Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gelige bladen, mindere groei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gelige bladen, mindere groei

    Korting op 420shop
    Hoi iedereen!

    Voor mijn eerste groei ben ik hier al mijn info komen vergaren, waarvoor dank . Toch zit ik nu, ongeveer een tweetal weken na het planten van mijn ontkiemde zaadje, met een probleeprobleem.
    Mijn drie zaadjes Berry Haze zijn allemaal mooi ontkiemd en dus gepot een 15tal dagen terug. Groeien deden ze allemaal quasi gelijk maar na enkele dagen bleef er eentje achter. Dit is nog steeds zo, dus had ik graag geweten wat het probleem kon zijn.

    Ook de twee grotere plantjes zitten nu met een gelige kleur op enkele bladen. Ik werk met een hps lamp die begon op 200watt en nu op 400 staat. Deze stond wel iets te dicht op de plantjes tot een dag of twee geleden toen ik dit heb opgezocht. De lamp hangt nu ondertussen op 40 cm hoogte. Kan dit het probleem zijn van de vergeling?

    Ik zet er alvast enkele foto's bij ter verduidelijking.

    ph waardes zijn correct (rond 6,2), temperatuur constant op 23,7 C en een luchtvochtigheid van 47%.
    Lamp staat 24/7 aan.
    Ik gebruik de plagron terra grow, enzym en power roots volgens het schema.

    Alvast bedankt aan de forumleden ✌️
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by ezpz; 3 March 2021, 11:55.

    #2
    Voeding is pas nodig een week of twee na de laatste keer overpotten.

    Zou ze allemaal maar fijn overpotten in een grote pot met verse grond, en de komende 2 weken alleen water, en eventueel 1 of 2x per week roots en enzym.

    De minimale hoogte HPS is 10% van het wattage.
    Bij 250W is dat dus minimaal 25cm en bij 400W is de minimale afstand 40cm.
    Dat betekent niet lager. Dat is de uiterste afstand.
    Je mag de lamp wel 10cm hoger hangen dan die 10%. Meestal is dat wel een goed idee omdat je anders op het randje zit.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • ezpz
      ezpz commented
      Editing a comment
      Hey QnQ, bedankt voor de reactie! Ik houd er rekening mee en volg je instructies. Hopelijk komt het in orde

    #3
    Bewijst nog maar is hoe nutteloos die schema's zijn. Zaailingen hebben nog niks nodig van voeding. Ook niet in light mix. Waar staan ze nu in?

    Comment


    • ezpz
      ezpz commented
      Editing a comment
      Ze staan in de lightmix grond van plagron. De eerste 7 dagen heb ik niks gegeven, nu sinds iets meer dan een week begonnen met het schema te volgen. Dus best te doen nu? Overpotten in nieuwe aarde en 2 weken enkel water?

    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      Ze kunnen gerust zonder voeding tot je ze verpot. Daar is het nog net iets te vroeg voor, tenzij je de kluit zo uit de pot krijgt. Gewoon water, daarna overpotten en dan afhankelijk van het soort grond kunnen ze gewoon weer minimum 10 dagen zonder.

    • ezpz
      ezpz commented
      Editing a comment
      Mag ik ze dan nu gewoon verpotten in lightmix en dan 10 dagen enkel water?

    #4
    En sommige plantjes zijn gewoon raar.

    Is bij erwtjes niet anders.

    Comment

    Bezig...
    X