Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Omhoog krullend blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Omhoog krullend blad

    Korting op 420shop
    20210502_132958.jpg

    20210502_133009.jpg

    20210502_133055.jpg

    20210502_133116.jpg

    20210502_133144.jpg

    Onder de 1mm dikke vijverfolie ligt 10 meter verwarmingskabel in een bed van brekerzand.

    20210422_141535.jpg


    Bedankt alvast.
    Attached Files

    #2
    Ik was vergeten te vertellen dat de afzuiger op 50% staat, had eerst nog uitstaan maar de lv liep al snel naar 80+%, en de wanden v/d tent nat waren v/d condens.20210422_141452.jpg

    Comment


      #3
      Wat is de temperatuur bij de wortels, in de pot ?

      Een lepel magnesium in het plantgat? Waarom?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Heb het hiervan waarom magnesium in plantgat)
        https://www.moestuinweetjes.com/bitt...aat-epsomzout/

        De temp v/d wortels weet ik niet, heb wel de sensor op de helft v/d pot hangen en daar is/was de temp +/_ 19⁰C, de temp meter op de grond gaf 23⁰C a 24⁰C (gemeten waar de verwarmingskabel loopt) aan, de max temp met lamp aan 21⁰C a 22⁰C(temp tussen lamp en plant)

        Heb buiten de tent olieradiator nu op 600w staan voor de slang zodat er warme lucht binnenkomt anders is het te koud.

      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Ik weet niet of ik het goed gedaan heb, ik heb de sensor ff in de schotel gelegd en daar was de temp ruim 25⁰C weet niet of dat de worteltemp is, maar dat leek mij te warm, heb de kabel ontkoppeld daar ik geen temp regelaar heb, ook de temp meter op de grond gaf 25.4⁰C aan

      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Nu afwachten wat de temp doet nu de kabel uit staat, kan pas 22.00 uur weer kijken als de lamp aangaat,
        (Lamp gaat uit om 16.00 uur)
        Heb wel een vermoeden dat dat weleens het probleem kon zijn.
        Hoop dat ze het overleefd.

      #4

      Comment


      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Dacht dat waterstofperoxide voor hydro systemen was, volgens mij is het autopot systeem geen hydro, het werkt op waterdruk (zwaartekracht) zonder pompen etc. die de trays vullen met 2cm water, en door capillaire werking wordt opgenomen, naar de behoefte van elk individuele plant.

        Het voedingsvat is 47 liter en is voor ruim 1 week voldoende (zal tijdens bloei korter zijn) de waterstofperoxide zal denk ik geen werking meer hebben als het water de trays bereikt (peroxide is dacht ik een vluchtig goedje).

        Ik ga de airdomes gebruiken als de temp min 18⁰C is, heb ze wel ge-upgrade met 4cm luchtstenen i.p.v. de tubes, voor meer zuurstof, ga de ph aanpassen op 5.8 (of 5.5?) En als de temp het toelaat laat ik de airdomes 24 uur aan.
        Ik gebruik plagron lightmix 50/50 perliet met onderin de potten max 4 cm plagron (gewassen)Europebbles

        Gr Old dawg

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        O!

        Die dingen.

        Nou, ik hoop dat je der wat mee kan.

        Zuurstofpompjes veroorzaken ph stijging, dus salpeterzuur nemen als ph- , dat is stabiel.
        Denk om watertemperatuur

      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Ok ga ik bestellen, Hy-pro salpeterzuur ph-, voor voedingsvat heb ik een aquaverwarming tot 50 liter, en een circulatiepompje, nog bedankt.

      #5
      Dusse....als ik het goed zie is het alleen de middelste plant.
      Dan gaat de verdenking ook uit naar de lichtbron eh...die zal erboven hangen.
      Ik zou die middelste plant eens van plaats wisselen met een andere en zien of ze wat opknapt, en of de volgende die in het midden komt er ook last van krijgt.

      De worteltemperatuur binnen heb ik op ongeveer 20 graden staan.
      Als 18 het minimum is, dan hoeft het niet veel hoger, en boven de 22 krijg ik hier ook wat gedoe met de blaadjes.

      Nja, eigenlijk moet je niet teveel tegelijk veranderen natuurlijk anders weet je nog niet waar het aan lag, maar deze is inmiddels al flink gehavend dus er is niet veel tijd meer om het te corrigeren.


      (hou je de water temperatuur onder 22?)

      Ik ga de airdomes gebruiken als de temp min 18C is
      Zou handschoenen aandoen en een sjaal om.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Ja, tot nu toe wel, heb volgens het boekje de lamp op 60cm (18"/24") maar op de site staat 66cm/71cm (26"/28") en ik heb de lamp op 60%, ga de lamp zo iets hoger hangen

        https://www.google.com/search?q=usin...nyL8IZk17J8XqM

        Ik geef nu nog met de hand water, de temp van dat water is +/_ 20⁰C/21⁰C, v.a. woensdag gaat het systeem in werking en ga ik de (aquarium) verwarming 50w voor 50 liter instellen op 22⁰C.

        Ik heb de middelste plant gisteravond met +/_ 5cm verhoogd, "worteltemp" was daarna gezakt naar 19.7⁰C, ga haar nu dan verplaatsen en lamp iets verhogen.

        Ja inderdaad, LOL min 18C moest jou reactie 2x lezen, toen viel het kwartje.
        Alvast bedankt, grtz
    Bezig...
    X