Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

roestplekken, wat zou er aan de hand zijn?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    roestplekken, wat zou er aan de hand zijn?

    Korting op 420shop
    Goedemiddag,

    Situatie:
    Op dit moment in week 6/7 autoflower.
    Na 2 weken begonnen met groeivoeding (halve aanbevolen dosering) tot en met week 5 aangehouden.
    Voeding: BioCanna Vega

    Nu (week 6/7 dus) begonnen met BioCanna Flores) de plekken op de fotos zijn er nu ongeveer een week.

    Wat zou er aan de hand kunnen zijn?


    Attached Files

    #2
    Teveel water?
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Ja? Zou dat kunnen, ik gebruik zo meter waar ik de druk bij zie. Bij 150 of meer geef ik water, ik voel ook aan het gewicht van de potten.
      hmmm. Vind lastig om in te schatten:

      verdere info

      kweek op aarde
      ph tussen 6,5 en 7
      temp tussen bladeren 23,5 graden
      Luchtvochtigheid op dit moment rond de 40%
      Enige wat ik lastig vind is de voeding (kans dat daar probleem zit dus;p) Als ik met EC meter de voeding meet (Ec rond de 2 - 0,3 van leiding) en dan met PH- naar 6,5PH wil, knalt de EC naar 4 of hoger, als ik dat weer wil corrigeren zit ik weer met mijn PH, dus dat snap ik niet.

      Ik heb de EC van de aarde gemeten waar ik erg aan twijfel aan het getal (0,3) ik heb toch vier weken lang ongeveer 3x per week halve dosering gegeven van BioCanna Vega.
      Is die meting goed? (halve lepel aarde van middenpotgrond + gedestilleerd warer) en dan meter er in (meter is geijkt en lijkt het goed te doen)


      Comment


        #4
        Naar mijn mening, te lage LV.

        Comment


          #5
          Heb ik ook een keer gehad ,maar weet echt niet meer hoe of wat,zal dus wel en goed wietje geweestmaar als het blad zo hangt staan ze of heel droog of geen goed klimaat
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #6
            Kun je foto's maken van het probleem en zonder hps licht ?

            bytheway, de gebruiksaanwijzing van Canna bio :
            • Goed schudden voor gebruik (dit is echt belangrijk!)
            • Gieter vullen met water
            • Voeg 2 ml BIOCANNA Bio Vega toe per liter water
            • Afhankelijk van de pot- en plantgrootte: 1-3 keer per week geven
            • De verdunde voedingsoplossing hoeft niet te worden aangezuurd (!)
            • Verdunde voedingsoplossing binnen 24 uur op maken
            Dus wat je allemaal aan het meten bent qua pH en EC is overbodig. Laat het los. Dat is voor minerale voeding.
            De pH hoef je niets aan te doen, en de EC kun je niet meten bij bio-voeding.
            Maak een persoonlijk schema voor jezelf op de site van Canna, dan heb je een goeie leidraad in ml/L.

            Link --> pH meten in aarde
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Meh...minder dan1 dus.
              Maar ik kan mn comment niet aanpassen op de gsm

              Nog iets..het is niet nodig nu, maar de pH aanpassen doe je altijd als laatste!
              Last edited by QnQ; 6 January 2021, 13:07.

            • Socrates01
              Socrates01 commented
              Editing a comment
              Oke dan...kraanwater en voeding is genoeg. Ik moet zeggen dat ik dat ik erg in de war raak van elke keer weer nieuwe en soms tegenstrijdige info overal (er zijn paginas vol geschreven over PH verlagen voor dat je de plantjes water geeft b.v. maar misschien lees ik niet goed

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Dat zit hem in het verschil tussen biologisch/organisch kweken en met minerale meststoffen kweken.
              De minerale zijn hapklare brokken voor een plant, die neemt ze meteen op MITS de pH in orde is, anders kan de plant ze niet opnemen.
              Geef je iets teveel voeding, zie je meteen gele bladpuntjes.
              Verschillende voedingsstoffen zijn optimaal beschikbaar bij verschillende pH. Daarom komt dat vrij precies.
              Zodat je 0.1 punt kunt aanpassen als bijvoorbeeld de opname van een voedingsstof niet optimaal is.

              Bij bio/org gaat het bodemleven eerst de voeding verwerken en die maakt het beschikbaar voor de plant. Zoals in de natuur.
              Met deze hoef je dus niets aan de pH te doen, want die hoef je voor dat bodemleven niet aan te passen, die vreten dat toch wel.

            #7
            Mischien je tensiometer eens resetten.

            Comment

            Bezig...
            X