Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Magnesium te kort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Magnesium te kort?

    Korting op 420shop
    Sup y'all

    Heb al even wa gele bladeren met paarse stengels aan het krijgen. Dit lijk mij een magnesium defiency? Klopt dit? Ook zie ik grotere plekken met vergeling van het blad..
    hoe kan ik dit verhelpen?
    ik heb al magnesium bijgegeven 2 dagen geleden.
    Ze is nu in de 4de week bloei

    ✌✌

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Nice...5 posts die ook in 1 gekund hadden.
            En nog niet alle info.

            btw. Potassium is Kalium in Nederland.

          • QuviPro
            QuviPro commented
            Editing a comment
            QnQ kan ze nooit met meer posten via de gsm voor welke reden dan ook. Moet ook al me .heic omzetten naar jpg

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Je kunt je iphone ook instellen om alle fotos als jpg te saven. Is al eens uitgelegd, ik hoop in de foto topics, waar ook staat hoe je fotos kunt posten. (Er zijn 3 manieren)
            Maar je iphone goed instellen scheelt alvast een stap.

          #6
          Te droge grond, bladeren hangen slap. Als de grond zo uitdroogt hopen zouten zich op en krijg je vergeling.

          Comment


          • TegridyRandy
            TegridyRandy commented
            Editing a comment
            Spoel uw planten met goed afgezuurd water? redelijk wat spoelen, en dan uw voedingstofffen aanvullen, rustig, niet te veel. Maar zeker overvloedig spoelen zodanig dat de zouten weg zijn, zou ik zeggen ;P

          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Als je die nu spoelt gaat die nog 10 keer sneller achteruit. Kan die niet alleen herstellen van overvoeding, maar ook nog is van die zompige bodem en verstikte wortels.

          • QuviPro
            QuviPro commented
            Editing a comment
            In orde. Dankjewel voor de reacties. Is mijn eerste keer binnen kweken. Buiten nooit echt zulke problemen gehad! Hopelijk kolt dat nog goed. Afgezuurd water. Hoe kom ik daar aan? Of gwn de pH wat naar boven gooien? Mvg

          #7
          Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
          Te droge grond, bladeren hangen slap. Als de grond zo uitdroogt hopen zouten zich op en krijg je vergeling.
          Beoooooooo'w


          Quvi , afzuren van je water betekend gewoon van basisch zuurder maken , dus de ph omlaag , ik heb niet gelezen wat je gebruikt , maar ik zou zoals ze hier vaak zeggen de 'zoekfunctie' gebruiken voor veel leesvoer!

          Comment


          • QuviPro
            QuviPro commented
            Editing a comment
            Ja ik probeer het allemaal te zoeken online maar vaak lijkt het me anders dan andermans forum topic .. ben niet zo goed in het onderscheiden ervan. Denk ook dat de plant pottasium te kort heeft nu die paarse verkleuring op het blad vertoond. Heb nogsteeds voeding gegeven, niet veel maar wel dagelijks een klein beetje water en voeding. Ik gebruik bio nova op universele potgrond. Heb er nu een bananenschil opgelegd omdat ik geen pure Potassium heb liggen.

          #8
          als je nog snel ff wat fotos hier post wil ik effe meekijken.

          Comment


            #9
            Wat denk je? Potassium tekort ? Stoppen met alle voeding en proberen te spoelen met ph 6? Zodat ik nog iets van trichomen eraf kan halen? De banaan wegdoen?
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • roller
              roller commented
              Editing a comment
              hoever staat je lamp?

            • QuviPro
              QuviPro commented
              Editing a comment
              roller stond 2 weken geleden 20cm, nu 60cm

            #10
            Banaan voor potassium
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • roller
              roller commented
              Editing a comment
              die banaan mag weg , eer dat opgenomen is in je aarde dat je wortels het kunnen opnemen , is de kweek al voorbij .. van wat ik kan zien , heb je een zwaar tekort , en ben je alles behalve oogstklaar

            #11
            Kan nog wel wat met de kleine topjes doen misschien.. maar ze ziet er indd heel triest uit en denk dat ze het niet echt gaat halen meer. Wat denken jullie? Geen voeding meer gebruiken en afgezuurd water geven? Welke pH?

            Groetjess
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #12
              om ff al te antwoorden op je laatste vraag , als jij nu vraagt welke ph jij moet geven ? wat heb jij dan gegeven heel de kweek?

              Comment


              • QuviPro
                QuviPro commented
                Editing a comment
                )ik heb voor al mijn kweken buiten nooit problemen gehad met kraanwater. Heb een paar weken geleden een ph meter gekocht en probeer ze nu 6-6.5 te geven✌

              #13
              dude ... 20CM ...

              Comment


              • QuviPro
                QuviPro commented
                Editing a comment
                Ja maar staat al een paar weken een stuk hoger.. Ik ga ze denk ik gwn wat meer voedinggeven en kijken wat het doet.
            Bezig...
            X