Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Geel blad, stikstof?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geel blad, stikstof?

    Korting op 420shop
    Attached Files

    #2
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • detecks
      detecks commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je goede service

    #3
    Ziet er niet als stikstoftekort uit,
    Zou zomaar eens een pvc vergiftiging kunnen zijn als je met zware hps lamp kweekt

    Knooien en kweken loopt meestal fout af
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • detecks
      detecks commented
      Editing a comment
      Hmmmm. Dat is een nieuwe term. Te maken met de warmte van de lamp en de pvc buizen bedoel je dan? Het is inderdaad wel begonnen sinds ik dat scrog rek er boven heb gehangen.
      Donders

      Hangt een dimbare 600w hps boven. Staat overigens op 400w nu
      Misschien afzuiging wat harder zetten, zuigt nu op slechts 20%

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Het blad heeft dan ook de typische kenmerken van dit probleem, hps is te krachtig als het te lang op pvc schijnt komen er giftige gassen vrij en de afzuiger krachtiger zetten zal (volgens mij) weinig uithalen. Je kan mss de buizen met wat afdekken maar ikzelf zou voor een houten frame kiezen als rek

    • detecks
      detecks commented
      Editing a comment
      Nog nooit van gehoord, maar ik ga de buizen nu snel afdekken met aluminium folie.
      Volgende frame wordt dan zeker van hout. Bedankt voor de tip!! Ik hoop dat het gele blad hierbij blijft

    #4
    Zal wel loslopen denk ik met dat pvc ?
    Ik heb al scrog"netten" gezien van lego en van knex. Dat ging ook goed.
    Dioxines komen alleen vrij bij verbranding van pvc, en in Europa wordt er geen lood meer gebruikt bij fabricage.
    Je zou aan weekmakers kunnen denken, maar die zitten overal in, ook in je tent of in je gieter.

    Lijkt me gewoon mg tekort. Tis ook al een oude fanleaf, 1 van de eerste denk ik ?
    Die blijven nooit tot het eind goed. Bij de eerste beste voedingsvraag worden die onderste grote fanleaves aangesproken.

    Je mag wel wat preciezer met de pH zijn en boven de 6 blijven.

    btw. Aluminium(oxide) is voor planten ook erg giftig.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • detecks
      detecks commented
      Editing a comment
      Haha, Lego en knex. Heerlijk hoe creatief sommige kwekers kunnen zijn.
      Voor de zekerheid haal ik dat aluminium folie maar weg en dek ik de pvc buizen af met papier. Daar zit hopelijk niks giftigs in het zekere voor het onzekere.

      Wat je zegt klopt wel, de oudste fan leaves worden nu aangetast. Maar omdat ik ook merk dat de groei stagneert lijkt me toch iets niet lekker.
      Ik zal de oh boven de 6 houden en hopelijk verbetert alles nog met voldoende terra grow.
      Preciezer vind ik lastig omdat ik begrepen heb dat verschillende voedingsstoffen op verschillende oh waardes goed worden opgenomen. Ook omdat het deels Cocos is, leek een iets lagere ph mij wel logisch.

      Ik zal dadelijk nog even een monster van het medium nemen en de ec checken.

    #5
    IMG_20210110_091556.jpg
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ok. Ik ken geen Gregory irving, en ik lees geen boeken meer sinds ik van school ben.
      Vroeger in de jaren 70 kwam dit weleens voor ja, op grote zolders, waar dan vinyl lag, meestal zat het probleem in de gebruikte lijm.
      Mja, alles kan...ik wil alleen een andere kijk geven.

    #6
    QnQ Als je trouwens deze foto bekijkt dan is ook te zien dat niet de oude fan leaf het begeeft. Dit is de fan leaf van de 5e node waar ik hem getopt heb. Dat is wel vrij recent blad wat nog prima moet werken. Ook na een week met groeihormonen zie ik het blad niet minder geel worden. De tweede foto is een foto van het blad die ik in de eerste post had gedaan. Is nu ook helemaal dood.

    zou het dan toch pvc vergiftiging kunnen zijn? Ik denk dat ik het hele scrog rek er dan maar uit haal. Ik merk dat de groei behoorlijk gestagneerd is nu namelijk
    Attached Files

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ik zie niks wat op pvc vergiftiging lijkt. Ik zie wel dat het flink te warm is geweest.
      Mja, jij ziet dat beter dan ik hier vandaan. Kwestie van een uurtje googelen en je hebt 10 voorbeelden en meer info en uitleg over pvc vergiftiging bij cannabis.

      Blad wat eenmaal een beetje geel wordt, dat wordt nooit meer groen, al gooi je er een liter voeding bij.

    #7
    Is sowieso lastig om te zien inderdaad, sowieso van foto’s onder zo’n HPS lamp. Temperatuur komt overdag eigenlijk niet biven de 24 graden uit en de foto’s zijn van bladeren die niet echt in direct licht staan.
    Pvc vergiftiging lijkt het wellicht niet echt op en het meest voor de hand liggende is dan wel een N tekort. Ik heb nog wel even een monster van de bodem genomen en kom op deze uitslagen. Ph lijkt me top, ec daarentegen wat te laag wat ik zo lees.
    exmember47012 mis dit een kwestie van meer voeding geven? Ik geef al de aanbevolen aantallen van Plagron en wil natuurlijk niet overbemesten.
    Gezien er 1.6 aan EC in gaat is te concluderen dat ze 0.2 opnemen. Wat kan ik daaruit concluderen? Ik ben helaas nog niet zo ver ingelezen om de ec waardes goed te begrijpen.
    Attached Files

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Plag Ron is sinds 20 mei 2020 niet meer ingelogd, dus die antwoord niet.

    #8
    Maak eens foto's onder wit licht, zien we tenminste wat.

    Meestal calmag tekort, teveel water, stikstof tekort, of te weinig licht op het blad waardoor ze afsterven.

    Runoff meten op grond doet niemand, dat is een hydrodingetje, en het zegt niets over wat er mis is!!

    Foto's van hele planten, en de probleem bladeren aub.

    Is dat terraspul bio of mineraal?

    Comment


    • detecks
      detecks commented
      Editing a comment
      Ik zal morgen foto’s maken, ik kom er op terug. Die terra grow is een sterk geconcentreerde minerale basisvoeding

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ok, mineraal moet je alles meten ja, maar op grond meet je geen run off zoals bij hydro, ook al heb je er cocos door gemengd.

    #9
    Ik deed nog even een kiekje in het tentje en kwam tot een wel heel verbazende ontdekking. Het plantje rechts achterin welke al compleet was gestopt met groeien heeft nu ook nog hangende stengels. De bladeren hingen al enigszins maar nu hangt gewoon de top slap. Ook de andere planten beginnen dit een beetje te doen.
    Ik heb ze gisteren nog water gegeven.
    wel gister op 12-12 gezet
    Attached Files

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Hoeveel water geef je? En hoe vaak?

    • detecks
      detecks commented
      Editing a comment
      Excuses, ik heb vandaag geen tijd meer gehad om foto’s te maken.

      Antwoord op de watergifte: ik gaf eerder 400ml per 2 dagen per pot. Ik ben nu 6 dagen terug over gegaan op 400ml per dag omdat ik merkte dat de grond wel relatief droog was de dag erna.
      Echter lijkt me dit wel wat te veel, temperatuur zit rond de 22 graden met de lamp aan.
      Gezien de planten echt steeds meer gaan hangen geef ik ze nu even een flinke plens. Overtollig water stroomt mij altijd netjes naar buiten door die smart pots. Ik geef ze nu een liter en zal morgen vroeg even foto’s schieten.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      De grond neemt niet genoeg water op, omdat het is ingeklonken, als 400 ml niet word opgenomen door 25 liter grond heb je een probleem.

      Doe een paar drupjes biologische vloeibare groene zeep door je water, dan word het beter opgenomen.

      En nee, geen dreft.

    #10
    Gister een liter in geknikkerd. Dit heeft ze zeker goed gedaan omdat nu de takjes weer recht omhoog staan. Ik ben niet gewend om met deze potten te kweken dus heb een inschattingsfout gemaakt in de drainage.

    Van die liter liep er wel wat water uit, maar dat was hoogstens 100ml als het niet minder was.

    bij deze ook wat foto’s van de planten, heb dit net gedaan toen de lamp uit ging met de flits van mijn camera.

    het meeste gele blad is intussen wel er af gevallen. Een paar bladeren heb ik nog op de foto gekregen. Ook een plaatje van de reeds afgevallen bladeren.
    Attached Files

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Cyanide komt vrij bij hoge verhitting en verbranding van pvc (buis) en is zeer giftig voor plant maar ook mens omdat het in de cellen processen blokkeert.
      De energie en zuurstofhuishouding in de cellen komt hierdoor vrijwil direct stil te liggen en symptomen treden zeer snel op dus let er zoiezo zelf mee op, ik weet ook niet in hoever 600+ wattage aanricht blijf dus waakzaam met die pijplijn

    • detecks
      detecks commented
      Editing a comment
      Rietslang. Ik houd het in de gaten. Heb nu dit echt licht op de buizen vermeden, zal voor vervolg kweekjes mooi hout gebruiken.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Als dat PVC in brand staat dan heb je wel andere zorgen.

    #11
    Het papier is iets van de pvc buizen af gewaaid door de ventilator. Echter kwam ik hier pas later achter. Het heeft desondanks geen schade aangericht en denk toch echt dat de eerste gele en slappe bladeren werden veroorzaakt door het water tekort.

    de planten staan er nu prachtig bij en eerste toppen zijn al in aanmaak.

    ik weet niet of iemand dit nog leest, maar het groei schema van plagron geeft aan tussen de 20 en 25 ml terra bloom te geven. Ook geven ze op hun schema aan dat ik green sensation kan gebruiken (super duur spul) wat ik niet heb. Ik kom met mijn ec waarde niet snel boven de 1,4. Is dit erg? Kan ik misschien beter meer voeding geven? Of zal dat zorgen voor overvoeding.

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Dat kan evengoed zijn dat het geen kwaad kan, ik noemde maar wat een ev reden kon zijn maar zal wel onzinnig geweest zijn

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Zou je denken, rietslang?

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Ja ik ga voort op jou mening Repelsteeltjam, weet ik veel ook

    #12
    En hoe is de stand van zaken nu?

    Comment


    • Donboe
      Donboe commented
      Editing a comment
      Jammer vond 't wel interessant

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Mss teveel gebakken pvc buis ingeademd

    • Donboe
      Donboe commented
      Editing a comment
      Hahahaha

    #13
    Ik heb al het papier weg gehaald en de planten groeien prima. Hier een fotootje. Bedankt voor al jullie hulp mensen! Als jullie overigens nog tips hebben, dan zijn die altijd welkom
    Attached Files

    Comment

    Bezig...
    X