Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Lichtgroen blad, nerven donkergroen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lichtgroen blad, nerven donkergroen

    Korting op 420shop
    Heb 5 plantjes onder 2x18 watt t-neon staan, nu viel het me op dat ze onder het licht de bladeren lichtgroen eruit zagen met donkere groene nerven, heb 1 plant ff eronderuit gepakt om in gewoon daglicht te fotograferen
    Ze staan nu 19 dagen boven de grond.




    20210413_155255.jpg
    Dacht eerst aan beginnend stikstof tekort, maar hoe meer ik naar bladproblemen kijk, ga ik twijfelen en zie ik door de bladeren het probleem niet meer.20210413_154759.jpg

    Moet er ook bij vermelden dat het misschien ook iets met de ph te maken kan hebben, had een paar weken geleden een Adwa11 ph pen gekocht, ruim 3 weken geleden gekalibreerd en me aarde niet te nat met afgezuurd water van ph 6.2 in gewaterd, daarna maalde het door me hoofd dat er best wel veel druppels ph- in ging, heb daarna m'n kraanwater gemeten, gaf ph 7.1 aan (heeft gemiddeld een ph 8)en daar klopt dus niets van, kortom weet het ff niet meer.

    Heb gisteren op 1 liter water 1ml wortelstimulator en 0.8 ml groeivoeding en 1ml biozym gegeven van Bio-green 200 ml de plant met een ec waarde van 1.0
    Vorige week begonnen met voeding geven 2x 500 ml, staan niet te nat.

    Bvd Old dawg

    #2
    Omdat niemand reageert zal ik maar een poging doen.
    Welke groeivoeding gebruik je? Is het allemaal bio?
    Anders kun je proberen wat meer te geven.
    Voor plagron terra grow zou 0,8ml in deze fase waarschijnlijk te weinig zijn..
    Zeker op zulke kleine halfvolle potjes.
    Potten kunnen helemaal vol he.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Bij Biogreen moet je ook de calgel vanaf het begin meegeven.
      Ik zie dat je het wel hebt, dus misschien vergeten erbij te schrijven of vergeten te geven ?

      Algehele vergeling is een teken van te nat staan, of tijd voor voeding.

      Je bent gister met voeding begonnen.
      Elke dag die dosis geven en dan over een dag of 3-4 nog maar eens kijken, dan zouden ze er wat beter uit moeten zien.

      Als je meter 7 aangeeft als het kraanwater 8 was, dan is de voeding-pH dus een punt te hoog geweest; (geeft 6 aan terwijl die 7 was)
      Das minder erg dan een punt te laag
      Er gaat dus nog wel meer pH- bij moeten.

      Welke pH- gebruik je ?
      pH-meter in bewaarvloeistof als je 'm niet gebruikt ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Ohja, mijn kraanwater meet hier ook gewoon 7.2. Heb toevallig ook een adwa tho
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


          #5
          NederhighNedis_Olieradiator_-_Nedis_1500W_Ruimtes_tot_20_mē_HTOI10EWT7_N170101116_big.jpg

          Ging ervan uit (door de weersberichten)toen ik de zaadjes ging ontkiemen dat het na Pasen beter en warmer weer ging worden, tsja dat ging helemaal de andere kant op, vandaar dat ze nog in deze potjes zitten onder dubbele t-neon lamp, (binnen in doos met alu-folie)ga vanavond de potjes ff bijvullen.
          Oh de meisjes staan in plagron lightmix 50/50 aarde/perliet.

          Vraagje, ik ga dus meer voeding geven, hoeveel ec moet het zijn, ik geef nu ec 1.0

          Comment


            #6
            QnQ klopt, ik heb de calgel, maar nog niet gegeven, volgens de kweekschema inderdaad v.a. begin meegeven.

            biogreenschema.jpg
            Om eerlijk te zijn weet ik niet goed hoe je deze schema moet implementeren, omdat de schema maar 9 weken telt.
            Ook raak ik in de war door wat ik in de omschrijving lees die ik maar ff heb gekopieerd:
            Bij gebruik in combinatie met de voeding, de EC van de voeding in het vat met 0.3 mS verlagen, en met Calgel 0.3 mS verhogen vanaf de eerste week bloei.

            De ph meter staat in de KCL vloeistof, heb zo'n flesje gekocht, de 1e ph meter gaf steeds andere waardes door die tussen de 6.6 en 7.4 en alles daartussenin, ook met demi-water waardes tussen de 7.3 en 8.4, overigens correct gekalibreerd volgens de beschrijving en YouTube filmpje van Adwa.
            Heb No Mercy Shop gebeld, en hebben mij 4 zakjes ijkvloeistof kosteloos opgestuurd, maar na al dat gekalibreer bleef het probleem.

            Deze meter vorige week woensdag teruggestuurd nadat ik telefonisch contact gehad met Roy van No Mercy Shop, zaterdag is de nieuwe Adwa11 meter aangekomen, doordat ik het weekend m'n oudste zoon heb geholpen met kinderkamer was ik pas maandag eraan toegekomen om deze nieuwe meter te kalibreren, maar verdomme nog aan toe, had deze meter ook problemen, na ruim 20 min roeren door het water gaf die uiteindelijk 7.8 aan, elke x als zandlopertje stopte, moest ik weer roeren en ging die met 0.1 omhoog.

            Ten einde raad heb ik gister een vriend gebeld voor hulp, opnieuw gekalibreerd, maar probleem bleef, hij zij toen dat ik misschien de meter 24 uur in de KCL (hij is n.l. de Bluelab gewend) moest zetten, nou zo gezegd zo gedaan, hij kwam vandaag terug, de meter gekalibreerd en gvd nog steeds niet goed.
            Heb weer contact opgenomen met No Mercy Shop, Roy zei meteen stuur maar terug want dat is niet goed, ik wilde geen Adwa meer, en heb gevraagd naar de nieuwe (zwarte) Milwaukee ph 55 meter die in dezelfde prijsklasse zit (€1 duurder)
            Nou dat was geen probleem, ik moet zeggen dat de service geweldig is, en Roy een fantastische vent is.

            P.S.

            Ik gebruik ph- van Plagron.

            Comment

            Bezig...
            X