Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

HELP! zit ik met een calcium gebrek?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HELP! zit ik met een calcium gebrek?

    Korting op 420shop
    hoi allemaal,

    Ik zit met een probleem. Bij sommige plantjes begonnen er wat kleine bruine vlekjes te komen op sommige blaadjes boven aan, zie hier onder...

    IMAG0759.jpg

    na lang speuren hier op het forum kwam ik er achter dat ik mijn voedingswater soms te koud gaf, 16graden, waardoor de wortels sommige voedingsstoffen niet kunnen op nemen.

    ik ben vanaf dat moment elke keer voeding van 22-23 graden gaan geven in de hoop dat de plantjes de juiste stoffen op gaan nemen.

    maar nu 5 dagen later is het alleen nog maar erger geworden , en denk ik zelf aan een calcium te kort omdat daar over word gesproken in dat topic van bulldog 2 maanden geleden, maar ik weet het nu niet zeker..... zie hier onder de foto...

    IMAG0788.jpg


    Klopt dit ook? En wat moet ik dan doen?
    Of zit ik met een ander probleem?

    ze staan met 15 stuks in 18L potten in een dr120 met 600W erboven
    gaan morgen de 5de week bloei in.
    lamp aan: 26-28graden LV 30-60%
    lamp uit: 18-20graden LV 40-70%
    ik geef ze steeds 3 voedingsbeurten en dan een keer afgezuurdwater met enzymen
    ze krijgen flores van canna, topbooster van aptus, enzymen van growshop. Afzuren doe ik met ph-bloei van canna naar 5,8.

    vandaag voor het eerst een heel klein beetje pk13-14 van atami mee geven in de hoop hier iets mee te redden als het een ander te kort zou zijn.... weet alleen niet of ik hier goed aan gedaan heb.

    Hoop dat iemand me kan helpen want ik zou echt balen als er nu iets mis gaat.....


    groetjes TerrorJointje
    Last edited by terrorjointje; 7 February 2011, 12:26. Reden: vergeten de potten en PH er bij te zetten
    sigpic

    #2
    Re: HELP! zit ik met een calcium gebrek?

    mooie kleurpk 13 14 is heftig spul,zou er maar een heel klein beetje van geven.als je toppen maar dikker worden zou ik me niet druk maken over het blad.

    Comment


      #3
      Re: HELP! zit ik met een calcium gebrek?

      ja m'n toppen gaan wel door volgens mij, ik heb vandaag de eerste bruine haartjes gespot op sommige topjes, ik neem aan dat dat goed is.
      van de pk13-14 heb ik maar 1ml op 10L gebruikt.

      verder heb ik nu wel 1 plant die licht groen begint te trekken over de hele plant, en ook de hoofdtop is niet zo ver als van m'n andere plantjes....maar deze heeft weer niet die bruine vlekjes op het blad... krijgt deze soms te weinig voeding, of juist te veel?

      ja ik moet echt nog heel veel leren.......


      de plant waar het om gaat

      IMAG0791.jpg
      haar hoofdtop
      IMAG0795.jpg

      verglijking met hoofdtop van andere plant
      IMAG0792.jpg
      sigpic

      Comment


        #4
        Re: HELP! zit ik met een calcium gebrek?

        mooie toppen.de ene plant die er wat minder uit ziet,kan een keer te nat, te droog,hebben gestaan.die moet je goed in de gaten houden met water geven.dus als ie zwaarder is dan de rest effe een beurt over slaan.als je de planten nu niet ernstig gaat overvoeden,dan moet deze ronde gewoon goed komen.niet telang doorgaan met pk 13 14,zou ze het nog 4 keer meegeven.als ze tot begin week 7 mooi groen blijven gaat het bijna altyd een mooie oogst worden.als ik me aarde niet hergebruik geef ik ook pk 13 14 begin week 5 als de haartjes net bruin beginnen te worden.

        Comment


          #5
          Re: HELP! zit ik met een calcium gebrek?

          dus ik hoef me niet echt hele erge zorgen te maken op dit moment.....? (doe het toch daar niet van)

          Maar ik wil mijn grond wel gaan hergebruiken, zou ik dan geen pk13-14 moeten gebruiken? Ik was eigenlijk van plan om dit t/m week 7 van de bloei mee te geven en dan 2 weken alleen nog water met enzymen, aangezien dit op het voedingsschema staat wat ze bij mijn growshop gemaakt hebben.
          Of moet ik het anders doen?

          Ik hoop ook echt op een mooi oogstje, waar ik samen met m'n vrouwtje lekker 3 maandjes van kan roken, iedergeval tot de volgende klaar is! Ik vind het tot nu toe best redelijk gaan voor een eerste keer, maar dat komt ook doordat hier op het forum gelukkig echt superveel is terug te vinden
          sigpic

          Comment


            #6
            Re: HELP! zit ik met een calcium gebrek?

            aarde kan je alleen makkelijk hergebruiken als je met bio voeding werkt.laatste week of laatste 10 dagen als ze echt nog mooi donkergroen zijn alleen water geven.naa het knippen bovenste 5 cm van de aarde weghalen en nieuwe erop ,en klaar.zou voor een 600 watt lampje geen risico nemen .gewoon nieuwe aarde halen.je kan gewoon verder gaan met je pk 13 14 .kijk alleen uit voor overvoeding.dus als de punten van je blad geel worden gelijk stoppen met die zooi.dus geen biovoeding,niet hergebruiken.de meeste korte bloeiers staan effe een weekje stil tussen de 5e en 7 e week.de kunst is om ze dan niet te verzuipen want ze drinken dan minder.dus goed aan je potten voelen of wegen,dan heb je binnenkort zat te roken.

            Comment

            Bezig...
            X