Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

krullend en vergelend blad: week 4.5 12/12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    krullend en vergelend blad: week 4.5 12/12

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben met mijn eerste binnenkweek bezig, heb wel al een keer buiten afjes gehad (toendertijd ook een kweekverslag).
    Gister kwam ik erachter dat er nogal wat geel blad aanwezig was. Na het uitzoeken van de oorzaak kwam ik op de conclusie dat ik te weinig voeding/water gaf.
    Ik gaf om de dag per plant 250ml met ongeveer 0.5ml alga bloom en een paar druppels calmag van biobizz. (Ik weet het niet heel precies, daarom ook pipetten besteld die eergisteren binnen zijn gekomen)

    Hoewel ik eergisteren al water en voeding had gegeven, heb ik toch besloten om gisteren ook al water met voeding te geven.
    Deze keer meer. 500ml per plant met 0.75ml alga bloom (afgemeten) en 0.75 ml calmag (afgemeten). Hiermee denkend dat ik niet te veel zou geven, aangezien op de plagron site staat dat je maximaal 4ml per liter mag toevoegen.

    Tot mijn teleurstelling kwam ik vandaag erachter dat ik last had van klauw in de bladeren van de toppen .

    Dus mijn vraag is of dat klauw komt doordat ik teveel voeding heb gegeven, of doordat ik in regelmaat te weinig water heb gegeven waardoor er een opbouw van voedingsstoffen in de grond zat, of omdat de plant niet deze hoeveelheid voedingstoffen gewend is?
    Hoe moet ik dit probleem aanpakken om te voorkomen dat de planten een blokkade krijgt of afsterft? Meer water blijven geven (500ml pp) met minder/geen/evenveel voeding als de laatste keer?


    Extra info.
    tent 60x60
    soort: Banana Krumble (feminised)
    Huidige voeding: plagron alga bloom, biobizz calmag
    lamp: sf1000
    grond: plagron lightmix.
    pot: 11 liter smartpot
    Ik werkte eerst ook met blumats, omdat ik 1.5 week niet thuis kon zijn in december, maar omdat ik later een derde plant wilde toevoegen is dat mislukt, dus geef nu alleen met de hand water.
    luchtvochtigheid: overdag 40, snachts stijgt ie naar 80
    temperatuur: overdag ronde de 25, 's nacht ronde de 18

    Dit is de foto van de klauw.

    IMG_20210125_115603.jpg

    Dit zijn de fotos van de vergeling:
    IMG_20210124_133030.jpg IMG_20210124_132858.jpg IMG_20210124_132918.jpg IMG_20210124_134338.jpg IMG_20210125_122630.jpg


    Ik ga ondertussen ff verder zoeken naar wat de dames nou willen
    Elke ingeving is welkom.
    Attached Files

    #2
    Wacht kan het zijn dat ze sowieso al te veel voeding hadden en dat ik het probleem alleen maar verergert heb?
    Huidige plan is aankomende keren alleen water te geven

    Comment

    Bezig...
    X