan het spelen was met de juiste opzet. Toen hebben ze een aantal uren te koud gestaan.

      Kameraad zei dat wellicht het vernevelen van koud water ook een rol gespeeld zou kunnen hebben, maar ben hier wel voorzichtig mee geweest. Ik zuur idd pas nadat ik de voeding heb gegeven af.
      Ik heb wel rekening gehouden met de verschillen qua behoefte, maar ik controleer het puur op basis van hoe ze reageren. Ik geef ze gewoon met een gietertje op gevoel water.

      Opzet is te klein om hier een tensiometer voor aan te schaffen vind ik. Doe het altijd al zonder.
      Ik doe wel altijd als ze eenmaal tegen de bloei aanzitten het optillen van de pot om te kijken wanneer ze weer water nodig zijn. Maar waarschijnlijk gaat het weer beter nu.
      Last edited by hansjerijkers84; 9 December 2020, 10:48.

      Comment


        #5
        Lijkt me niks mis mee verder dan, en een beetje kou kunnen ze wel hebben, das goed voor de trichomenontwikkeling in de bloei

        Dat ze soms een beetje hangen kan heel goed komen doordat ze iets te droog staan, ja.
        Mgoed, das sneller opgelost dan te nat staan
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        Bezig...
        X