Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem op maar een blad. Wie weet het probleem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladprobleem op maar een blad. Wie weet het probleem?

    Korting op 420shop
    Goedenavond,

    dit is mijn eerste post dus ik zal me even voorstellen:
    mijn naam is gio en ik draai nu mijn 4de kweek.

    momenteel zit ik op de derde dag van week 3 van de bloei

    Sinds vandaag zag ik opeens dat een van de bladeren bovenin het bladerdak een raar probleem begonnen te krijgen. Aangezien de rest van de bladeren wel gezond zijn en bladproblemen meestal bij de oudere bladeren beginnen dacht ik dat ik het misschien toch beter even kon vragen.

    Ik heb zelf al even gegoogled en het enige waar ik het zelf op vond lijken was een zink tekort.
    En aangezien bladeren of toppen die aangetast zijn door een zinktekort niet te herstellen zijn wil ik dit in ieder geval zo snel mogelijk uit kunnen sluiten.

    Ik kweek in een pot van 37L, heb 1 plant (royal gorilla) in een 60 x 60 x 160 kast en deze staat op een mix van aarde, kokos, perliet en een laagje hydrokorrels op de bodem. De verhouding is ongeveer 60% aarde, 30% kokos, 10% perliet De pot is van textiel. Verder ben ik sinds een paar dagen bloeivoeding gaan geven

    hopelijk weet iemand wat dit zou kunnen zijn.
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by Stoner336; 14 April 2021, 23:09.

    #2
    Wat heb je aan voeding gegeven tijdens veg?
    Ziet er overigens niet uit als 3e week bloei.
    Of ben je begonnen met bloeiweken tellen vanaf de dag dat je de klok op 12/12 hebt staan?
    ​​​​​​​
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Yeah, dit is week 1 bloei zo te zien.
      Welke groeivoeding heb je gegeven, hoeveel, hoe vaak.
      Staan ze niet te nat ? Kun je de pot optillen ?
      Geef je extra calcium en magnesium ? Want dat is vaak wel nodig als je zoveel cocos door je grond mengt.
      Kweek je onder led ? Dan is het zeker nodig.

      Voorstellen doe je in het introductieforum.

      Goeie omschrijving van het probleem in de titel

      Probleem is ook niet goed te zien, voor mij althans.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Tijdens de groei heb ik vooral plagron alga grow gegeven met een klein beetje ph min. Verder eens in de zoveel tijd cal mag van eps led die ik nog had uit een oude ronde.

        Verder had ik een foutje gemaakt. Ik zat op week 2 dag 3 na omschakeling van 12/12. Royal gorilla is een soort die 8-10 weken moet bloeien dus het klopt dat ze nog niet volop in de bloei staat. De pot is niet op te tillen omdat ik met een scrogg net kweek. Ik heb hem wel in een afdruip bak staan en daar is eigenlijk nog nooit water in gekomen ondanks dat ik best veel water geef.

        Ik heb een vochtmeter er in zitten en die geeft ook gewoon goeie waardes aan. Verder kweek ik onder een 300W cmh Lamp.

        ik heb zelf nog wat rond gezocht en denk dat het probleem misschien een kalium overschot is.

        Het probleem was dat een van de bladeren rode / bruine tips en randen begon te krijgen. Nu zit het ook op een paar andere bladeren maar ik geef de komende dagen sowieso even geen voeding en zodra ze weer wat droger staat wellicht een spoel beurtje?

        Comment


          #5
          Een kalium overschot lijkt aannemelijker inderdaad.
          Spoelen worden ze vaak eerst een stuk slechter van, met deze minieme problemen zou ik dat niet doen.
          Wel doorgaan met voeding, alleen de dosis aanpassen, iets minder bloeivoeding of de booster weglaten (als je die gebruikt)
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Dankjewel voor de hulp allemaal. Ik heb florakleen van GHE. Zou ik daarmee ook niet kunnen spoelen zonder dat het stress oplevert? Dit zou op natuurlijke wijze de meststoffen moeten ontbinden als het goed is. Dus zou ik niet hoeven overwateren.

            ik heb vorige week toevallig een aantal van je kweekverslagen gelezen QnQ. Onderandere door jou wil ik binnenkort over op biobizz. Goed bezig met je plantjes

            Comment


            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Het ontbinden van meststoffen is juist wat een groot deel van de stress veroorzaakt. Je plant heeft ook meststoffen nodig natuurlijk.

            #7
            Dankjewel allemaal. Ik was er gelukkig snel bij dus de schade is minimaal gebleven. Ik heb de voedings dosis aangepast. Ik denk dat het probleem veroorzaakt werd doordat ik alleen nog bloeivoeding van eps led heb. De npk verhouding heeft meer fosfor en kalium omdat planten onder led dat meer nodig hebben. De volgende kweek komt er een nieuwe voedingslijn, helaas had ik daar nu geen geld meer voor na het halen van de lamp en een klimaatregelaar. Een upgrade die uiteindelijk 500 euro bleek de kosten haha.

            Comment


              #8
              EPS led bloeivoeding : Stikstof (N)10%, Fosfor (P) 31%, Kalium (K) 20%, Magnesium (Mg), Sporen elementen, Anti stres middel, Chelaten , Vitamines, Animozuren.

              //
              Hmmmzz..jimdo-site, en het enige contactgegeven is een vodafoon 06-nummer.
              Frappant hoeveel bedrijven de contactinformatie niet serieus nemen.
              Dat is (voor mij) toch altijd 1 van de dingen om te checken voor ik m'n geld overmaak.
              //


              Die voedingslijn is niet goedkoop ook.
              Welke voeding denk je dat zoveel beter is dan ?
              De doorsnee minerale cannabisvoedingen zoals Plagron, Atami en Canna enzo, zullen niet beter zijn vermoed ik.

              EPS is wel minerale voeding eh, dus de pH is wel iets dat je elke keer precies moet afstellen anders loopt het mis.
              Ik denk dat het snel beter gaat als je de dosis wat lager houdt.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #9
                Klopt. EPS is inderdaad mineraal. Ik wil ook graag van de eps af. Het is ondertussen gelukkig ook bijna op maar ik gebruikte dit vooral toen ik nog met led lampen kweekte.

                de volgende die wordt met biobizz. Alleen denk dat het geen zin heeft om die nu al toe te passen want de aarde is al niet schoon genoeg meer voor micro organismes. Dus deze kweek ga ik waarschijnlijk afmaken met een lichte dosis eps voor de eerste paar weken van de bloei en voor het laatste deel van de bloei wil ik mijn green sensation van plagron opmaken.

                het gaat gelukkig al een stuk beter doordat ik de dosis verlaagd heb. Dat ph waarde belangrijk is dat weet ik. Ik zuur mijn water altijd af met ph min. Toen mijn ph meter nog werkte had ik vastgesteld hoeveel ph min er nodig was om het water op de juiste ph waarde te houden en dit geef ik altijd met een pipetje. Helaas is de ph meter ondertussen kapot, het was maar een goedkope maar er is een nieuwe besteld.

                Last edited by Stoner336; 19 April 2021, 17:57.

                Comment


                  #10
                  Hier even een update hoe het met de dame gaat:
                  vandaag is het precies 3 weken (21 dagen) na 12/12
                  Attached Files
                  Last edited by Stoner336; 19 April 2021, 18:20.

                  Comment

                  Bezig...
                  X