Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vergelende planten : Week 4 12/12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vergelende planten : Week 4 12/12

    Korting op 420shop
    Ik woon sinds kort kn Spanje dus wou het even wagen om een klein binnenkweekje te doen, ik heb 4x critical van royal queen seeds en heb al een hele boel problemen gehad ik begon met royal mix ik heb ze hier gewoon meteen in geplant ondanks dat deden ze het heel goed de eerste 6 weken maar daarna gaf ik biobizz en zijn er problemen gekomen ik dacht dat die mogelijk door de ph was die ik niet meet en de ph van het kraanwater hier is erg hoog 7,2 denk ik ongeveer maar ik dacht dat het niet uit maakt als je bio kweekt, ik ben van de bloei dan naar plagron terra bloom overgegaan omdat dit de ph waarde automatisch verlaagd zn ze stonden ook even een tijdje heel mooi pet de bladeren omhoog maar nu ziet het er terug minder uit que leven in de plantjes, veel verkleurde bladeren ook mss lichstress ook zen optie (geekbeast pro 600 watt op full power 20 cm van de canopy) die heb ik nu hoger gehangen.
    iemand die weet wat hier het probleem is mss voedingstekort of voeding overdosis ? Ik geef rond de 5ml terra bloom per 1,5 liter ik ben nu week 4 12/12
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 6 photos.

    #2
    Ph meten bij mineraal voeding is zeer belangerijk .. best Ph 6,2 - 6,5 +/-
    Eerst voeding en dan afzuren met Ph -

    bij bio inderdaad minder belangrijk .


    ( mijn kraanwater is ook Ph 7,2 en ik moet altijd Ph- toevoegen )

    best even een Ph meter aanschaffen ..

    Comment


      #3
      7.2 is niet hoog voor de pH.
      Hier komt 8.1 uit de kraan, daar doe ik biobizz bij en dan is het oke. Deze verlaagt de pH ook.\
      Als je 18+ liter grond per plant hebt hoef je er verder niks meer aan te doen.

      Dan stap je van bio/organisch over naar mineraal. Dat is een heel ander soort voeding.
      Bij minerale voeding moet je wel de pH gaan meten en aanpassen.

      De potten lijken ook niet helemaal vol. Als dat 11L potten zijn is het wat krap.
      Dat hangende blad, de kleur van de grond, heb je ze niet constant te nat gehouden ?
      Vergeling komt meestal van te nat of te droog staan, heel soms door te weinig groeivoeding (N)
      Het kan allebei.


      ** topic verplaatst naar de helpdesk en de titel veranderd
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • TangerineDream
        TangerineDream commented
        Editing a comment
        Thanks voor de reactie, ik heb een ph meter bestelt die is dus op komst en het zijn 25 liter potten met 2 zakken plagron royalmix van 50 liter per zak verspreid over de 4 potten dus ik denk dat dat ook niet het probleem is, het kan inderdaad zijn dat ik even terug de planten te lang nat heb laten staan maar toen heb ik een paar dagen geen water gegeven en leek het wel weer in orde ik geef nu 1’5 liter verspreid over de 4 planten om de 2 dagen wat me ook wel wat weinig leek voor planten in bloei maar ik weeg ze nu soms en
        Geef pas water als het terug even licht is als ervoor

      • Anonymous grower
        Anonymous grower commented
        Editing a comment
        Ik heb het zelf altijd moeilijk gehad om de Watergift in te schatten dus heb ik een tensio meter gekocht voor een plant ( de rest zet ik dan op gevoel even zwaar ) en die verteld je exact wanneer ze moeten drinken en hoeveel echt een handig ding !
        Succes

      #4
      Uit elke pot een grondmonster nemen en naar een goede growshop gaan die zien dan wat er aan de hand is ,neem foto,s mee en wat blad van bovenin van de plant en doen ,want superoogst gaat het niet worden,maar een hoop super rookwaar moet lukken,mits goed gedroogt
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


      #5
      Zat ,kweken is daar beetje legaal zelfsstaan er veel nieuwe dure wagens voor de deur sla die dan over de kleinere winkeltjes hebben bijna geen voorraad maar kunnen wel overal aankomen,over autoflowers kunnen ze je alles vertellen en aanbevelen hebben ze veel ervaring mee is natuurlijk wel voor buiten die auto zooi
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment

      Bezig...
      X